Skip to main content

VIDEO. Cum a vândut Renault maşini prin Instastories. Direct pe Instagram! Campaniile interactive, o nouă tendinţa pe Facebook şi Instagram

 
VIDEO. Cum a vândut Renault maşini prin Instastories. Direct pe Instagram! Campaniile interactive, o nouă tendinţa pe Facebook şi Instagram

VIDEO. Poţi vinde maşini prin Instagram? Renault a reuşit, după o campanie puţin „altfel". Ce fel de campanie? Ce instrumente noi de promovare au mai dezvoltat Facebook şi Instagram?

Publicitate

Detali, în continuare? Detalii de la Londra, de la conferinţa Facebook Ads Deep Dive, la care reporterii Paginademedia.ro au fost invitaţi.

Facebook şi Intagram sunt într-o continuă evoluţie, iar specialiştii companiei încearcă în fiecare zi să dezvolte noi instrumente pentru platformă. Reclamele şi modul de promovare pentru branduri nu doar că se schimbă, dar trebuie se şi adapteză pentru utilizatori.

Campaniile publicitare evoluează în moduri din ce în ce mai creative, iar interacţiunea dintre utilizator şi produs a crescut de asemenea.

Mai mult de atât, Intagramul a devenit un „intrument eficient” de a vinde produse „simplu şi interactiv”, spun reprezentanţii Facebook.

Cuvintul cheie este „interacţiunea”, dintre reclamă şi utilizator. Brandul de maşini Renault a reuşit să vândă maşini direct pe Instagram. Totul a fost posibil cu ajutorul unei campanii „altfel”. O campanie făcută de un Creative Shop, pe care o prezentăm în continuare.

Dar ce este un „Creative Shop”?

1. Ce este un „Creative Shop” şi o campanie interactivă pentru Renault

Ian Crocombe, creative shop Facebook, a vorbit despre modul în care reclamele online se schimbă. A explicat care este misiunea departamentului Cretive Shop şi a venit cu câteva exemple.

Definiţia unui creative shop: „Creative shop-ul îi inspiră şi provoacă partenerii noştri pentru a veni cu idei care să crească valoarea brandului şi conexiunea dintre oameni şi business-uri pe platforma noastră”, subliniează Ian Crocombe.

Cu alte cuvinte, Facebook ajută brandurile partenere să găsească idei care să sporească interactivitate dintre produse şi utilizatori.

„Mobilul este uşa din faţă a culturii”, subliniază în continuare.

A notat faptul că respectivele campanii trebuiesc gândite într-o formă mixtă, care să sporească interactivitatea. Ian Crocombe a scos în evidenţă trei idei principale:

  • Pitch - Un prim obiectiv al campaniei este să ajungă la mulţi utilizatori.
  • Play - Al doilea este ca interactivitatea să provoace curiozitatea oamenilor.
  • Plunge - Al treilea obiectiv este ca respectiva campanie să captiveze adânc atenţia utilizatorului.

Renault Manga

Unul dintre exemplele care ilustrează acestă reţetă de a face campanii vine de la brandul de maşini Renault. A fost semnată de agenţia Publicis din Italia, anul trecut, pentru care primit şi un premiu la festivalul Cannes Lions.

Pe scurt, a fost făcut un model ediţie limitată Renault, cu design inspirat din benzile desenate japoneze, Manga. Intagramul a avut un rol esenţial aici. Story-urile au fost folosite pentru a spune o poveste pe modelul respectivelor benzi desenate japoneze.

Reclamele apăreau atât pe Facebook cât şi pe Messenger. Trimiteau utilizatorul pe Instagram stories, unde urmăreau o poveste care insera produsul, maşina. La final, oamenii erau redirecţionaţi către o pagină de internet de unde puteau cumpăra direct maşina.

Rezultatul?

  • Trei maşini au fost vândute în primele 24 de ore.
  • A fost prezentată ca o nouă metodă de a vinde o maşină.

VIDEO. Tokyo Stories

2. Instagram: „Înainte era nevoie să găseşti tu un produs, acum te găseşte el pe tine”

Amy Cole, un alt specialist din cadrul Facebook, a vorbit despre Instagram şi despre a schimbat tehnologia modul de a face cumpărături.

„Înainte trebuia să mergi la magazin şi să găseşti un produs, acum te găseşte el pe tine în secţiunea „Descovery”, de la Instagram”, notează Amy Cole.

Aceasta a venit cu câteva date despre cum funcţionează platforma. Topul intereselor utilizatorilor pe Instagram sunt: Călătorii, Mâncare, Modă, Filme, Muzică, Cosmetice, Modă, Fitness, Ştiri şi Sport.

„Doi din trei utilizatori consideră Instagramul un loc care permite interacţiunea cu brandurile. Mai exact, datele spun că 80% din utilizatori urmăresc branduri”, notează Amy Cole.

Alte date spun că oamenii percep brandurile de pe Instagram: „Populare, creative, distractive şi relevante”

De asemenea, Instagram-ul ar ajuta brandurile şi afacerile în online. Acelaşi studiu, prezentat pe scena Facebook Ads Drive, notează că utilizatorii sunt influenţaţi atât online cât şi offline. Adică fie fac cumpărături pe internet, fie merg direct în magazin. Câteva detalii ale studiului:

După ce utilizatorii văd un produs online:

  • 65% merg pe site-ul sau aplicaţia brandului
  • 46% fac cumpărături online

După ce utilizatorii văd un produs online:

  • 37% merg în magazin
  • 29% fac cumpărături din magazine
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus