Skip to main content

Amazon este cel mai valoros brand global în 2019. Disney, cel mai valoros brand media. Platformele digitale câștigă teren în fața televiziunilor

 
Amazon este cel mai valoros brand global în 2019. Disney, cel mai valoros brand media. Platformele digitale câștigă teren în fața televiziunilor

Amazon este cel mai valoros brand la nivel global, iar Ferrari, cel mai puternic, spune raportul Brand Finance Global 2019.

Publicitate

Din rândul brandurilor de media, Disney este cel mai bine cotat, ocupând locul 25, în creștere față de anul 2018.

Platformele digitale au devenit concurenți din ce în ce mai serioși pentru rețelele de televiziune. iQiyi, varianta chinezească a Netflix, a intrat anul acesta, pentru prima oară, în Brand Finance Global 500, cu o valoare de 4,3 miliarde de dolari – o creștere de 326% față de evaluarea anului trecut, fiind brandul cu cea mai mare creștere.

 

Platforma are deja 500 de milioane de utilizatori activi pe lună, ceea ce arată o creștere imensă a cererii de content media din partea consumatorilor chinezi.

La rândul său, Netflix, brandul global de video streaming, marchează cea mai rapidă crestere în valoare de brand în afara Chinei, urcând de pe locul 147 pe 77 în clasament, cu o valoare de 21,2 miliarde de dolari și 139 milioane de utilizatori globali. 

În topul celor mai valoroase branduri de media intră giganții americani Fox (locul 105), Universal (locul 108), NBC (locul 119), Warner Bros (locul 131) și CBS (locul 159). 

  • Amazon rămâne cel mai valoros brand al lumii, fiind estimat la 187,9 miliarde de dorlari (în creștere cu 25%), iar Apple și Google se plasează pe locurile doi, respectiv, trei.
  • Ferrari devine cel mai puternic brand global, cu un scor de 94.8 din 100, corespunzător unui rating AAA+.
  • Brandurile de tehnologie conduc în clasament, Microsoft revine în primele cinci branduri, cu o creștere de 47%, în timp ce Facebook își vede forța brandului diminuată de scandalurile recente legate de fake news și Cambridge Analytica.
  • Trei dintre brandurile Big Four din consultanță, Deloitte, PwC și EY, au primit un rating AAA+, în timp ce KPMG, a primit ratingul AAA-, din cauza unui audit controversat în UK.
  • Brandurile din China continuă să crească, valoarea cumulată a celor prezente în topul din 2019 depășind 1 trilion de dolari.

Clasamentul Brand Finance Global se stabilește prin analiza investiției de marketing, brand equity (reputația acumulată cu clienții/consumatorii, angajații și alte părți interesate) și respectiv a impactului acestora în performanța de piață. Fiecărui brand îi revine un scor Brand Strength Index (BSI), de la 1 la 100, apoi un rating, AAA+ fiind cel mai mare.

Autor: Andreea Iordache andreea.iordachepaginademedia.ro

Trimite un comentariu