Skip to main content

Cele mai importante ştiri din media clasică şi digitală, în Digital Recap, realizat de Alex Ciucă - Hoinaru

 
Cele mai importante ştiri din media clasică şi digitală, în Digital Recap, realizat de Alex Ciucă - Hoinaru

Cele mai importante ştiri care au marcat industria media - clasică şi digitală - în 2018 au fost strânse în Digital Recap, creat de bloggerul Alex Ciucă (Hoinaru) şi agenţia Golin.

Publicitate

Raportul integral poate fi descărcat de pe site-ul digitalrecap.ro.

Subiecte precum fake news, deep learning, influencer marketing sau etica în comunicarea cu influencerii şi social media sunt doar câteva dintre temele de interes ale agendei digitale de anul acesta. Mai mult, atenţia este îndreptată către noi teritorii ale comunicării de brand, de la podcasturi la conţinut video şi către noi modalităţi de a include trendurile acestui an în mod relevant în comunicare.

Alex Ciucă:

„De la an la an Digital Recap se dezvoltă şi devine un instrument util pentru tot mai mulţi oameni din industrie. Mă bucur că reuşim să aducem ceva nou şi la a 8-a ediţie a acestui proiect realizat alături de Golin.

Ştiu că Digital Recap este un proiect apreciat şi de vorbitorii de limbă engleză din companii, aşa că începând cu acest an am decis să publicăm online şi variantele în engleză ale ediţiilor precedente, până acum disponibile exclusiv offline, urmând să lansăm în curând şi traducerea Digital Recap 2019. În felul acesta sperăm la o mai mare deschidere pentru acest proiect, care astfel va ajunge la maturitate.”

Cum se vede anul 2019 pentru industrie?

Irina Roncea, Managing Director, Golin:

„2019 se anunţă a fi anul conectării digitale. Pentru prima dată în istorie, se estimează că peste jumătate din populaţia globului va fi conectată la internet, însumând peste 4 miliarde de utilizatori. Aşadar, este mai important ca niciodată să îi acordăm atenţia cuvenită acestui mediu de comunicare, să-i explorăm şi exploatăm adevăratul potenţial. Ne uităm în primul rând la trendurile acestui an şi cum le putem reflecta şi integra în mod relevant în comunicare.

Explorăm noi teritorii ale comunicării de brand, de la podcasts la conţinutul video şi vedem ce este ”new and hot in the old influencer marketing”. Pentru că da, vom continua să vorbim şi anul acesta despre influenceri, dar din alte perspective şi, poate pentru prima dată în mod serios la noi, ridicând probleme de etică, fake news şi fake content în influencer marketing şi social media.”

  • Una dintre principalele tendinţe ale acestui an este creşterea interesului pentru interacţiunea vocală. Datorită serviciilor precum Siri, Google sau Alexa, interacţiunea vocală cu dispozitivele menţionate este în continuă dezvoltare. În total, 52% dintre cei întrebaţi au spus că au folosit sau folosesc un asistent vocal, iar 39% dintre respondenţi au folosit un asistent vocal pentru telefonul mobil. În 2020, se estimează că cel puţin 50% dintre căutări vor fi făcute prin comandă vocală.
  • Totodată, în plină ascensiune se află şi conţinutul video live. În 2019, la nivel de vizualizări şi engagement, Facebook oferă tot mai multe funcţionalităţi care să atragă atenţia utilizatorilor atunci când un astfel de conţinut este disponibil (remindere, notificări, marcaje de conţinut, etc). Mai mult, funcţia de live streaming este extrem de valoroasă atunci când este combinată cu tactici de influencer marketing.
  • O tendinţă care se menţine şi anul acesta o reprezintă chatbots, care pot reduce considerabil utilizarea resurselor umane şi implicit, investiţiile în customer service. În 2019, business-urile au posibilitatea de a integra în strategia de comunicare şi dezvoltarea unor boţi care să răspundă întrebărilor recurente ale utilizatorilor, mai ales în cazul platformelor online de achiziţie produse şi servicii.

