Skip to main content

OFICIAL. Radio Impuls trece în grupul Dogan. Ce planuri are conducerea Kanal D? Teo şi Sabbagh, şi în FM

 
OFICIAL. Radio Impuls trece în grupul Dogan. Ce planuri are conducerea Kanal D? Teo şi Sabbagh, şi în FM

Consiliul Naţional al Audiovizualului a aprobat în şedinţa de astăzi trecerea celor nouă frecvenţe Radio Impuls (inclusiv Bucureşti), către Dogan Media, proprietarul Kanal D.

Publicitate

Acordul a trecut cu votul a şase din cei opt membri prezenţi în şedina de astăzi: Florin Gabrea, Orsolya Borsos, Dorina Rusu, Răsvan Popescu, Radu Călin Cristea şi Monica Gubernat.

Radu Herjeu şi Gabriel Tufeanu au fost împotriva cesiunii

Radu Herjeu, membru CNA, şi-a justificat votul împotrivă:

„Cei care cesionează au obţinut de la consiliu în câteva concursuri cu promisiunea unui proiect editorial şi cu angajamentul că vor folosi aceste frecvenţe pentru posturi de radio locale. CNA i-a crezut pe cuvânt. Nici n-au intrat în emisie şi au venit să ceară să facă o reţea. Se vede astăzi de ce s-au făcut toate lucrurile acelea. Astăzi o reţea se vinde către o altă societate. Şi în loc să avem câteva radiouri locale vom avea o nouă reţea naţională.

Eu pentru acest lucru nu am cum să votez. Deşi sunt convins că Kanal D va face o treabă bună cu această reţea aşa cum a făcut cu postul de televiziune. Nu am nicio problemă cu ei, ci cu cei care astăzi beneficiază de pe urma vorului consiliului.”

La rândul său, Gabriel Tufeanu, membru CNA, a explicat:

„Noi am dat licenţele astea unei echipe, unei companii care producea şi care în urmă cu un an voia să se dezvolte, iar acum nu mai vrea deloc. Dacă ar veni astăzi Dogan şi ar cere licenţă aş fi probabil de acord, dar în condiţiile unui concurs. Dacă Impuls doreşte să se retragă din spaţiul media, foarte bine, să dea licenţele şi să le scoatem la concurs.”

Acordul vine după mai bine de o lună de când reprezentanţi ai Kanal D şi AdWay au venit la CNA cu solicitarea de a cesiona cele nouă frecvenţe. De atunci, CNA a amânat discuţia pe subiect de câteva ori, iar apoi n-a mai avut şedinţe.

Ce spuneau reprezentanţii Kanal D:

Numele postului va rămâne acelaşi, la fel şi emisiunile din grilă, structura de programe şi studioul de emisie la Cluj, a afirmat directorul Impuls la CNA.

Membrii i-au audiat pe reprezentanţi, urmând să dea un vot pe acest caz în şedinţa viitoare. În faţa CNA au venit din partea Dogan Ugur Yesil, Christian Sabbagh, prezentatorul ştirilor Kanal D, Iosif Kalauz, director strategie şi cercetare, Mihai Ghiţă, redactor-şef ştirile Kanal D, şi realizatorul emisiunii Asta-i România şi Cătălin Băleanu, reprezentantul postului în relaţia cu CNA.

Din partea AdWay au venit Călin Zereş, directorul Impuls, Codruţa Vântu, director dezvoltare, şi Decebal Cotoc, asociatul unic.

Călin Zereş, directorul Radio Impuls, în faţa CNA:

„Într-o piaţă media tumultoasă dorim să păstrăm trendul ascendent pe care l-am generat în ultimii ani şi să dăm ascultătorilor noştri programe de o şi mai bună calitate. Tot ce vrem să facem pe viitor se poate face la cu totul alt nivel sub umbrela şi sprijinul unui brand cu notorietate internaţională.

Din punct de ve editorial va creşte calitatea programelor, acestea rămânând ca procente nemodificate, numele radioului rămâne neschimbat, emisiunile din grila vor rămâne nemodificate, echipa redacţională va rămâne în componenţa actuală, ba mai mult aceasta va creşte. Sursa principală de program va rămâne la Cluj Napoca.”

