Skip to main content

TOP ADC. Inițiativa „primul metru” de autostradă din Moldova - #șîeu, lucrarea lunii martie. Protestul lui Ștefan Mandachi, primul loc și în Digital

 
TOP ADC. Inițiativa „primul metru” de autostradă din Moldova - #șîeu, lucrarea lunii martie. Protestul lui Ștefan Mandachi, primul loc și în Digital

TOP ADC. Care sunt cele mai bune campanii ale lunii martie în topul ADC? Inițiativa care premiază cele mai bune idei din fiecare lună a desemnat câștigătorii lunii trecute. 

Omul de afaceri Ștefan Mandachi a dat cea mai bună idee în martie. Inițiativa sa „România vrea autostrăzi- #sîeu” și simbolicul „metru de autostradă” din Moldova au obținut titlul de Lucrarea Lunii.   

Publicitate

Manifestul suceveanului a fost premiat și cu primul loc în categoria Digital

Ștefan Mandachi a îndemnat cetățenii și oamenii de afaceri din România ca pe 15 martie să își întrerupă activitatea timp de 15 minute pentru a atrage atenția asupra faptului că, la 30 de ani după căderea comunismului, România încă nu are suficiente autostrăzi.

Andreea Ghenoiu, Creative Director | Jazz Communication & membră ADC*RO:

„#șîeu, cel mai vizibil gest de comunicare din martie, incontestabil. O campanie cu de toate care a spart niște bule dincolo de bulele din feed-ul nostru de Facebook. A fost pe toate posturile de radio, s-a dus pe TV, a fost cu engagement, lumea s-a oprit cele 15 minute. O campanie care a pornit de la UN OM. Pe 15 martie, eu am trecut prin Pipera și am văzut oamenii purtând #șîeu în fața companiilor și autobuze oprite. În aceeași zi a fost anunțată începerea lucrărilor la autostrada Moldovei. Asta e ceea ce numesc eu impact.”

VIDEO. România vrea autostrăzi

Paginademedia.ro prezintă cele mai bune campanii ale lunii martie, potrivit topului ADC:

TV

Primul loc în categoria TV revine campaniei „Omul căruia nu îi place pizza”, realizată de McCann Worldgroup România pentru Pizza Hut. Pizza Hut își recunoaște publicul care nu e fan pizza și creează o ofertă nouă - coastele de porc.

Echipa care a pus cap la cap ideea creativă este formată din: Karla Georgescu | Art Director și Olivia Spânu | Copywriter.

VIDEO. Da, Ribs la Pizza Hut

Mențiunile categoriei sunt următoarele:

„Kinder file de poveste”, campanie realizată de agenția Jazz Communication pentru Kinder și care vorbește despre impactul pe care îl au cărțile atât în joaca și imaginația copiilor, cât și în dezvoltarea relației părinte-copil. Spotul prezintă mulțumirile pe care le transmit copiii părinților - pentru ajutorul și sfaturile oferite, dar mai ales pentru poveștile citite împreună. Echipa este formată din: Alex Roșca | Art Director și Andrei Stanciu | Copywriter.

VIDEO. Kinder File de Poveste

O mențiune merge și la spotul „Prieteni de-o viață”, realizat pentru rețeaua de clinici Regina Maria. Ideea creativă a fost a lui Laurențiu Lupu | Art Director și Codin Caradimu, Marius Aldea | Copywriters, de la agenția CAP.

Spotul face parte din campania „Ascultă-ți corpul #ieșiladoctor”.

VIDEO. Regina Maria - Prieteni de-o viata

Mențiune are și campania „Împreună suntem echipa României”, semnată de Dan Crețu | Senior Art Director și Tiberiu Coman | Senior Copywriter, din partea agenției Saatchi & Saatchi + The Geeks pentru brandul de pariuri sportive Fortuna. Spotul arată modul prin care echipa sportivă și susținătorii săi devin un tot unitar, devin echipa României și se pregătesc împreună de competiția preliminară a Campionatului European din 2020.

