Skip to main content

SURSE. Cu cine se discută vânzarea Pro TV. Două companii internaţionale, în cursa pentru preluarea companiei care deţine Pro TV

 
SURSE. Cu cine se discută vânzarea Pro TV. Două companii internaţionale, în cursa pentru preluarea companiei care deţine Pro TV

Cine este interesat să cumpere Central European media Enterprises (CME), compania care deţine şi Pro TV? Cel puţin două companii internaţionale ar fi în discuţii cu CME pentru preluarea operaţiunile din România dar şi din celelalte patru ţări în care este prezentă.

Publicitate

Cele două companii care ar fi intrat pe lista scurtă a celor de la CME sunt Discovery (prezentă deja în România) şi un fond de investiţii, PPF Group. Informaţia a fost publicată de portalul CEETV, care citează un site din Cehia - Hlidaci.

"O sursă care şi-a păstrat anonimatul a declarat site-ului Hlidaci că Petr Kellner - cel care controlează fondul de investiţii PPF - este interesat de achiziţia Nova TV, liderul pieţei din Cehia. Este interesat nu doar de Nova, ci de întreaga companie CME. Sursa este descrisă ca "un fost manager de la Nova TV", a scris CEETV.

Potrivit aceleiaşi surse, pe lângă cele două companii, Discovery şi PPF Group, de CME ar fi interesat şi Ronald Lauder, fondatorul CME şi acţionar în companie (cu un procent minoritar).

Cine sunt cele două companii:

Discovery, companie americană, este prezentă în România prin mai multe televiziuni, Discovery Channel, Animal Planet, TLC, Travel Channel sau Eurosport.

Pe lângă canalele globale, Discovery e prezentă şi în televiziuni generaliste sau free-to-air din Norvegia, Suedia, Danemarca, Finlanda, Polonia, Germania şi Italia.

PPF Group este o companie cu sediul în Olanda, fondată în 1991 de omul de afaceri Petr Kellner, considerat cel mai bogat om de afaceri din Cehia. PPF administrează investiţii în zona de finanţe, retail, asigurări, bănci şi imobiliare. Totuşi, compania a tatonat de-a lungul anilor şi zona de media şi chiar a mai făcut o ofertă pentru achiziţia CME. În 2017, grupul de investiţii a mai încercat să cumpăre compania de media, însă potrivit Reuters, acesta şi-ar fi retras oferta.

A încercat să achiziţioneze Nova Broadcasting, cel mai mare grup de media din Bulgaria. În ianuarie 2019, a renunţat, după ce tranzacţia a fost respinsă autoritatea privind concurenţa.

Amintim că CME a anunţat public, în luna martie a acestui an, că începe un amplu proces analiză, în care au fost luate în calcul mai multe variante, printre care, vânzarea companiei (în întregime sau pe bucăţi), o fuziune cu un alt partener strategic, o recapitalizare sau chiar să continue business planul pe acelaşi model, după cum Paginademedia.ro a relatat AICI.

Compania CME operează 30 de televiziuni în cinci ţări, Bulgaria, Cehia, România, Slovacia şi Slovenia.
Cele mai profitabile afaceri sunt în Cehia şi România (cel mai recent bilanţ, AICI)

Citeşte şi:

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Iară reinventați PRO TV ? A fost timp de 20 de ani Adrian Sârbu din 1993 în care a inventat împreună cu oamenii talentați PRO TV, Acasă, MTV și Sport.ro ! Mandatul lui sa terminat în 1 Decembrie 2013 și a venit un domn Aleksander Cesnavicius care a dat afară toții oamenii care au muncit mult și a venit cu o nouă viziune iar acum ce urmează ?
  • Dragilor(de la paginademedia)
    Aveți grijă,că pățiți că la articolul cu Vlad și banii de la Guvern pe care ii cere postul
    Vedeți să nu vină câțiva să zică că e un titlu-atac la adresa postului :)

Trimite un comentariu

sus