Skip to main content

Dispută pe piața de cablu. Telekom: Cerem Discovery să înceteze campania publică injustă

 
Dispută pe piața de cablu. Telekom: Cerem Discovery să înceteze campania publică injustă
Sursa foto: Adevarul

Dispută între operatorul Telekom și compania Discovery. Telekom România a reacționat dur, cerând companiei Discovery să înceteze „campania publică injustă împotrivă companiei și să își asume partea sa de responsabilitate pentru rezultatul negocierilor”. 

„Compania Telekom Romania a fost întotdeauna flexibilă și deschisă pe parcursul negocierilor și, din perspectiva noastră, acest parteneriat ar fi continuat, dacă grupul Discovery ar fi fost la fel de deschis negocierilor.

Din păcate, acest lucru nu s-a întâmplat și condițiile financiare impuse de grupul Discovery au condus la încheierea parteneriatului, în ciuda efoturilor repetate ale Telekom de a reînnoi contractul”, au mai spus reprezentanții Telekom precizând că dacă ar fi acceptat condițiile Discovery, ar fi fost nevoiți să crească prețul abonamentelor.  

Publicitate

„În calitate de furnizor de servicii TV pentru 1,35 milioane de clienți români, considerăm că mesajele pe care grupul Discovery le-a publicat în mod repetat pe toate canalele sale de comunicare, începând cu 27 decembrie 2019, prin care grupul induce publicului, în mod eronat, ideea că Telekom este responsabil în excusivitate pentru încheierea parteneriatului, reflectă o conduită de business injustă și nepotrivită și ne afectează afacerile și reputația”, au încheiat aceștia.

Cum a reacționat Discovery după ieșirea canalelor sale de pe Telekom

Discovery a comunicat din plin ieșirea de pe rețeaua Telekom, pe toate paginile sale de socializare, prin răspunsuri la comentariile venite din partea abonaților Telekom, dar și pe site-ul Eurosport. Mai multe articole de pe eurosport.ro au fost însoțite, la final, de același tip de mesaj ca și pe rețelele de socializare, un mesaj în care se sublinia că ieșirea canalelor Eurosport din rețeaua Telekom ține de „refuzul Telekom de a continua parteneriatul”

„Începând cu 1 ianuarie 2020, canalele Eurosport nu mai sunt disponibile în rețelele Telekom și NextGen, din cauza refuzului Telekom de a continua parteneriatul cu noi. Pentru a le putea urmări din nou, vă rugăm să le solicitați operatorului Telekom, prin apel la Serviciul Relații Clienți (021.404.1234 / 0766.12.1234) sau pe canalele oficiale de comunicare ale acestuia”, este mesajul standard apărut la finalul articolelor de pe site-ul Eurosport. 

Anunțul a fost afișat și pe pagina de Facebook a Discovery, încă din 27 decembrie, ziua în care posturile au ieșit de pe Telekom

CONTEXT. Amintim că posturile Discovery au ieșit din grila Telekom, care are 1,35 milioane de abonați, după cum au anunțat companiile la finalul lunii decembrie.  

Canalele care au ieșit de pe Telekom sunt: Eurosport 1, Eurosport 2, Discovery Channel, TLC, Travel Channel, Animal Planet, Investigation Discovery, Discovery Science, Discovery Showcase, DTX, Food Network, plus variantele lor HD.

În locul lor, Telekom a anunțat introducerea posturilor National Geographic, Nat Geo Wild, National Geographic People (din februarie 2020), Look Sport 2, Look Sport 3, Travel XP, Euronews, FightBox sau Timeless Drama Channel.  

 Poziția integrală a Telekom, în continuare: 

Telekom Romania solicită grupului Discovery România, care include canalele Eurosport, să înceteze campania publică injustă împotrivă companiei și să își asume partea sa de responsabilitate pentru rezultatul negocierilor.

Compania Telekom Romania este surprinsă de declarațiile și comentariile recente făcute de grupul Discovery pe toate canalele sale de comunicare, după ce Telekom a eliminat din grila sa de programe toate canelele din portofoliul Discovery, pe 27 decembrie 2019. După ani de parteneriat, benefic pentru ambele părţi, suntem dezamăgiți să vedem că grupul Discovery a ales să lanseze o campanie publică împotrivă noastră și să învinovățească în exclusivitate Telekom Romania pentru încheierea parteneriatului, refuzând în același timp, să își asume, în egală măsură, responsabilitatea pentru acest rezultat.

În ciuda comentariilor și articolelor recente care au încercat să sugereze contrariul, compania Telekom Romania a fost întotdeauna flexibilă și deschisă pe parcursul negocierilor și, din perspectiva noastră, acest parteneriat ar fi continuat, dacă grupul Discovery ar fi fost la fel de deschis negocierilor. Din păcate, acest lucru nu s-a întâmplat și condițiile financiare impuse de grupul Discovery au condus la încheierea parteneriatului, în ciuda efoturilor repetate ale Telekom de a reînnoi contractul.

Daca am fi acceptat aceste condiții, clienții noștri ar fi fost afectați de o creștere inevitabilă a preţurilor abonamentelor, pe care o considerăm nedreaptă și inutilă, având în vedere și faptul că, atât statisticile ARMA (Asociația Română pentru Măsurarea Audienţelor), cât și sondajele pentru măsurarea audienţelor pe care le-am realizat intern, în intervalul ianuarie-noiembrie 2019, au relevat un declin în trendurile de vizionare, pentru majoritatea canalelor Discovery și pentru canalele Eurosport, comparativ cu 2018.

Având în vedere circumstanțele, am fost nevoiţi să ne modificăm grilele TV și să găsim programe și canale alternative, care să răspundă nevoilor și dorințelor clienților noştri, exprimate în cadrul sondajelor realizate.

În calitate de furnizor de servicii TV pentru 1,35 milioane de clienți români, considerăm că mesajele pe care grupul Discovery le-a publicat în mod repetat pe toate canalele sale de comunicare, începând cu 27 decembrie 2019, prin care grupul induce publicului, în mod eronat, ideea că Telekom este responsabil în excusivitate pentru încheierea parteneriatului, reflectă o conduită de business injustă și nepotrivită și ne afectează afacerile și reputația.

Solicităm grupului Discovery să înceteze campania împotrivă Telekom Romania și să își asume partea de responsabilitate pentru rezultatul negocierilor. Prin tot ceea ce facem acționăm în interesul clienților noștri pe care dorim să îi asigurăm că rămânem deschiși discuțiilor rezonabile cu fostul nostru partener de afaceri.”

Citește și: 

Canalele Discovery, inclusiv Eurosport, ies din grila Telekom. Intră National Geographic

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Când au făcut la fel cu protv ați blamat și numai titluri cu derapaje ați pus. Nu e la fel și acum? Acum e doar o disputa... Cata echidistanta.
  • Păi așa afost și cu, |Nat geo tot 800 de oameni cică au spus că trebuiesc eliminate probabil că erau din angajați voștri că pe mine nu m-a întrebat nimeni.
  • Eu urmaream posturile aste si daca nu reapar in grila schimb furnizorul, mai ales ca de la un timp nici internetul de la telekom nu mai merge bine. Fac sezizare la protectia consumatorului pentru incalcarea contractului!
  • Eu as vrea sa stiu de ce aceste companii, aici Telekom, scade pretul abonamentului daca scot din grila calupuri de posturi tv. Ar trebui ca grila sa fie cuprinsa in contract, nu imi promiti o lista apoi tot modifici la ea...

Trimite un comentariu