Skip to main content

Reclamă din Libertatea, investigată de reporterii Libertatea. Promova o pereche de „ochelari minune”, care „îmbunătățesc imediat vederea”

 
Reclamă din Libertatea, investigată de reporterii Libertatea. Promova o pereche de „ochelari minune”, care „îmbunătățesc imediat vederea”
Reporterul Libertatea Viorel Tudorache a comandat ochelarii binoclu | Foto: Vlad Chirea

Jurnaliștii ziarului Libertatea au făcut o nouă anchetă despre o reclamă înșelătoare apărută în propriul ziar. Anunțul publicitar promova o pereche de ochelari-binoclu, care „îmbunătățesc imediat vederea”

„Ochelarii-binoclu au fost creați pentru nevoile trupelor militare și ale agenților secreți de informații. Pot servi atât ca lupă pentru citit, cât și ca binoclu”, arăta macheta publicitară apărută în Libertatea pe 6 decembrie. 

Publicitate

Câteva concluzii ale reporterilor Libertatea, care au și testat produsul „miraculos”:

Testimoniale fake. Pozele a doi „consumatori” - Ștefan din Suceava și Mărioara din Focșani, publicate în ziar, sunt identice cu ale lui Harold M. din Germania, respectiv Kazimiera din Ucraina.

Medic fals. Într-un pliant care vine cu produsul, un anume Radu Strugariu se autointitulează „specialist în domeniul tratamentului tău de sănătate”. Strugariu și cabinetul lui sunt ficțiuni, după cum notează jurnaliștii Libertatea. 

„Specialiști” la call-center. Cei care voiau să comande „ochelarii minune” erau consultați, prin telefon, de oamenii de la call-center. Aceeași „specialiști” i-au dat asigurări reporterului Libertatea că „nu este necesar să vă consulte oftalmologul pentru că este un tratament natural”.

Țeapă în mai multe țări. Mai multe site-uri din Polonia, Slovacia sau Cehia au scris că firma care vinde ochelarii, Pro Spedition Ltd, se folosește de reclame mincinoase.

Reclama, care ar fi apărut de patru ori în ziarul din portofoliul Ringier, a fost eliminată după investigația propriilor reporteri:

„În urma investigației redacției, compania Ringier a semnalat partenerilor publicitari problema și publicitatea la binoclul-miraculos n-a mai apărut în ziar”, menționează sursa citată. 

Nu este pentru prima dată când reporterii Libertatea investighează campaniile publicitare din propriul ziar. Anul trecut, echipa lui Cătălin Tolontan a scris despre un medicamentul Onconovical, care „promitea vindecarea cancerului”.

VEZI articolul din Libertatea, AICI

Citește și:

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

  • Au tupeu cei de la ziarul libertatea online cel puțin sa spuna ca ce vând nu e bun .e ca si cum si-ar înjura rudele

Trimite un comentariu