Skip to main content

Cât a crescut piața Netflix, HBO GO și Spotify de când au ajuns în România? O piață de zeci de milioane

 
Cât a crescut piața Netflix, HBO GO și Spotify de când au ajuns în România? O piață de zeci de milioane

Serviciile de entertainment pe bază de abonament au luat avânt în România. În doar câțiva ani, au crescut de câteva ori. Cât de mare este piața, o spune un studiu PriceWaterhouseCouper.

Publicitate

Netflix, HBO Go și Spotify fac parte din piața serviciile numite, generic, OTT, adică Over the Top. În România au intrat în ultimii ani.

Valoare totală a pieței de servicii Over The Top (OTT) este estimată, în România la 24 de milioane de dolari în acest an

Piața din care fac parte Netflix și Spotify a avut cea mai mare creștere pe piața media și de divertisment: de circa cinci ori, din 2014 până în prezent. 

Creșterea nu se va opri aici. Va continua să fie cel mai dinamic segment din piața media, cu o rată medie anuală de creștere de 18,7%. În 2023, se va ajunge, pe această piață, la 44 de milioane de dolari.

Divertismentul, o piață de miliarde. De dolari!

To ce înseamnă divertisment generează, în România, o piață de 3 miliarde de dolari, cu 7% peste anul trecut (în câțiva ani, în 2023, va ajunge la 3,8 miliarde).

Trei miliarde care, practic, însumează o serie de domenii aducătoare de venit:

  • serviciile de achiziționare de internet (cea mai mare parte din total - numai aici, 1,8 miliarde de dolari se cheltuiesc pe aceste servicii)
  • jocurile video
  • segmentul OTT (de care am vorbit mai sus)
  • radioul
  • presa scrisă
  • online-ul 

Câteva detalii, despre fiecare segment:

Segmentul de jocuri video și sporturi electronice a înregistrat a doua cea mai mare creștere la nivel pieței, după segmentul Netflix, HBO GO, Spotify etc. Creșterea este estimată la 10,79%, atingând 136 milioane dolari în acest an și 187 milioane dolari în anul 2023.

Publicitatea pe internet s-a clasat pe locul trei după proecentul de creștere. A ajuns la o valoare de 112 milioane de dolari și este estimat că va ajunge la 157 de milioane peste patru ani.

Principalele concluzii ale raportului pentru România 

  • Televiziunea și conținutul video consumat acasă vor avea o ușoară creștere, previzionată la 1,56%, care va genera venituri de 537 milioane dolari în 2023, comparativ cu 506 milioane dolari în 2019. Acesta este al doilea cel mai mare segment din România în termeni de venituri generate, după accesul la internet.
  • Cheltuielile pentru accesul la internet continuă să dețină prima poziție la nivelul pieței, de 43,5%, însumând 1,31 miliarde dolari. Până în 2023, acestea vor totaliza 1,77 miliarde dolari, reprezentând 46% din piață.
  • Veniturile din publicitatea TV vor crește de la un nivel estimat de 384 milioane dolari în acest an, la 529 milioane dolari în 2023, cu o rată de creștere medie de 8,5% pe an.
  • După doi ani de scădere, segmentul radio, muzică și podcast este așteptat să crească de la 35 milioane dolari în acest an până la 41 milioane dolari, peste patru ani.
  • Segmentul ziarelor și revistelor tipărite din România își va continua scăderea din ultimii ani, în linie cu evoluția globală, de la 89 milioane dolari în 2019 la 77 milioane dolari în 2023.
  • Piața de carte din România va urca de la 109 milioane dolari în 2019 la 119 milioane de dolari în 2023.
  • Pentru piața de publicitate outdoor urmează patru ani cu o creștere anuală medie de 5,7%, de la 41 milioane dolari în 2019, la 51 milioane dolari în 2023.

Concluziile fac parte din cea de-a 20-a ediții a raportului PwC Global Entertainment & Media Outlook 2019-2023 (GEMO).

 

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Trimite un comentariu