Skip to main content

Petreanu, despre compromisuri: Cei care se agaţă de job în orice condiţii sunt oameni foarte slabi şi laşi

 
Petreanu, despre compromisuri: Cei care se agaţă de job în orice condiţii sunt oameni foarte slabi şi laşi

VIDEO. Cu Vlad Petreanu, despre compromisuri şi despre situaţiile în care "în meseria asta, poţi ajunge să schingiuieşti şi să schilodeşti adevărul".

Publicitate

"Mie mi se pare că cei care se agaţă de un job în orice condiţii, inclusiv în condiţii de umilinţă, sau în meseria asta când ajungi să schingiuieşti sau să schilodeşti adevărul, sunt oameni foarte slabi şi foarte laşi", a spus Petreanu la Interviurile 10 ani de Paginademedia.

"Sunt oameni care nu pot altceva, nu pot face mai mult", a continuat el.

Vlad Petreanu, la Interviurile Paginademedia:

"Există animale care umblă în lesă toată viaţa şi nu ştiu că e şi un alt fel de a trăi. Primesc de mâncare la intervale regulate, sunt scărpinaţi pe burtă, certaţi când intră în camera nepotrivită şi aşa mai departe.

Se gudură când i se spune să gudure, latră când i se spune să latre. Trebuie să fii construit aşa. Unii oameni sunt aşa, eu nu."

Când ai un patron, are interese. Tu alegi dacă să le respecţi în totalitate, parţial sau deloc

Despre compromisuri?

"Cred că la un moment dat fiecare în meseria asta trebuie să decidă nivelul maxim de compromis pe care- l poate face", spune jurnalistul.

"Fiecare dintre noi, inclusiv eu, am făcut anumite compromisuri în meserie. Nivelul diferă. Nu spun că este scuzabil compromisul, explic ce se întâmplă.

Când ai un patron, el are diverse interese. Tu poţi să le respecţi în totalitate, parţial, foarte puţin sau deloc."

VIDEO. Vlad Petreanu: Cei care se agaţă de job în orice condiţii sunt oameni slabi şi laşi

La un moment dat, "nu"-urile pe care le poţi spune se termină. Tu alegi ce faci în continuare

Vlad Petreanu:

"În funcţie de ce faci într-o companie de media şi cât de important eşti, nivelul de compromis poate fi mai ridicat sau mai scăzut.

În funcţie de cât de mult faci pentru compania respectivă cred că ai un anumit număr de „nu”-uri pe care le poţi spune. Acesta nu este o cantitate nelimitată.

La un moment dat "nu"-urile acestea se termină. Şi atunci trebuie să iei decizia, ce faci în continuare? Începi să spui da sau alegi să pleci."

VIDEO. Vlad Petreanu, despre compromisurile din presă:

Radioul a ajuns o oază. La TV, contează rezultatele de puncte de audienţă mai mult decât conţinutul programului

Despre diferenţele dintre televiziune şi radio, cu Vlad Petreanu, realizator al matinalului Europa FM:

"Radioul a rămas o oază, în care oamenii au putut să-şi facă în continuare treaba", spune el.

Mai exact:

"Odată este un context care ţine de patronat şi apoi de măsurarea propriu zisă a audienţelor. La radio e mai mult timp de construcţie, în timp ce la televiziune trebuie să reacţionezi mult mai repede.

Audienţele la TV vin în fiecare zi şi te forţează să iei anumite decizii inclusiv legat de ceea ce face concurenţa."

Vlad Petreanu:

  • Presiunea pe audienţă rămâne şi în radio, dar ai mai mult timp de construcţie, ceea ce e diferit. La TV construcţia de program de televiziune a ajuns să fie la zar. Adică dai până intră.
  • Când ai găsit un format care merge îl ţii până când apar primele semne că nu mai funcţionează şi îl schimbi. În mare şi la radio e la fel, că nu ţine nimeni pe post programe care nu funcţionează, dar intervalul este mult mai mare.
  • În al doilea rând în redacţiile de televiziune comparaţia se face în fiecare dimineaţă. Te uiţi ce ai făcut tu şi ce a făcut audienţa. Vezi: noi l-am avut pe cutare care a fost un scandalagiu şi uite a făcut şase puncte de rating. Nu contează ce spune, pentru ei contează rezultatele de puncte de audienţă mai mult decât conţinutul programului.
  • Pe termen lung e un mecanism foarte eficient de a distruge credibilitatea televiziunii pentru că nu o să faci niciodată nimic altceva decât punctele de audienţă. La radio ai măcar acest lux că te mai poţi concentra şi pe program.

Nu le pasă celor din televiziune că îşi pierd credibilitatea?

  • "E un business. Ţi se pare că patronii de televiziuni vor să facă media? Prima condiţie ca să fie presa cu adevărat presă e să fie în slujba publicului. Eşti jurnalist, eşti în slujba publicului şi-i oferi informaţiile necesare pentru ca aceştia să ia decizii în propriul interes.

Îi oferi publicului informaţii necesare să ia decizii în propriul interes. Presa nu trebuie să-i spună cu cine să voteze, dar din informaţiile pe care i le dai el trebuie să-şi tragă concluziile şi să decidă singur cu cine trebuie să voteze.

  • Este televiziunea de ştiri din România în momentul acesta în serviciul publicului? Mulţi vor spune că da şi mai mulţi vor spune că în primul rând este în serviciul patronilor. Dacă interesele patronilor coincid cu interesul publicului atunci ok, foarte bine.
  • Vi se pare că patronii de televiziuni din România sunt cei care vor să apere independenţa presei, care vor să apere dreptul publicului de a fi corect informat şi de a lua decizii în propriul interes fără intervenţia politicului?

Asta e o întrebare la care ar trebui să răspundă fiecare dintre cei care mai consumă media.

Vezi interviul integral cu Vlad Petreanu, AICI

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Biz Biz
    Deci zice omul negru pe alb ca facu niste compromisuri si apoi vine sa dea lectii cat de vertical este si le cere si altora. Adica, nu va uitati la mine ca am niste pete de cacao pe haina cand spun altora sa nu va murdariti de cacao. Esenta tristului personaj sta dupa cum se vede in numarul fiecaruia de nu rostite (nu imi este clar daca respectivul si le spunea singur sau reusea sa le spuna si altuia in culmea curajului) si de gradul de inclinare al coloanei fata de patron. Beton, frate :) se naste o noua specie :))

Trimite un comentariu

sus