Skip to main content

Ce legătură este între Lidl și Black Mirror? Povești „din culisele” serialului Legendele Urbane. Unde s-a filmat și câți oameni au fost la casting

 
Ce legătură este între Lidl și Black Mirror? Povești „din culisele” serialului Legendele Urbane. Unde s-a filmat și câți oameni au fost la casting

Povești din culisele serialului interactiv lansat de lanțul de magazine Lidl, în urmă cu câteva luni. Mini-seria a urmat modelul Black Mirror: Bandersnatch, unde utilizatorul poate alege cum se termină secvența și cum continuă firul epic. 

Publicitate

Primul episod al seriei - Capcană pentru vulpe - a fost lansat în luna martie, iar celelalte trei episoade vor apărea în cursul acestui an.

„E o abordare nouă și proaspătă, care nu se mai făcuse în campaniile de promovare de la noi”, spun creativii din spatele campaniei. 

A fost filmat la Sibiu și a pornit de la un brief în care orașul din Ardeal era un element esențial. De ce? Pe larg, mai departe. 

O parte din echipa care s-a ocupat de creație, de la agenția Mullen Lowe, a vobit despre detaliile „de culise” ale producție.

Cum a pornit? Care a fost brieful inițial? Unde s-a filmat? Cum au fost aleși actorii? Discuția a avut loc de Ziua Publicității, un eveniment organizat de IAA, cu Silviu Antohe și Mihai Costache, group creative directors la MullenLowe. 

Înainte, un scurt context. Serialul se numește „Legendele Urbane din Cămara Noastră” și a pornit exact de la ideea de „legendă urbană”. În primul episod - Capcană pentru vulpe - o actriță, Măndița Vulpescu, este acuzată și condamnată pentru spionaj. În așteptarea sentinței aceasta primește dreptul la o ultimă masă.

1. Cum a pornit proiectul. Brieful: Gustul produselor și orașul Sibiu, două elemente esențiale în campanie 

Brandul se confrunta cu o problemă de percepție din partea publicului. Oamenii se gândeau la Lidl ca la un magazin nemțesc, care are produse nemțești. Trebuia găsită o soluție pentru schimbarea acestei percepții, au povestit cretivii pe scena IAA.

În 2017 echipa Lidl a mers în diverse locuri din țară, unde a „testat” diverse produse din cămarile gospodinelor. Ulterior, unele dintre acele produse s-au vândut în magazinele Lidl, la secțiunea „Cămara noastră”. Așa a fost și pelteaua făcută de o gospodină din țară, care se vinde în magazine.

Așa a apărut brieful. Două elemente au fost subliniate de la început:

  • Gustul mâncărurilor românești trebuia reflectat în comunicare.
  • Orașul Sibiu trebuia să existe și el în comunicare, pentru că a fost desemnat Regiune Gastronomică Europeană în acest an.

2. Ideea. Legende urbane inspirate de bucate românești: „Atmosferă veche, dar regie actuală”

Echipa de creație a pornit de la gândul să scoată reclama din zona comună, în care se află alte spoturi pe aceeași temă, produse tradiționale:

„N-am vrut o reclamă cu pășunism sau cu târanii neaoși. Am vrut să comunicăm istoria și tradiția altfel”, au completat oamenii din spatele campaniei. 

Comunicarea a pornit de la ideea „legende urbane inspirate de bucate românești”. Creativii au punctat câteva aspecte.

  • Era necesar să se întâmple în interbelic.
  • Am încercat să replicăm o atmosferă veche, dar cu o regie contemporană.
  • Am lucrat cu mai multe sinopsisuri până am ajuns la produsul final. Ideea inițială s-a transformat: „Dacă la început am vrut să ne legăm de „dulceață”, în final am ajuns la pateu”, completază aceștia. 

3. Execuție: S-a filmat la Sibiu, iar la casting au fost peste 250 de actori

Atât regia, cât și echipa de creație au stabilit că filmarea trebuie să aibă loc în orașul Sibiu. Castingul trebuia să aibă loc în același oraș, totul din considerente logistice. 

Castingul a fost la Sibiu și au fost prezenți peste 250 de actori. Toată execuția a durat aproximativ o săptămână, notează echipa prezentă la Ziua Publicității. 

„Am căutat actori care să aibă o expresie puternică, care să transmită lucruri. Nefiind actori de reclamă, am vrut ca cei care au venit la casting să aibă o expresie puternică, să transmită lucruri cu figura”, completează aceștia. 

În final, aceștia au mizat pe o abordare interactivă, în care utilizatorii pot alege finalul secvenței. Tot ei explică:

„E o abordare nouă și proaspătă, care nu se mai făcuse în campaniile de promovare de la noi.”

Citește și: Lanțul de magazine Lidl își face un mini-serial online... interactiv. Utilizatorul alege cum se desfășoară acțiunea

VIDEO. Capcana pentru vulpe • Alege tu finalul!

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Trimite un comentariu