VIDEO. Împreună suntem echipa României

DIGITAL

Pe locul secund în categoria Digital s-a clasat campania „Random by KFC”. Serialul online, realizat de MRM//McCann România pentru KFC aduce un nou personaj: R.A.D.U. (Random Assignment Directive Unit). Inteligența artificială este programată să decidă în locul oamenilor, cu scopul de a preveni revoltele și nemulțumirile societății.

Echipa din spatele ideii este formată din Ion Cojocaru | Content Director, Simona Suman | Creative Director | Corina Ioniță | Head of Art Directors, Laura Catea | Art Director și Cosmin Voicu | Copywriter.

VIDEO. RANDOM | Trailer | KFC Social Entertainment

Locul trei aparține campaniei „Legende urbane”, un serial online interactiv realizat de Silviu Antohe | Art Director și Mihai Costache | Copywriter, din partea MullenLowe, pentru Lidl.

Episoadele serialului Legende urbane vor fi lansate de-a lungul anului, iar primul din listă este video-ul interactiv „Capcană pentru vulpe”, disponibil deja publicului.

VIDEO. Capcana pentru vulpe - Alege tu finalul!

Mențiunile categoriei sunt:

#fiiprosumator - campanie lansată de Greenpeace și agenția CAP prin care cetățenii sunt încurajați să își producă singuri energia. Prosumator este cel care produce și consumă (în același timp) energie din surse regenerabile.

Campania vine în completarea efortului Greenpeace de a soluționa lipsa unui cadru legal favorabil activității prosumatorilor, mai ales că autoritățile au refuzat acest drept al cetățenilor, spun reprezentanții ADC. 

Echipa este formată din cretivii Laurențiu Lupu | Art Director și Codin Caradimu, Marius Aldea | Copywriters.

Campania „Omul căruia nu îi place pizza”, realizată de McCann Worldgroup România pentru Pizza Hut, are și o mențiune în categoria Digital. La fel și „Kinder file de poveste”, realizată de agenția Jazz Communication pentru Kinder.

Outdoor

Primul loc al categoriei merge la 5 to go, pentru răspunsul către Starbucks: #nudoarluni. Execuția a venit ca urmare a ofertei de la Starbucks prin care consumatorii puteau achiziționa în ziua de luni un Caffé latte la prețul de 5 lei. Și pentru că prețul produselor cafenelei 5 to go este mereu 5 lei, au dat un răspuns viral printr-un banner: #nudoarluni.

Echipa din spatele bannerului a fost formată din Radu Savopol și Lucian Bădilă.

Locul doi revine campaniei 4 martie, ziua cutremurului din 1977. PAID România și agenția MullenLowe propun declararea zilei de 4 martie drept Ziua Națională de Conștientizare a Dezastrelor Naturale.

Astfel, pentru a atrage atenția asupra pericolelor, au ales o clădire emblematică din București, Palatul Societății Adriatica, pe care au montat un mesh pentru a o arăta într-un viitor nedorit devastată de cutremur.

Echipa creativă este formată din Delia Mija | Senior Art Director, Ana Ciobotaru | Senior Copywriter și Tianu Marius | Copywriter.

Pe locul trei este câștigat de execuțiile OOH ale campaniei „Ascultă-ți corpul #ieșiladoctor”, realizată pentru Rețeaua privată de sănătate Regina Maria. Agenția CAP a folosit denumirile stațiilor de metrou într-un fel care să trimită la clinicile Regina Maria.

Echipa: Ioana Pârvan, Laurențiu Lupu | Art Directors și Marius Aldea | Copywriter.

VIDEO. Regina Maria - Prieteni de-o viata

PRINT

Mențiune în categoria Print are „Designer Tears” - un proiect pentru apa oferită vizitatorilor și clienților boutique-ului de fashion de avangardă Entrance. 

Echipa creativă este formată din Alina Gavrilă-Borțun, Julien Britnic | Copywriters și Dragoș Boțcău | Art Director, din partea Gavrilă Fashion Tellers.

RADIO

Campania realizată de PAID și MullenLowe, 4 martie, câștigă și primul loc în categoria Radio. Spotul reia mesajul campaniei, de susținere a semnării petiției, iar ora 21:22, ora la care s-a petrecut cutremurul în 1977, mesajul a fost transmis pe toate posturile de radio.

 

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Trimite un comentariu