Skip to main content

VIDEO. Cum a vândut Renault mașini prin Instastories. Direct pe Instagram! Campaniile interactive, o nouă tendința pe Facebook și Instagram

 
VIDEO. Cum a vândut Renault mașini prin Instastories. Direct pe Instagram! Campaniile interactive, o nouă tendința pe Facebook și Instagram

VIDEO. Poți vinde mașini prin Instagram? Renault a reușit, după o campanie puțin „altfel". Ce fel de campanie? Ce instrumente noi de promovare au mai dezvoltat Facebook și Instagram?

Publicitate

Detali, în continuare? Detalii de la Londra, de la conferința Facebook Ads Deep Dive, la care reporterii Paginademedia.ro au fost invitați.

Facebook și Intagram sunt într-o continuă evoluție, iar specialiștii companiei încearcă în fiecare zi să dezvolte noi instrumente pentru platformă. Reclamele și modul de promovare pentru branduri nu doar că se schimbă, dar trebuie se și adapteză pentru utilizatori. 

Campaniile publicitare evoluează în moduri din ce în ce mai creative, iar interacțiunea dintre utilizator și produs a crescut de asemenea.

Mai mult de atât, Intagramul a devenit un „intrument eficient” de a vinde produse „simplu și interactiv”, spun reprezentanții Facebook. 

Cuvintul cheie este „interacțiunea”, dintre reclamă și utilizator. Brandul de mașini Renault a reușit să vândă mașini direct pe Instagram. Totul a fost posibil cu ajutorul unei campanii „altfel”. O campanie făcută de un Creative Shop, pe care o prezentăm în continuare. 

Dar ce este un „Creative Shop”? 

1. Ce este un „Creative Shop” și o campanie interactivă pentru Renault

Ian Crocombe, creative shop Facebook, a vorbit despre modul în care reclamele online se schimbă. A explicat care este misiunea departamentului Cretive Shop și a venit cu câteva exemple. 

Definiția unui creative shop: „Creative shop-ul îi inspiră și provoacă partenerii noștri pentru a veni cu idei care să crească valoarea brandului și conexiunea dintre oameni și business-uri pe platforma noastră”, subliniează Ian Crocombe. 

Cu alte cuvinte, Facebook ajută brandurile partenere să găsească idei care să sporească interactivitate dintre produse și utilizatori. 

„Mobilul este ușa din față a culturii”, subliniază în continuare. 

A notat faptul că respectivele campanii trebuiesc gândite într-o formă mixtă, care să sporească interactivitatea. Ian Crocombe a scos în evidență trei idei principale:

  • Pitch - Un prim obiectiv al campaniei este să ajungă la mulți utilizatori. 
  • Play - Al doilea este ca interactivitatea să provoace curiozitatea oamenilor. 
  • Plunge - Al treilea obiectiv este ca respectiva campanie să captiveze adânc atenția utilizatorului. 

Renault Manga

Unul dintre exemplele care ilustrează acestă rețetă de a face campanii vine de la brandul de mașini Renault. A fost semnată de agenția Publicis din Italia, anul trecut, pentru care primit și un premiu la festivalul Cannes Lions. 

Pe scurt, a fost făcut un model ediție limitată Renault, cu design inspirat din benzile desenate japoneze, Manga. Intagramul a avut un rol esențial aici. Story-urile au fost folosite pentru a spune o poveste pe modelul respectivelor benzi desenate japoneze. 

Reclamele apăreau atât pe Facebook cât și pe Messenger. Trimiteau utilizatorul pe Instagram stories, unde urmăreau o poveste care insera produsul, mașina. La final, oamenii erau redirecționați către o pagină de internet de unde puteau cumpăra direct mașina. 

Rezultatul? 

  • Trei mașini au fost vândute în primele 24 de ore. 
  • A fost prezentată ca o nouă metodă de a vinde o mașină. 

VIDEO. Tokyo Stories

2. Instagram: „Înainte era nevoie să găsești tu un produs, acum te găsește el pe tine”

Amy Cole, un alt specialist din cadrul Facebook, a vorbit despre Instagram și despre a schimbat tehnologia modul de a face cumpărături. 

„Înainte trebuia să mergi la magazin și să găsești un produs, acum te găsește el pe tine în secțiunea „Descovery”, de la Instagram”, notează Amy Cole. 

Aceasta a venit cu câteva date despre cum funcționează platforma. Topul intereselor utilizatorilor pe Instagram sunt: Călătorii, Mâncare, Modă, Filme, Muzică, Cosmetice, Modă, Fitness, Știri și Sport. 

„Doi din trei utilizatori consideră Instagramul un loc care permite interacțiunea cu brandurile. Mai exact, datele spun că 80% din utilizatori urmăresc branduri”, notează Amy Cole. 

Alte date spun că oamenii percep brandurile de pe Instagram: „Populare, creative, distractive și relevante”

De asemenea, Instagram-ul ar ajuta brandurile și afacerile în online. Același studiu, prezentat pe scena Facebook Ads Drive, notează că utilizatorii sunt influențați atât online cât și offline. Adică fie fac cumpărături pe internet, fie merg direct în magazin. Câteva detalii ale studiului:

După ce utilizatorii văd un produs online:

  • 65% merg pe site-ul sau aplicația brandului
  • 46% fac cumpărături online 

După ce utilizatorii văd un produs online:

  • 37% merg în magazin 
  • 29% fac cumpărături din magazine
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Trimite un comentariu