Skip to main content

AUDIENȚE. Posturile de știri în 2019. România TV trece peste Antena 3 și ajunge prima pe linie. Peste tot. Realitatea „Plus” și fără Rareș Bogdan, cele mai mari scăderi

 
AUDIENȚE. Posturile de știri în 2019. România TV trece peste Antena 3 și ajunge prima pe linie. Peste tot. Realitatea „Plus” și fără Rareș Bogdan, cele mai mari scăderi

AUDIENȚE POSTURILOR DE ȘTIRI - 2019 vs. 2018. România TV a detronat Antena 3 în topul celor mai urmărite televiziuni de știri în 2019, atât pe intervalul de maximă audiență cât și raportat la media zilnică. 

Realitatea TV este stația cu cele mai vizibile scăderi, după anul dificil pe care l-a traversat. Postul a rămas fără licență și apoi s-a transformat în Realitatea Plus, dar și fără Rareș Bogdan - vedeta postului (acum europarlamentar). 

Publicitate

O bătălie destul de strânsă s-a dat între Digi 24 și B1 TV. Cum și-au împărțit posturile audiența? Care au fost diferențele de audiență dintre acestea? 

Cazul Caracal, alegerile Europarlamentare și cele Prezidențiale, arestarea lui Liviu Dragnea sau moțiunea de cenzură prin care a căzut Guvernul Dăncilă au fost unele dintre subiectele care au marcat spațiul public românesc în 2019. 

De asemenea, a fost și anul marilor plecări de la posturile de știri: Alice Iacobescu, Tudor Mușat sau Adriana Nedelea (de la Digi 24), Rareș Bogdan (de la Realitatea TV) sau Carmen Avram (de la Antena 3). 

Înainte de situația detaliată a posturilor de știri, câteva concluzii:

  • România TV a devenit, în 2019, cel mai urmărit post de știri din România. Creșterea a venit, în principal, pe fondul izbucnirii Cazului Caracal în luna iulie (subiectul principal al stației timp de câteva luni). 
  • Antena 3 este pe locul secund în topul celor mai urmărite televiziuni de știri din țară, atât raportat la media zilnică cât și în intervalul de maximă audiență.
  • Cazul special Realitatea. Postul de știri Realitatea TV a avut o audiență vizibil mai mică în 2019, comparativ cu 2018. În primăvara lui 2019, postul a rămas fără vedeta Rareș Bogdan, care a fost ales Europarlamentar PNL.
  • Scăderea s-a intensificat în toamnă, când pentru o scurtă perioadă stația nu a mai existat în rețelele de cablu. Televiziunea s-a închis la finalul lunii octombrie 2019, însă a revenit rapid ca Realitatea Plus. 
  • Digi 24 și B1TV au avut cifre în creștere, atât după media zilnică cât și în prime time, în anul care tocmai s-a încheiat față de 2018. 

Paginademedia.ro vă prezintă, detaliat, situația posturilor de știri în 2019, comparativ cu 2018:

PRIME-TIME. România TV, cea mai mare creștere. Realitatea „Plus”, dar fără Rareș Bogdan. Cum s-a descurcat?

NATIONAL. Clasamentul pe țară al celor mai urmărite posturi de știri a rămas neschimbat în 2019 comparativ cu 2018. Audiențele, însă, s-au schimbat.

România TV, de pe primul loc, a adunat - în plus - aproximativ 50.000 de privitori în intervalul de maximă audiență, de la un an la altul. Astfel, în 2019 a înregistrat 457.000, de la 395.000 în 2018. 

Pe locul secund, Antena 3 a avut cifre în creștere în 2019. Postul Intact a adunat o medie de 383.000 de telespectatori, de la 376.000 în 2018. 

B1 TV a rămas peste Digi 24 și în 2019, la fel la ca în 2018. Totuși, ambele posturi au crescut de la un an la altul. B1 TV a crescut la 100.000 de privitori, de la 84.000 în 2018. 

Deși a rămas pe locul trei în top, Realitatea TV a scăzut considerabil în audiențe în anul 2019. Dacă în 2018 aduna 130.000 de telespectatori, în medie seara la TV, în 2018 a scăzut la 100.000 de privitori.

Mai mult, după reintrarea în scena sub numele de Realitatea Plus, postul a  scăzut la 82.000 de privitori în medie. 

