Skip to main content

Ce măsuri a luat YouTube împotriva dezinformărilor. Sursele cu autoritate și credibile, puse în valoare. Cum?

 
Ce măsuri a luat YouTube împotriva dezinformărilor. Sursele cu autoritate și credibile, puse în valoare. Cum?
Foto | Campaign

YouTube vs. DEZINFORMARE. Cum luptă YouTube cu dezinformarea? Ce a făcut platforma, în ultimii ani, pentru a reduce dezinformarea și conținutul aflat la limita legii?  

Compania din Statele Unite a încercat să pună mai mult accent pe sursele de încredere, atunci când vine vorba de Știri, spun reprezentanții YouTube într-un comunicat de presă. 

Publicitate

Au fost introduse două secțiuni noi în anul 2019: Top News și Breaking News, care să pună în valoare sursele credibile. Mișcarea a vine în contextul în care, din 2017, accentul a început să cadă pe promovarea surselor oficiale din presă, cum ar fi CNN, Fox News sau The Guardian, notează aceeași sursă. 

Cele două funcții adăugate la începutul acestui an, inclusiv în România, funcționează cu ajutorul algoritmului într-un fel asemănător cu cel de la Google News.

De exemplu, butonul de „Breaking News” se activează automat în momentul în care vine vorba de un subiect de mare interes public care marchează spațiul public. Mai concret, un anume subiect devine de „breaking news” când algoritmul îl detectează în foarte multe surse, totul corelat și cu Google News. 

„În 2019, traficul pe canalele surselor de prestigiu a crescut cu 60%”, arată datele YouTube

Trei lucruri pe care YouTube pune accent: Sursele de încredere și context pentru privitori

Platforma a încercat, în ultimii ani, să pună accentul pe calitatea informației și pe contextul în care sunt livrate datele. 

„Pentru zone precum știri, știință sau evenimente istorice, factorii cheie care determină evenimentele de interes sunt prestigiul și autoritatea sursei, alături de calitatea informației și contextul. De aceea, YouTube și-a dublat eforturile în susținerea și promovarea surselor de autoritate și a adoptat o serie de schimbări în acest sens”,  notează reprezentanții YouTube.

1. Prioritizarea surselor. YouTube a început să prioritizeze sursele oficiale, în 2017, pentru rezultate ale căutărilor după știri și informații și listele „watch next”, incluzând aici nume precum CNN, Fox News, Jovem Pan, India Today sau The Guardian.

De exemplu, o căutare după un eveniment știre, precum Brexit: în medie, 93% dintre videourile din primele 10 rezultate ale căutării au ca sursă un canal cu un grad înalt de prestigiu și autoritate în domeniu.

Această autoritate este importantă în subiecte care nu se perimează și sunt expuse dezinformării, precum videouri despre vaccinuri. În acest caz, YouTube pune accent în rezultatele căutărilor pe videouri ale unor surse cu expertiză în domeniu, precum instituții publice din domeniul sănătății.

2. Informații de încredere și la timp pentru breaking news. YouTube a introdus secțiunile Top News și Breaking News pentru a scoate în evidență jurnalismul de calitate. În 2019, traficul pe canalele surselor de prestigiu a crescut cu 60%.

Atunci când un subiect „explodează”, informații verificate necesită timp, o resursă insuficientă în contextul evoluției evenimentului. În ajutor, YouTube a adăugat preview-uri cu articole text în rezultatele căutărilor din YouTube, alături de un reminder că evenimentele sunt în desfășurare, iar știrile se pot schimba foarte rapid.

3. Context pentru utilizatori. Uneori un singur video nu oferă destul context pentru ca oamenii să înțeleagă foarte bine ce urmăresc. De aceea, platforma a adăugat o serie de casete care oferă diferite informații de context pentru video-ul urmărit. 

„De exemplu, dacă cineva urmărește un nou video încărcat de o publicație finanțată de guvern, sub video va fi afișată această informație despre cel care a publicat videoul”, subliniază sursa citată.

Această soluție de afișare de informații contextuale a fost introdusă în iunie 2018 și mai apoi extinsă la tot mai multe țări.

Cum verifică platforma care informații sunt bune și care nu

Evaluările cu privire la clipurile încărcate de YouTube sunt făcute de oameni de pe întreaga planetă:

„Ne oferă informații critice privind calitatea unui video”, spun aceștia.

Pașii unei evaluări:

  • Fiecare video evaluat primește până la nouă opinii diferite
  • Sunt consultți inclusiv experți din anumite domenii, cum ar fi medicii pe subiecte din zona medicală. 
  • Apoi, pornind de la informațiile date de oamenii care evaluează, algoritmul începe să construiască modele folosind sistemele de machine-learning. 
  • Modele sunt apoi utilizate pentru a analiza sute de mii de ore de videouri în fiecare zi, pentru a identifica și reduce răspândirea conținutului „la limită”. 
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu