Skip to main content

Campania „Donează sânge constant”, semnată de McCann, premiată la IPRA. Mai multe televiziuni și radiouri și-au personalizat microfoanele

 
Campania „Donează sânge constant”, semnată de McCann, premiată la IPRA. Mai multe televiziuni și radiouri și-au personalizat microfoanele

Donează sânge constant, campania semnată de grupul McCann România, premiată la festivalul internațional IPRA Golden World Awards. 

Proiectul a câștigat un premiu la categoria Healthcare, fiind singura campanie românească premiată la respectiva categorie. 

Publicitate

Ideea a fost inițiată de Crucea Roșie Română, alături de Institutul Național de Hematologie Transfuzională Prof. Dr. C. T. Nicolau, McCann Worldgroup România, McCann PR și UM România. 

Televiziunile și posturile de radio s-au alăturat campaniei și au purtat simbolic pe microfoane mesajul campaniei.

Pro TV, Kiss Fm, Rock Fm, Magic Fm, Radio RFI, Digi24, Antena 1, TVR, România TV, Pacientul 2.0 și Vice România și-au „donat” microfoanele, adică au avut pe microfoane „cuburi” cu mesajul „Donează sânge azi”. 

„Donează sânge constant este un manifest pentru aducerea în prim-plan a nevoii de sânge în spitalele și centrele de transfuzie din România în fiecare zi, prin înlocuirea cuburilor microfoanelor jurnaliștilor cu cele care poartă grupele de sânge și mesajul Donează sânge azi, menționează reprezentanții McCann. 

Rezultate: Televiziunile și radiourile și-au personalizat microfoanele

Campania a fost lansată la finalul lunii februarie, iar în patru lunLavinia Chican, Senior Partner McCann PRi a înregistrat următoarele rezultate:

  • 12 parteneri media și-au donat microfoanele
  • 52 de minute/zi, în medie, de afișare a mesajului campaniei
  • 12% creștere a numărului de donatori în orașele mari

Pro TV s-a alăturat de la început, ca partener oficial. În scurt timp, au venit în sprijinul ideii și posturile de radio Kiss Fm, Rock Fm, Magic Fm, Radio RFI sau televiziunile Digi24, Antena 1, TVR, Pacientul 2.0 și Vice România. 

Și mass media brașoveană s-a alăturat campaniei Donează sânge constant. Simultan, Brașov TV, Mix TV, Realitatea de Brașov, Radio România Brașov FM, Monitorul Expres, Brașov Metropolitan, Transilvania Expres, Bună Ziua Brașov, La pas prin Brașov, Agerpres și Coronapress au decis să își personalizeze microfoanele sau reportofoanele.

Numeroase persoane publice, dar și instituții s-au alăturat campaniei și au mobilizat oamenii să meargă la centrele de transfuzii pentru a dona sânge.

„O simplă donare de sânge poate salva trei vieți, dar numai 2% din români donează. Prin această campanie, care va continua pe termen lung, ne propunem să schimbăm mentalitatea din țara noastră în ceea ce privește donarea de sânge”, explică Ioan Silviu Lefter, director general Crucea Roșie Română.

Lavinia Chican, Senior Partner McCann PR:

„Am pornit de la o idee grozavă și, datorită tuturor celor care au preluat mesajul campaniei, am reușit să aducem în prime-time nevoia constantă de sânge și să creștem cu 12% numărul de donatori din orașele mari. Le mulțumim tuturor jurnaliștilor și persoanelor publice care ni s-au alăturat, probono, deoarece o idee bună nu înseamnă nimic dacă mesajul ei nu ajunge la public.

Credem că prin astfel de campanii putem schimba lucrurile în România, rezultatele obținute după numai câteva luni fiind foarte încurajatoare. Premiul acordat de IPRA pentru Donează sânge constant este o nouă recunoaștere a excelenței în comunicare și aparține în egală măsură tuturor celor care s-au implicat în campanie.”

VIDEO. Donează Sânge Constant - Crucea Roșie Română

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Trimite un comentariu