URBAN. În mediul urban, România TV a trecut peste Antena 3 în 2019 (cu un an înainte, era sub). Audiențele postului Antena 3 au fost în scădere, însă nu s-au înregistrat diferențe notabile. 

În schimb, România TV a urcat până la 250.000 de telespectatori în medie, față de 210.000 în 2018. 

În 2018, Realitatea TV avea cu aproape 30.000 de privitori mai mult decât Digi 24 și B1 TV (care erau destul de apropiate în cifre). În schimb, în 2019, cele trei posturi sunt aproape la egalitate: Realitatea TV (67.000), Digi 24 (65.000), B1 TV (63.000). 

De notat că Realitatea Plus a înregistrat, în ultima parte a anului 2019, o medie de 54.000 de privitori. 

COMERCIAL. Publicul comercial a rămas aproape constant de la un an la altul, desigur nu și în cazul Realitatea TV.

România TV conduce topul comercial, cu o medie de 33.000 de privitori, în creștere față de 2018. 

Antena 3 s-a clasat locul secund, după ce în 2018 era lider. Totuși, cifrele postului Intact nu au scăzut considerabil. 

Digi 24 și B1 TV au avtu aceeași audiență în intervalul de maximă audiență din 2018. 

Realitatea a scăzut, per total, până la 11.000 de privitori în medie, față de 21.000 cât număra în 2018. 

VEZI audiențele TUTUROR posturilor TV în 2019, în PRIME-TIME

MEDIA PE ZI. Antena 3 trece pe locul doi, România TV i-a suflat poziția de lider

NATIONAL. România TV a preluat conducerea clasamentului, între posturile de știri, și când vine vorba de media zilnică. A fost cel mai urmărit post anul trecut, cu o medie de 280.000 de privitori, față de 240.000 în 2018. 

I-a luat locul postului Antena 3, chiar dacvă stație înregistrează o audiență constantă de la un an la altul, aproximativ 200.000 de privitori, în medie. 

B1 TV și Digi 24 au audiențe în creștere în 2019 și când vine vorba de media zilnică. 

Realitatea TV a coborât în audiențe până la 57.000 de privitori în medie, față de 2018. După mișcările din toamnă a înregistrat 43.000 de telespectatori în medie. 

URBAN. Antena 3 și România TV au făcut schimb de locuri în 2019, comparativ cu 2018. Diferența dintre cele două posturi a fost, anul trecut, de aproximativ 20.000 de urmăritori, zilnic.

Digi 24 s-a clasat pe locul trei la orașe în topul celor mai urmărite posturi de știri după media zilnică, cu o medie de 41.000 de privitori. 

De asemenea, audiența postului B1 TV a crescut cu câteva mii de persoane, în timp ce audiența Realitatea TV s-a diminuat. 

COMERCIAL. În cazul tinerilor, scenariul din 2019 este aproape același ca în 2018. Singura diferență este plusul înregistrat de România TV, care a urcat (și aici) peste Antena 3.

Totuși, cele două posturi au avut cifre extrem de apropiate.

Următoarele locuri din clasament au fost ocupate de Digi 24, Realitatea TV, B1 TV. 

VEZI audiențele TUTUROR posturilor TV în 2019, după Media pe ZI

Audiența posturilor de știri în intervalul de maximă audiență (Prime-Time, orele 19.00-23.00) în 2019, comparativ cu 2018, la nivel NAȚIONAL:

  NATIONAL PT 2018   Mii persoane   Rtg%   Share     NATIONAL PT 2019   Mii persoane   Rtg%   Share  
1 Romania TV 395.000 2.2 5.1 Romania TV 457.000 2.6 6.1
2 Antena 3 376.000 2.1 4.9 Antena 3 383.000 2.2 5.1
3 Realitatea TV 130.000 0.7 1.7 Realitatea TV 105.000 0.6 1.4
4 B1TV 84.000 0.5 1.1 B1TV 102.000 0.6 1.4
5 Digi 24 75.000 0.4 1 Digi 24 89.000 0.5 1.2
6 Realitatea Plus 82.000 0.5 1.0
 

Sursa: Kantar Media, copyright: ARMA

Audiența posturilor de știri în intervalul de maximă audiență (Prime-Time, orele 19.00-23.00) în 2019, comparativ cu 2018, în mediul URBAN:

