Skip to main content

STUDIU. Românii de la orașe se simt apropiați de brandurile care oferă experiențe personalizate. Ce cred oamenii despre brandurile implicate social

 
STUDIU. Românii de la orașe se simt apropiați de brandurile care oferă experiențe personalizate. Ce cred oamenii despre brandurile implicate social
Foto | Stiintasitehnica.com

STUDIU. „Publicul se apropie în mod natural de brandurile cu o voce autentică în raport cu probleme sociale”, subliniază una dintre concluziile unui studiu centrat pe schimbările din mediul digital în 2019. 

Ce s-a schimbat în mediul digital în anul care tocmai a trecut? Care sunt cele mai vizibile tendințe pe piața globală de digital? 

Publicitate

Trendurile globale de pe piața digitală si-au făcut simțită prezența și în România, notează studiul „Critical Update: the hottest digital trends and how to use them” - lasat de MullenLowe profero și iSense Solution. 

  • În 2019, 89% dintre români, cu vârste cuprinse între 18 și 45 ani din mediul urban, spun că se simt apropiați de un brand care le oferă experiențe personalizate, arată o altă concluzie a aceluiași studiu.
  • Situația este în creștere față de anul trecut, când procentul era de 79%. 

„Experiențele personalizate sunt posibile datorită unor algoritmi de machine learning bazați pe istoric și alte date personale pe care utilizatorii sunt de acord să le ofere” - notează documentul. 

La nivel global, implicarea brandurilor în problemele sociale reprezintă un plus în fața consumatorilor: 

  • 62% dintre persoanele din mediul urban (18-45 ani) își doresc ca brandurile să fie mai curajoase în abordarea subiectelor sensibile din societate, iar 71% spun că au o părere mai bună despre brandurile care se implică în rezolvarea problemelor sociale.

Principalele concluzii, pe scurt:

  • Nivelul așteptărilor pe care consumatorii le au de la branduri a atins o cotă fără precedent: ei caută experiențe relevante și surprinzătoare, facilitate de tehnologii intuitive și ușor de folosit.
  • Publicul se apropie în mod natural de brandurile cu o voce autentică în raport cu probleme sociale.
  • În România, 52% dintre persoanele din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 și 45 ani au auzit de AR - Realitatea augumentată. De asemenea, 38% au folosit o astfel de aplicație, iar 65% cred că AR este o tehnologie utilă în interacțiunea cu branduri.
  • 66% dintre respondenți spun că un brand care dezvoltă aplicații AR este inovator
  • Unde ar folosi consumatorii aplicațiile de realitate augumentată: alegerea destinației de vacanță (58%), alegerea unei locuințe aflate încă în stagiul de proiect (55%), alegerea obiectelor de mobilier (46%), să vadă de unde provin produsele pe care le cumpără (46%), achiziția unui autoturism (38%).
  • Boxele smart - Google Assistant, Alexa sau Siri - la români: 15% dețin un astfel de dispozitiv.
  • De asemenea, 46% au declarat că au folosit funcția de voice search a smartphone-ului în 2018 și 59% în 2019; în același timp, în 2018, 77% spuneau ca ar folosi această funcție, procent ce a crescut la 90% în 2019.

Studiul online a fost realizat pe un eșantion de 500 de respondenți, fiind reprezentativ pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18-45 de ani, din mediul urban, în funcție de vârstă, gen, regiune și mărime de localitate. Gradul de eroare este de +/- 4.38 la un nivel de încredere de 95%.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu