Skip to main content

BRAND FINANCE. Cele mai valoaroase branduri românești. Digi, singura firmă cu afaceri în zona de media din primele zece

 
BRAND FINANCE. Cele mai valoaroase branduri românești. Digi, singura firmă cu afaceri în zona de media din primele zece
Digi 24

Brand Finance România a făcut bilanțul celor mai valoroase branduri romînești din ultimul an. Digi rămâne singurul brand românesc cu afaceri pe zona de media din primele zece. 

Grupul care deține televiziunea Digi 24 și posturile de radio Digi FM și Pro FM s-a clasat pe locul șase și a înregistrat o creștere de 9%. Are o valoare de brand de peste 200 de milioane de euro, notează raportul Brand Finance. 

Publicitate

Dacia a rămas liderul topului pentru al treilea an la rând. Este în creștere, cu o valoare de 1,320 milioane de euro, notează aceeași sursă. 

Brandul TVR a mai înregistrat încă un an de scăderi, iar în cele din urmă a iețit din clasamentul celor mai valoroase 50 de branduri românești. 

„Neglijarea brandului se traduce in efecte tangibile cum ar fi scăderea moralului organizațional și a relevanței pe piață, urmate de diminuarea performanței economice și a valorii de business”, notează raportul menționat. 

Top zece cele mai valoroase branduri românești

  1. Dacia - 1,320 milioane de euro
  2. eMag - 584 milioane de euro
  3. Dedeman - 405 milioane de euro
  4. Petrom - 289 milioane de euro
  5. Banca Transilvania - 208 milioane de euro
  6. Digi RCS&RDS - 203 milioane de euro
  7. BRD - 158 milioane de euro
  8. Bitdefender - 128 milioane de euro 
  9. Rompetrol - 111 milioane de euro
  10. Electrica - 101 milioane de euro 

Sectorul de retail și cel bancar domină clasamentul. eMag și Dedeman s-au clasat pe locurile doi și trei, ambele cu creșteri de 27% respectiv 24%, punctează sursa citată. De asemenea, Dedeman rămane este cel mai valoros brand cu acționariat integral românesc. 

Băncile au avut o evoluție inegală. Banca Transilvania si BRD au înregistrat creșteri, pe când BCR si CEC Bank au coborât în clasament. 

Bancpost a ieșit din lista celor 50, după ce a fost cumpărată de Banca Transilvania. 

O tendință accentuată este de scădere a brandurilor deținute de stat, care pierd valoare și coboară în clasament. CFR, Tarom sau TVR au pierdut peste 20% din valoare fiecare față de clasamentul anterior. 

Brandul de cablu AKTA a scăzut din valoare și a ieșit din calsament. La fel și brandurile Terapia sau Dona. 

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

  • Mai nou, se pierd date din Digi Storage și nimeni nu recunoaște acest lucru. Dispar fișierele, iar reprezentanții spun că nu au fost vreodată în cont.

Trimite un comentariu