  URBAN PT 2018   Mii persoane   Rtg%   Share     URBAN PT 2019   Mii persoane   Rtg%   Share  
1 Antena 3 256.000 2.7 6.4 Romania TV 250.000 2.6 6.4
2 Romania TV 210.000 2.2 5.2 Antena 3 244.000 2.6 6.2
3 Realitatea TV 87.000 0.9 2.2 Realitatea TV 67.000 0.7 1.7
4 Digi 24 58.000 0.6 1.4 Digi 24 65.000 0.7 1.7
5 B1TV 53.000 0.6 1.3 B1TV 63.000 0.7 1.6
6 Realitatea Plus 54.000 0.6 1.3
 

Sursa: Kantar Media, copyright: ARMA

România TV a preluat conducerea clasamentului, între posturile de știri, și când vine vorba de media zilnică. A fost cel mai urmărit post anul trecut.

Pe toate targeturile - inclusiv pe cel comercial - canalul a fost cel mai vizionat din nișa posturilor de știri.

Audiența posturilor de știri în intervalul de maximă audiență (Prime-Time, orele 19.00-23.00) în 2019, comparativ cu 2018, pe segmentul COMERCIAL:

  COMERCIAL PT 2018   Mii persoane   Rtg%   Share     COMERCIAL PT 2019   Mii persoane   Rtg%   Share  
1 Antena 3 35.000 0.8 2.4 Romania TV 33.000 0.8 2.4
2 Romania TV 27.000 0.6 1.8 Antena 3 32.000 0.8 2.4
3 Realitatea TV 21.000 0.5 1.4 Digi 24 20.000 0.5 1.5
4 Digi 24 20.000 0.5 1.4 Realitatea TV 13.000 0.3 0.9
5 B1TV 11.000 0.3 0.7 B1TV 12.000 0.3 0.9
6 Realitatea Plus 11.000 0.3 0.8
 

Sursa: Kantar Media, copyright: ARMA

Audiența posturilor de știri după MEDIA pe ZI în 2019, comparativ cu 2018, la nivel NAȚIONAL:

  NATIONAL ZI 2018   Mii persoane   Rtg%   Share     NATIONAL ZI 2019   Mii persoane   Rtg%   Share  
1 Romania TV 243.000 1.4 6.2 Romania TV 280.000 1.6 7.4
2 Antena 3 202.000 1.1 5.2 Antena 3 200.000 1.1 5.3
3 Realitatea TV 68.000 0.4 1.8 B1TV 65.000 0.4 1.7
4 B1TV 55.000 0.3 1.4 Realitatea TV 57.000 0.3 1.5
5 Digi 24 50.000 0.3 1.3 Digi 24 57.000 0.3 1.5
6 Realitatea Plus 43.000 0.2 1
 

Sursa: Kantar Media, copyright: ARMA

Audiența posturilor de știri după MEDIA pe ZI în 2019, comparativ cu 2018, în mediul URBAN:

  URBAN ZI 2018   Mii persoane   Rtg%   Share     URBAN ZI 2019   Mii persoane   Rtg%   Share  
1 Antena 3 134.000 1.4 6.7 Romania TV 147.000 1.5 7.6
2 Romania TV 126.000 1.3 6.3 Antena 3 126.000 1.3 6.5
3 Realitatea TV 45.000 0.5 2.3 Digi 24 41.000 0.4 2.1
4 Digi 24 38.000 0.4 1.9 B1TV 38.000 0.4 2
5 B1TV 33.000 0.3 1.6 Realitatea TV 35.000 0.4 1.9
6 Realitatea Plus 27.000 0.3 1.3
 

Sursa: Kantar Media, copyright: ARMA

Audiența posturilor de știri după MEDIA pe ZI în 2019, comparativ cu 2018, pe segmentul COMERCIAL:

  COMERCIAL ZI 2018   Mii persoane   Rtg%   Share     COMERCIAL ZI 2019   Mii persoane   Rtg%   Share  
1 Antena 3 20.000 0.5 2.9 Romania TV 20.000 0.5 3.2
2 Romania TV 18.000 0.4 2.6 Antena 3 18.000 0.4 2.8
3 Digi 24 14.000 0.3 1.9 Digi 24 12.000 0.3 1.9
4 Realitatea TV 10.000 0.2 1.4 Realitatea TV 6.000 0.1 1
5 B1TV 6.000 0.1 0.9 B1TV 6.000 0.1 1
6 Realitatea Plus 5.000 0.1 0.7
 

Sursa: Kantar Media, copyright: ARMA

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu