Skip to main content

Top ADC. Cele mai bune campanii ale începutului de an. Lanțul de cafenele „5 to go” și brandul „Omo”, campaniile lunilor ianuarie și februarie

 
Top ADC. Cele mai bune campanii ale începutului de an. Lanțul de cafenele „5 to go” și brandul „Omo”, campaniile lunilor ianuarie și februarie

TOP ADC. Au fost desemnate cele mai bune campanii ale începutului de an în topul ADC. Inițiativa care premiază cele mai bune idei din fiecare lună și-a desemnat câștigătorii lunii ianuarie și februarie. 

În prima lună din an brandul de cafea „5 to go” a obținut titlul pentru cel mai bun proiect, iar în februarie a venit rândul celor de la „Omo” să dea capamania lunii. 

Publicitate

Paginademedia.ro prezintă cele mai bune campanii ale începutului de an, potrivit topului ADC pentru lunile ianuarie și februarie: 

IANUARIE

Titlul de „lucrarea lunii” a revenit celor de la „5 to go” care au lansat cafeneaua „Frumoasă” de pe Calea Victoariei, iar cu această ocazie au expus un panou cu textul „More coffee less bucks” alături de „#WeAreNeighboursNow”. Hashtagul face referire la faptul că noua cafenea 5 to go este vizavi de Starbucks și de aici și jocul de cuvinte. Proiectul a obținut primul loc și în categoria Outdoor. 

Alături de acest mesaj, 5 to go promovează și #iloveromanianbrands, iar echipa care a venit cu ideea creativă este formată din Radu Savopol și Lucian Bădilă (5 to go).

Laura Iane, membru ADC*RO & Creative Director Pastel -  „Într-o lume în care spontaneitatea, micile ironii și limbajul isteț sunt înghesuite și castrate în strategii bombastice și piloni mult prea raționalizați de comunicare pe Facebook, 5 to go m-a înviorat și a funcționat ca un fel de memorabil pentru cele de mai sus.”

TV

Olx a primit o mențiune pentru campania #sadat care a rulat pe TV în ianuarie și despre care a scris și Paginademedia.ro - AICI. Creativii din spatele acesteia au fost Dan Crețu, senior art-director și Teodora Ștefan, senior copywriter, din partea Saatchi&Saatchi + The Geeks. Proiectul este centrat centrat pe cumpăratorul care tocmai „a ratat” un produs pentru că „s-a dat”.

VIDEO. Singura canapea perfectă pentru tine #sadat

DIGITAL

Campania aniversară pentru Entrance - 10 Years of Fashion Drama a bifat o mențiune în categoria Digital. Video-urile postate pe contul de Instagram al brandului rezumă stările din cei 10 ani de pe piața de modă românească. Ideea creativă le aparține Alinei Gavrilă-Borțun și lui Julien Britnic, din partea Gavrilă Fashion Tellers.

VIDEO. 10 Years of Fashion Drama

PRINT

În categoria Print a obținut o mențiune campania Greetings from Bucharest pentru colecția Happy Nation a Lanei Dumitru. Hainele sunt inspirate de amintirile personale ale Lanei din copilărie (sfârșitul anilor optzeci și anii nouăzeci) și vorbesc cu ironie și nostalgie de România acelor timpuri, menționează reprezentanții proiectului. 

În spatele proiectului au stat Lana Dumitru, Anne Ivan - Art Director, Julien Britnic - Copywriter și Mihai Barabancea (fotograf). 

FEBRUARIE

„Omo” a dat ideea lunii - Puterea jocului - prin care explică părinților că libertatea la joacă este foarte importantă pentru dezvoltarea copiilor. Campania a fost dezvoltată în colaborare cu Momentum România. Echipa creativă este formată din: Călin Marcu, Javier Gelpi, Anamaria Benchea, Diana Voinea și Paul Păun.

Ideea a obținut primul loc și în secțiunea TV. 

Ruxandra Matache, Group Creative Director FriendsTBWA & membru ADC*RO - „Campania este construită pe comunicarea deja existentă a brandului (murdărirea este bună) și duce mai departe ideea în educație și educația de parenting, alte hot topics sociale. Am apreciat stilul manifesto-ului, care nu a picat în patetism, și campania de pe site susținută de specialiști și parteneri credibili, cu puncte acționabile și sfaturi practice.”

VIDEO. Puterea Jocului - Manifesto

DIGITAL

La egalitate, pentru locul 1 în categoria Digital, sunt campaniile: #BlindBoxChallenge și Blocul #fărăcash, menționează reprezentanții ADC. 

Asociația Nevăzătorilor și agenția Cheil | Centrade speculat valul mare de provocări din timpul lansării filmului Bird Box, când o mulțime de oameni se legau la ochi precum personajele din film și încercau să realizeze diferite activități zilnice, și au venit cu ideea unui #BlindBoxChallenge în care prezintă lupta unui nevăzător care are parte de această provocare mereu.

Echipa care s-a ocupat de proiect este formată din Andrei Constantinescu - Art Director și Robert Ghiță - Copywriter.

VIDEO. #BlindBoxChallenge

Pe același loc se află și Blocul #fărăcash, campanie realizată de McCann Worldgroup România & MRM // McCann România pentru Mastercard.

Spotul prezintă un bloc ideal, în care administratorul vine la fiecare apartament cu un POS care permite locatarilor să își achite utilitățile cu ajutorul cardului.

Raluca Circo - Art Director și Andrei Mihăilescu - Copywriter (McCann) alături de Ionuț Raicu - Art Director și  Mădălina Pop - Copywriter (MRM //McCann) sunt cei care au dezvoltat ideea.

VIDEO. Blocul #fărăcash

Mențiunile categoriei sunt:

United Way și campania Alegeri imposibile prezintă un fapt îngrijorator în România: abandonul școlar în favoarea activităților din gospodărie precum creșterea fraților mai mici, treburi în bucătărie sau servicii punctuale pentru o sursă de bani. Creativii din spatele inițiativei sunt Mario Francisco - Art Director, Alex Zamfir - Art Director și Viorela Turcu - Senior Copywriter, din partea agenției Tuio. 

VIDEO. Alegeri imposibile

Cealaltă mențiune a categoriei este campania #ImpossibleLove pentru Samsung, realizată de Roxana Niță - Art Director și Adina Stănescu -Copywriter, din partea Cheil | Centrade.

#ImpossibleLove prezintă de Ziua Îndrăgostiților o poveste de dragoste atipică dintre doi asistenți virtuali care aparțin unor diferite sisteme de operare. Personajul principal este Bixby – asistentul virtual al lui Samsung.

VIDEO. #ImpossibleLove

OOH

Mențiunea categoriei de OOH este lansarea site-ului cultural Scena9 și pe hârtie.

Astfel că echipa de creație formată din Alina Gavrilă-Borțun și Dan Popov  - Copywriters și Dragoș Boțcău și Julien Britnic - Art Directors, din partea Gavrilă & Asociații, s-a folosit de contextul de outdoor pentru a parodia comunicarea unor produse populare - prezente masiv în acest mediu: detergent, cutie de cereale, pastă de dinți sau biscuiți. 

 

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Trimite un comentariu