La rândul său, şeful Kanal D, Ugur Yesil le-a spus membrilor CNA:

„E o zi importantă pentru noi şi în istoria Kanal D în România, de a avea o licenţă radio, desigur cu permisiunea dumneavoastră. Am investit până acum aproape 100 de milioane de euro în media din România şi în fiecare an ne îmbunătăţim conţinutul. Încercăm să facem tot ce e mai bine, să ne ascultăm publicul şi să le oferim conţinut de calitate. Avem peste 400 de oameni angajaţi în compania noastră. (...) Suntem în faţa dumneavoastră pentru ca, cu voia dumneavoastră, să continuăm să facem afaceri în România.”

„Avem două ţinte (cu acest post de radio - n.r.) pentru a creşte conţinutul local în fiecare dintre cele nouă oraşe acoperite de licenţele radio. Avem o acoperire uriaşă în România prin corespondenţii Kanal D. Acoperim zilnic mai bine de 20 de oraşe şi intenţionăm să folosim infrastructura ştirilor şi experienţa noastră. Vrem de asemenea să investim în infrastructura tehnică pentru a creşte calitatea semnalului în fiecare oraş. Vă cerem acordul pentru a ne da permisiunea ca Dogan Media International să pornească pe o nouă linie de business.”

Şeful Kanal D a mai adăugat că în echipa postului de radio au fost atrase vedete de la Kanal D, cum ar fi Christian Sabbagh sau Teo.

Iosif Kalauz, director strategie şi cercetare –

„Radio Impuls a ajuns la o maturitate, însă pentru a deveni un radio relevant are nevoie de contagiunea unei staţii tv de top. Kanal D poate să ridice conţinutul la un alt standard şi nivel de calitate. Ne dorim păstrarea echipei actuale şi strategia editorială. Vom avea acelaşi tip de conţinut, adică CHR.”

Mihai Ghiţă, redactor-şef al ştirilor Kanal D şi prezentatorul emisiunii Asta-i România:

„Parte din strategia de la Kanal D este să ne întoarcem cu privirea la localităţile mai mici ale ţării pentru că e o necesitate pe piaţă de ştiri locale. Avem o echipă puternică de corespondenţi care lucrează la Kanal D de ani de zile. Vom oferi content zilnic, inclusiv transmisiuni live de la evenimentele din comunităţile în care există acoperire.”

Întrebată de ce vor să renunţe la frecvenţele radio, Codruţa Vântu, director de dezvoltare al AdWay Direction, a răspuns:

„Ne-am dat seama că oricât de mult am investi şi oricât efort în acest post vom avea până la urmă o limită, oarecum incorectă faţă de ceea ce această reţea ar putea să o atingă. Ceea ce noi ca echipă, ca persoane, am putea livra în viitor pentru acest „copil” este mai puţin decât dacă am accepta să-l dăm cuiva care poate oferi un viitor mai bun”.

Adway ar cesiona către Dogan Media frecvenţele Radio Impuls din Bacău, Bistriţa, Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanţa, Râşnov, Sibiu, Timişoara, Tulcea. AdWay Direction este o societate deţinută de omul de afaceri Decebal Victor Cotoc.

De menţionat că pe patru dintre frecvenţele Impuls - Bucuresti, Sibiu, Timisoara si Constanţa - a emis BBC Radio România până în 2012, când serviciul a fost închis.

Dogan Media a mai avut o tentativă de a intra pe zona de radio la finalul anului 2017, când a participat la concursul de frecvenţe radio al CNA. Atunci plănuia lansarea unui post sub denumirea Radio D, având în grilă emisiuni ale unor realizatori de la Kanal D, cum ar fi Teo, Christian Sabbagh sau Mihai Ghiţă, prezentator la Asta-i România, după cum Paginademedia.ro a relatat AICI.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Ce vor spune oare cei de la CNA la schimbarea numelui si a grilei de programe?
  • Sper că se vor ține de cuvânt și îl vor păstra la Cluj.
  • CNA, la fel ati distrus si posturile locale Radio Transilvania, spune-ti una si face-ti alta !

Trimite un comentariu

sus