Skip to main content

ABSURDUL TVR. Televiziunea Publică notifică Paginademedia: "vă solicităm dezvăluirea surselor". Pentru o preluare

 
Ionuţ Cristache
Ionuţ Cristache

"Vă solicităm dezvăluirea surselor în baza cărora aţi făcut publice informaţii confidenţiale referitoare la activitatea în SRTV". Este doar una dintre cererile Televiziunii Publice, cerere pe care TVR o formulează într-o notificare către Paginademedia.ro la sfârşitul anului trecut.

Publicitate

O notificare în care postul public cere "sursele pe care v-aţi fundamentat". Mai cere "să retractaţi ca fiind neprobate informaţiile respective".

Mai mult, TVR spune că a fost "prejudiciată" şi că articolele nu au fost "verificate din cel puţin două surse credibile".

Dincolo de faptul că - în premieră - o instituţie de presă publică somează o altă redacţie şi cere dezvăluirea surselor (protejate, prin codul deontologic), aceeaşi instituţie notifică inclusiv publicaţiile care au preluat informaţiile.

Notificarea TVR - trimisă către Paginademedia, Libertatea, Cancan şi România TV, vine după ce Paginademedia.ro a publicat un material despre veniturile realizatorului TVR Ionuţ Cristache, de la România 9. Material care conţine, de fapt, informaţii preluate din alte surse (citate în articole).

Din articolul publicat de Paginademedia.ro:

"Ionuţ Cristache, prezentatorul principalului talk-show de la TVR, ar primi un salariu de 26.377 lei (aproximativ 5.650 de euro), scrie ziarul Libertatea, care menţionează că a intrat în posesia contractului său.

Sursa citată mai menţionează că Cristache are şi un target de audienţă cu cel puţin 30% mai mare decât media postului. Lucru care nu este dificil de realizat, având în vedere că emisiunea este în prime-time, adică perioada în care cele mai multe televizoare din România sunt deschise."

Ce spune notificarea TVR:

- în data de 22 noiembrie, în Libertatea a fost publicat un articol potrivit căruia "Libertatea a intrat în posesia contractului încheiat de Societatea Română de Televiziune şi jurnalistul Ionuţ Cristache". În articolul respectiv sunt menţionate informaţii din contractul încheiat cu realizatorul emisiunii România 9 care sunt acoperite de confidenţialitate.

- publicaţia reţine în articolul respectiv sune de bani calificându-le în mod eronat drept salariu, dl. Cristache nefiind angajatul SRTV, ci un colaborator, contractul său nu este un contract de muncă, ci un contract de colaborare.

- articolele din presă continuă cu afirmaţii despre contracte încheiate de SRTV cu alţi parteneri şi despre sume invocate a reprezenta preţul acestor contracte, în mod acuzator şi peiorativ la adresa TVR.

- publicarea unor asemenea infromaţii reprezintă o încălcare a principiului concurenţei loiale şi, în consecinţă, generează o expunere legală majoră pentru TVR

- vă solicităm să ne comunicaţi sursele pe care v-aţi fundamentat în publicarea unor informaţii cu caracter confidenţial la activitatea în SRTV, articolele fiind nedocumentate şi, prin conţinutul lor, aducând grave prejudicii de imagine televiziunii naţionale.

- solicităm ca în cazul in care informaţiile conficenţiale nu sunt probate, să retractaţi ca fiind neprobate informaţiile respective

- publicarea acestor articole se face cu încălcarea Codului Deontologic al Ziaristului

- vă solicităm să faceţi demersuri în vederea corectării acestei situaţii prin intermediul unei dezminţiri

- în cazul în care nu procedaţi la remediere, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanţelor competenţe

VEZI notificarea TVR către Paginademedia.ro, AICI

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Scrisoarea asta sigur a fost compusa de geniala Smaranda Vornicu Shalit.
  • cat timp salariul este din bani publici , ar trebuii si noi contribuabili sa facem o notificare la TVR sa se publice salariile bugetariilor din TVR
  • Postul public de televiziune este "cumpărat" de PSD și se manifestă după "regulile" acestor așa ziși social - democrați. Absurd!
  • In Romaniatoti cei care lucreaza la Stat se cred stapanii Statului, adica ai celor care ii tin in spinare!
    Pana si femeia de serviciu din primarie sau *** angajatiacoko, se cred stapani!
    Asta le ibduce dragnel.
  • Sarmaluta, un mesaj ponderat din partea unui platitor de taxe: da ba banii inapoi!!!
  • Ăștia sunt niște comuniști împuțiți purulenți buboși plini de antrax și ***
  • Sărmana Doina Gradea!, Asa se întâmplă cind îți vezi dregătoria amenințata de Alexandru Sassu și Smaranda Vornicu. Noi nu avem bani de hutyievdevcopiator și Gradea se tine de amenințări.
  • daca cristache vede mesajul meu ii cer sa aduca banii inapoi, adu banii, adu adu adu banii inapoi
    TVR face *** cu banii statului
  • Este ridicol, du-te la munca omule. Chiar as putea avea mai mult umor fara prompter. Ce noroc au unii ca fac bani fara nici un talent.
  • In primul rand e adevarat salariul :) In al doilea rand deranjul TVR e dat de faptul ca ala nu-si merita banii ca daca ar fi fost vreo valoare n-avea nimeni nimic cu salariul lui dar cand iei basculante de bani ca sa nimic lumea incepe sa spuna lucruri. Practic sunt bani nejustificati. In alt treilea rand puteau sa faca ce a facut PROTV in cazul salariului lui Esca pe vremea cand faceau misto carcotasii de salariul ei imens. Adica nimic. Eventual nega Cristake in gluma in vreo declaratie cum a facut Esca. Dar asa se intampla cu hotii si combinatorii si masluitorii cand sunt prinsi ataca autorul dezvaluirii. Deci problema nu e ca unii fura sau au contracte cu sume mari, ci faptul ca unii arata lucrul asta. Asa face si A3 care-i ataca p-aia care spun lucruri si nu faptul in sine. Asa se face, sunt lectii de aparare mediatica prin atac diversionist si discreditarea sursei. Sigur pentru pelicani. :) Haidi bre mai aveti?

Trimite un comentariu

sus