Skip to main content

VIDEO. Povestea blogului Lipa-lipa.ro. De la o mare agenție media, la online pe cont propriu. „Ne-am dat demisia de la job și am decis să călătorim”. Sfaturi, povești și recomandări de călătorie

 
VIDEO. Povestea blogului Lipa-lipa.ro. De la o mare agenție media, la online pe cont propriu. „Ne-am dat demisia de la job și am decis să călătorim”. Sfaturi, povești și recomandări de călătorie

VIDEO. Și-au dat demisia de o mare agenție de media - de la Zenith - și s-au apucat de blogging. De blogging de călătorie. Acum, merg prin toată lumea, postează și au intrat și pe vlogging.

Publicitate

Povestea blogului Lipa-Lipa, spusă, într-un interviu video, de cei doi oameni din spatele lui, cuplul Simona Stănescu și Alex Vrînceanu.

O poveste, dar și ceva sfaturi pentru turiști.

„Primul lucru pe care trebuie să-l faci atunci când călătorești și ai probleme e să suni la Ambasada României din respectivul loc”, spune Simona Stănescu, blogger de călătorie.

Simona Stănescu a fondat, alături de Alex Vrînceanu, blogul de călătorii Lipa-lipa.ro, în urmă cu șapte ani. Acum patru ani, cei doi au renunțat la job-urile de birou, care era în agenții de publicitate, și au făcut o afacere din călătorii pe tot globul.

„A început cu câteva călătorii din care ne întorceam mai obosiți decât plecam, dar la un moment dat ne-am hotărât să ne dăm demisia și să facem din asta un job full time”, spune Simona Stănescu.

Și-au dat demisia și au devenit „nomazi digitali”, un termen pe care chiar ei îl definesc „un om care poate lucra de oriunde din lume sau face din călătoriile sale un job pe bune.

Lucrează la propriul blog, de care se ocupă Simona, dar și au și un canal de Youtube pentru care filmează și editează Alex.

Au povestit despre experiențele lor din călătorii, despre lucrurile esențiale pe care ar trebui să le știe oricine vrea să călătorească pe termen lung, despre părțile bune și despre problemele care ar putea apărea.

A vorbit și despre partea financiară, în special despre proiectele susținute de branduri. Consideră transparența față de cititori un lucru important atunci când publică conținut sponsorizat. 

„Noi marcăm tot timpul articolele plătite de blog și în postările de pe Instagram. Încercăm să avem o limită între advertoriale și articolele neplătite postate. Vrem ca cele neplătite să fie întotdeauna mai multe, astfel încât să nu ne agasăm cititorii. Nu văd de ce nu ar trebui să știe cititorul că e reclamă”, a mai adăugat Simona Stănescu. 

Printre recomandările lor de călătorie se numără Capadocia cu autorulota, Grecia cu velierul și „Boarding-ul” pe vulcanii din America Centrală

VIDEO. Bloggerii Lipa-lipa.ro, Simona Stănescu și Alex Vrînceanu 

Câteva idei din interviu:

  • Totul a început cu câteva călătorii din care ne întorceam mai obosiți decât plecam, dar la un moment dat ne-am hotărât să ne dăm demisia și să facem din asta un job full time.
  • Am lucrat amândoi în agenții de publicitate. Eu am lucrat ca om de marketing la UTV și înainte de asta în agenții de publicitate ca Zenith România sau Leo Burnett, spune Simona Stănescu. 
  • Am vrut să plecăm într-un concediu în Filipine, cu niște bilete pe care le luasem în luna mai, în urmă cu patru ani. În schimb, în septembrie ne-am hotărât să le folosim doar dus.
  • Un nomad digital e un om care poate lucra de oriunde din lume sau face din călătoriile sale un job pe bune.
  • Suntem creatori de conținut cumva. Eu fac editare video și Simona se ocupă cu blogul
  • Noi ne axăm mai mult pe foto și blog. Pe partea video nu avem o strategie. Yotube e doar o altă platformă pe care o folosim. Pe Youtube trebuie să fii mult mai consecvent, să postezi des și să lași oamenii să te cunoască mult mai profund.
  • Nu căutăm locurile turistice, ne place să explorăm.

Raul Bambu, reporter Paginademedia.ro: Dacă unul dintre privitorii noștri ar vrea să își dea mâine demisia de la job și să facă ce faceți voi, ce l-ați sfătui?

  • Alex Vrînceanu: Cred că cel mai important e să pui bani deoparte, adică nu-ți dai demisia pur și simplu, fără să ai o plasă de siguranță.
  • Simona Stănescu: Dacă vrei să călătorești pe termen lung trebuie să îți setezi bugetul și așteptările destul de bine. Dacă pleci brusc și descoperi că nu poți să faci asta s-ar putea să fie foarte, foarte greu.
  • Eu cred că în domeniul acesta de travel, textul funcționează și va funcționa mereu. Te organizezi altfel când ai un text scris. Un ghid de călătorie va funcționa mai bine text. În schimb, e foarte important să ai și partea vizuală, video și foto.
  • De cele mai multe ori vin firmele către noi, dar uneori mergem și noi către ei. Să presupunem că mergem undeva și ni se pare că am putea face o campanie logică, îi contactăm.
  • În Nicaragua ne-au fost furate toate cardurile și a doua zi au izbucnit protestele violente în toată țara. A trebui să fugim de acolo, mult spus fugim, dar situația incepuse să se înrăutățească. Cu toate astea nu putem spune că n-am recomanda Nicaragua.
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

  • Maine imi dau si eu demisia de la A1 si ma apuc de calatorit. Ups, da de unde bani? Nici macar n-o sa intru pe acel blog/vlog/bloc/***.
  • Felicitari pentru curaj! Eu nu as face asta. Sa fii dependent de vizualizari si like-uri, in timp ce te lupti cu birocratia si bugetul (ambele necesare pentru a calatori)...nu-i de invidiat.
  • Si nu am terminat ...
    "Dacă vrei să călătorești pe termen (e ca o matura? :)) trebuie să îți setezi bugetul și așteptările destul de bine."
    "De cele mai multe (?) vin firmele către noi, [...]"

    Nici macar nu am citit tot aricolul!
  • "Și-au dat demisia de (?) o mare agenție de media [...]."
    "Acum patru ani, cei doi au renunțat la job-urile de birou, care era (?) în agenții de publicitate [...]."
    Dragilor, mai multa atentie la corectarea textului! Va faceti reclama proasta!

Trimite un comentariu