Prezentăm în continuare câteva dintre cele mai importante evenimente media ale anului care au trecut din Digital Recap (raportul integral poate fi găsit AICI)

Ianuarie -

  • InternetCorp îşi face divizie de branded content şi renunţă la formatele publicitare intruzive.
  • GMP PR lansează o divizie de Employer Branding condusă de Cătălina Şeitan.

Februarie -

  • Google Chrome anunţă intenţia de a introduce un ad-blocker în softul de bază
  • The Pole Society, start-up-ul co-fondat de Matei Psatta, primeşte finanţare la Techstars Dubai
  • Youtube suspendă temporar reclamele de pe conturile cu content dubios (inclusiv Paul Logan).
  • Ringier lansează platforma Ştiricurate – finanţată de Google.

Martie

  • Spotify se lansează oficial în România
  • Reţeaua naţională ProFM se sparge în 31 de staţii locale pentru ca fiecare staţie să-şi gestioneze singură publicitatea.
  • PRO TV opreşte semnalul staţiilor locale din ţară, însă redacţiile continuă să funcţioneze pentru staţia centrală.
  • Cristian Pantazi şi Dan Tăpălagă părăsesc conducerea Hotnews

Aprilie

  • Facebook recunoaşte că datele a 87 de milioane de useri au ajuns pe mâinile celor de la Cambridge Analytica
  • Lagardere vinde radiourile din Europa de Est, inclusiv EuropaFM, Virgin Radio şi Vibe FM către Czech Media Invest.
  • PRO TV lansează o nouă platformă online pe care publică gratuit tot conţinutul, inclusiv streamurile
  • Times New Roman amendat de CNDC pentru un articol despre iubita lui Liviu Dragnea

Mai

  • Vodafone cumpără UPC România de la Liberty Global.
  • Instagram introduce plata produselor direct din platformă.

Iunie

  • Un grup de presă din Bulgaria intră pe piaţa din România cu revista Reporter Global
  • Digi, Telekom şi Look TV câştigă contractul pentru difuzarea meciurilor din Champions League în următorii 3 ani.
  • Se lansează Cronica.ro – un site ce conţine 2 sinteze a câte 10 ştiri selectate în fiecare zi de Orlando Nicoară.

Iulie

  • Ringier cumpără publicaţia Gazeta Sporturilor de la trustul Intact.
  • Google primeşte de la UE o amendă record de 5 miliarde de dolari pentru nereguli legate de Android.
  • ARBOmedia intră pe piaţa de influencer marketing şi lansează divizia The AIM.
  • Radio Europa Liberă revine în România după o absenţă de 10 ani.

August

  • Apple trece pragul de 1000 de miliarde de dolari (1 trilion) ca evaluare
  • Times New Roman o dă în judecată pe Viorica Dăncilă, premierul României pentru prejudiciile de imagine aduse ţării.

Septembrie

  • Uniunea Europeană obligă Netflix şi Amazon să crească ponderea de conţinut european până la 30%.
  • Fondatorii Instagram pleacă din companie
  • Profit.ro TV începe să emită şi intră în grilele de la UPC şi Digi.

Octombrie

  • Google+ este programat să se închidă, după ce s-a descoperit o vulnerabilitate în reţea.
  • Kanal D preia radio Impuls.

Noiembrie

  • Disney anunţă lansarea Disney+.
  • Robert Tiderle (Papaya) este citat de 13 parlamentari care au fost deranjaţi de spotul împotriva referendumului din luna octombrie.
  • Digi lansează postul TV Digi 4k, în timp ce în Japonia apare televiziunea 8k.
  • Ogilvy România preia Wunderman România, însă cele două agenţii vor funcţiona separat.
  • Ringier închide publicaţia online noizz.ro.

Decembrie

  • GMP Advertising şi Webstyler fuzionează sub conducerea lui Bogdan Niţu.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus