Skip to main content

PREVIZIUNI Media Fact Book. Piaţa de publicitate va depăşi jumătate de miliard de euro în 2020, pentru prima dată după 2008

 
Foto: pexels.com
Foto: pexels.com

După „doar” 12 ani, industria media reuşeşte să revină la nivelul din 2008, la capitolul investiţii în publicitate.

Publicitate

Piaţa de media din România este aşteptată să atingă valoarea de 514 milioane de euro anul acesta, după ce în 2019 a înregistrat 487 milioane de euro.

Cifrele sunt estimări ale agenţiei de media Initiative, care estimează că piaţa de media din România a crescut în 2019 cu 7%, iar în 2020 se va majora cu 5.5%, potrivit datelor actualizate ale raportului Media Fact Book.



Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative:

Ne aşteptăm ca, la finalul anului 2020, piaţa de media să depăşească pragul de 500 milioane de euro, pentru prima dată post-2008, când a fost înregistrată o valoare istorică.

Cheltuielile urmează evoluţia consumului de media în tranziţia sa pe termen lung către un peisaj digital-centric, on-demand, iar rata de creştere se temperează pe măsură ce economia României încetineşte ritmul, cheltuielile de media fiind reajustate în consecinţă.“

Principalele concluziile ale Media Fact Book

  • În 2019, investiţiile în publicitatea TV au cunoscut o evoluţie pozitivă, ajungând la 5% comparativ cu 2018, până la valoarea de 315 milioane de euro.
  • Cea mai mare rată de creştere a înregistrat-o piaţa de digital, ajungând la 99.1 milioane de euro, cu un salt de 17% vs. 2018.
  • A fost un an bun şi pentru piaţa de OOH, care ajunge la un estimat de 32.2 milioane de euro în 2019, cu 5% mai mult decât în 2018.
  • Piaţa de radio şi-a continuat trendul ascendent şi în anul trecut, cu o creştere estimată la 10%, atingând valoarea de 28.3 milioane de euro.
  • Industria media nu aduce veşti bune. Consumul TV a scăzut în 2019 cu 7% faţă de 2018, ceea ce s-a tradus şi într-un volum mai mic de GRP-uri livrate (-5%). Cu alte cuvinte, audienţa reclamelor a fost mai mică, pentru că a fost mai puţin public.
  • Domeniile care au investit cel mai mult în publicitate, în 2019, au fost: pharma, retail, cosmetice, telecomunicaţii şi banking&asigurări.
  • Nicio surpriză, cea mai mare creştere vine din zona de digital. 2019 s-a încheiat cu o creştere de 17% pentru publicitatea online, atingând suma de 99,1 milioane de euro, arată estimările Media Fact Book.
  • Aceeaşi sursă estimează că în 2020 creşterea va fi de 16%, atingând suma de 114,5 milioane de euro. Grosul publicităţii online se va concentra ca şi până acum la Google şi Facebook, în timp ce publicitatea locală tip „dispaly” va scădea cu 20%, la aproximativ 13,9 milioane de euro.

GALERIE FOTO. Piaţa de media

Piaţa media în 2020:

Pentru 2020, agenţia Initiative estimează, pentru România noi creşteri pentru TV (+2.5%, până la 323 milioane de euro), online (+16%, până la 114.5 milioane de euro), radio (+8%, până la 30.6 milioane de euro) şi OOH (+5%, până la 33.8 milioane de euro).

La nivel global, potrivit estimărilor MAGNA, companie din grupul IPG MediaBrands din care face parte şi Initiative, se arată că investiţiile nete în publicitate au crescut în 2019 cu 5.2% şi se vor majora cu 5.7% în 2020, ajungând la 595 miliarde de dolari.

Piaţa globală de TV a fost într-o uşoară scădere (-4%) în 2019, înregistrând 173 miliarde de dolari, apropiindu-se de cel mai slab an ca performanţă (2009), cauzat de scăderea accelerată a rating-ului şi de lipsa evenimentelor mari generatoare de audienţă.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus