Skip to main content

Dispută pe piața de cablu. Telekom: Cerem Discovery să înceteze campania publică injustă

 
Dispută pe piața de cablu. Telekom: Cerem Discovery să înceteze campania publică injustă
Sursa foto: Adevarul

Dispută între operatorul Telekom și compania Discovery. Telekom România a reacționat dur, cerând companiei Discovery să înceteze „campania publică injustă împotrivă companiei și să își asume partea sa de responsabilitate pentru rezultatul negocierilor”. 

„Compania Telekom Romania a fost întotdeauna flexibilă și deschisă pe parcursul negocierilor și, din perspectiva noastră, acest parteneriat ar fi continuat, dacă grupul Discovery ar fi fost la fel de deschis negocierilor.

Din păcate, acest lucru nu s-a întâmplat și condițiile financiare impuse de grupul Discovery au condus la încheierea parteneriatului, în ciuda efoturilor repetate ale Telekom de a reînnoi contractul”, au mai spus reprezentanții Telekom precizând că dacă ar fi acceptat condițiile Discovery, ar fi fost nevoiți să crească prețul abonamentelor.  

Publicitate

„În calitate de furnizor de servicii TV pentru 1,35 milioane de clienți români, considerăm că mesajele pe care grupul Discovery le-a publicat în mod repetat pe toate canalele sale de comunicare, începând cu 27 decembrie 2019, prin care grupul induce publicului, în mod eronat, ideea că Telekom este responsabil în excusivitate pentru încheierea parteneriatului, reflectă o conduită de business injustă și nepotrivită și ne afectează afacerile și reputația”, au încheiat aceștia.

Cum a reacționat Discovery după ieșirea canalelor sale de pe Telekom

Discovery a comunicat din plin ieșirea de pe rețeaua Telekom, pe toate paginile sale de socializare, prin răspunsuri la comentariile venite din partea abonaților Telekom, dar și pe site-ul Eurosport. Mai multe articole de pe eurosport.ro au fost însoțite, la final, de același tip de mesaj ca și pe rețelele de socializare, un mesaj în care se sublinia că ieșirea canalelor Eurosport din rețeaua Telekom ține de „refuzul Telekom de a continua parteneriatul”

„Începând cu 1 ianuarie 2020, canalele Eurosport nu mai sunt disponibile în rețelele Telekom și NextGen, din cauza refuzului Telekom de a continua parteneriatul cu noi. Pentru a le putea urmări din nou, vă rugăm să le solicitați operatorului Telekom, prin apel la Serviciul Relații Clienți (021.404.1234 / 0766.12.1234) sau pe canalele oficiale de comunicare ale acestuia”, este mesajul standard apărut la finalul articolelor de pe site-ul Eurosport. 

Anunțul a fost afișat și pe pagina de Facebook a Discovery, încă din 27 decembrie, ziua în care posturile au ieșit de pe Telekom

CONTEXT. Amintim că posturile Discovery au ieșit din grila Telekom, care are 1,35 milioane de abonați, după cum au anunțat companiile la finalul lunii decembrie.  

Canalele care au ieșit de pe Telekom sunt: Eurosport 1, Eurosport 2, Discovery Channel, TLC, Travel Channel, Animal Planet, Investigation Discovery, Discovery Science, Discovery Showcase, DTX, Food Network, plus variantele lor HD.

În locul lor, Telekom a anunțat introducerea posturilor National Geographic, Nat Geo Wild, National Geographic People (din februarie 2020), Look Sport 2, Look Sport 3, Travel XP, Euronews, FightBox sau Timeless Drama Channel.  

 Poziția integrală a Telekom, în continuare: 

Telekom Romania solicită grupului Discovery România, care include canalele Eurosport, să înceteze campania publică injustă împotrivă companiei și să își asume partea sa de responsabilitate pentru rezultatul negocierilor.

Compania Telekom Romania este surprinsă de declarațiile și comentariile recente făcute de grupul Discovery pe toate canalele sale de comunicare, după ce Telekom a eliminat din grila sa de programe toate canelele din portofoliul Discovery, pe 27 decembrie 2019. După ani de parteneriat, benefic pentru ambele părţi, suntem dezamăgiți să vedem că grupul Discovery a ales să lanseze o campanie publică împotrivă noastră și să învinovățească în exclusivitate Telekom Romania pentru încheierea parteneriatului, refuzând în același timp, să își asume, în egală măsură, responsabilitatea pentru acest rezultat.

În ciuda comentariilor și articolelor recente care au încercat să sugereze contrariul, compania Telekom Romania a fost întotdeauna flexibilă și deschisă pe parcursul negocierilor și, din perspectiva noastră, acest parteneriat ar fi continuat, dacă grupul Discovery ar fi fost la fel de deschis negocierilor. Din păcate, acest lucru nu s-a întâmplat și condițiile financiare impuse de grupul Discovery au condus la încheierea parteneriatului, în ciuda efoturilor repetate ale Telekom de a reînnoi contractul.

Daca am fi acceptat aceste condiții, clienții noștri ar fi fost afectați de o creștere inevitabilă a preţurilor abonamentelor, pe care o considerăm nedreaptă și inutilă, având în vedere și faptul că, atât statisticile ARMA (Asociația Română pentru Măsurarea Audienţelor), cât și sondajele pentru măsurarea audienţelor pe care le-am realizat intern, în intervalul ianuarie-noiembrie 2019, au relevat un declin în trendurile de vizionare, pentru majoritatea canalelor Discovery și pentru canalele Eurosport, comparativ cu 2018.

Având în vedere circumstanțele, am fost nevoiţi să ne modificăm grilele TV și să găsim programe și canale alternative, care să răspundă nevoilor și dorințelor clienților noştri, exprimate în cadrul sondajelor realizate.

În calitate de furnizor de servicii TV pentru 1,35 milioane de clienți români, considerăm că mesajele pe care grupul Discovery le-a publicat în mod repetat pe toate canalele sale de comunicare, începând cu 27 decembrie 2019, prin care grupul induce publicului, în mod eronat, ideea că Telekom este responsabil în excusivitate pentru încheierea parteneriatului, reflectă o conduită de business injustă și nepotrivită și ne afectează afacerile și reputația.

Solicităm grupului Discovery să înceteze campania împotrivă Telekom Romania și să își asume partea de responsabilitate pentru rezultatul negocierilor. Prin tot ceea ce facem acționăm în interesul clienților noștri pe care dorim să îi asigurăm că rămânem deschiși discuțiilor rezonabile cu fostul nostru partener de afaceri.”

Citește și: 

Canalele Discovery, inclusiv Eurosport, ies din grila Telekom. Intră National Geographic

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • TV-ul meu e de decor. Nu ma pasioneaza ce baga astia si ce nu. Din partea mea sa scoata ProTV sa mai scada propaganda de care avem parte.
  • Sunt abonat Nextgen si in momentul asta nici nu stiu daca mai am sau nu Discovery .Sportul nu prezinta interes pt. mine .Calitatea programelor Discovery a scazut de la an la an incepand cu 2010 - 2011 .Rechini , garaje si o gramada de "reality show-uri .De cand director de programe a fost numita Ada Roseti calitatea sa dus in cap .Bine ca exista Netflix.Din punctul meu de vedere drum bun .
  • Nu dar anul trecut au facut la fel cu National Geografic si culmea acum s-au inteles, cum vine asta. Cine să îi mai creadă la câte canale au scos Fine Living, Cinemaraton, Discovery și Eurosport etc. Pretul rafinamentului a crescut însă mai ales cand a fost vorba de canalele lor de sport etc. In concluzie sunt neseriosi si nu le pasă de abonați catusi de puțin.
  • Silviu, RCSul are tarife fixe in lei ptr tv si internet, cel putin.
    Nu are nicio treaba cursul BNR al zilei.
  • Bună dimineața Vreți ieftineala asta primiți DIGI la ora actuala e liderul pe piața și sunteți tarifati la cursul BNR al zilei și aici se mai introduc din când în ând niște canale.
  • Si eu am renuntat la ei dupa perioada contractuală au mărit fara sa anunte abonamentul de la 33 l 46 .lei si vin sa spuna ca erau obligați de mărirea abonamentului .niste escrocii
  • Interesativa cel mai usor Cate Companii TV CABLU INTERNET TELEFONIE din Romania OBLIGA Clientii ca plata sa se faca la cursul euro sa se faca la CURSUL DE SCHIMB VALUTAR ING( daca bnr avea azi 4,7789 la ing cursul era de 4.8419 ---DOAR TELEKOMUL O FACE DIN APRILIE 2019 - Restul cursul Bnr .Eu am rupt contractul pe respectiva speta
  • Cine tipa din toti bojocii , nu le.ar fi rusine : preacinstitii de la Telekom , care cresc pretul abonamentului in timpul Contractului, iti scot canale abuziv , te fura la factura pe la tel mobile. Sunt cei mai ticalosi indivizi de pe piata comunicatiilor din Romania. Ma mir ca nu i.a dat nimeni in judecata sa le ceara daune uriase pt abuz de putere. Niste escroci , marca germana .
  • Deja mi se pare penibil. Parca se repeta povestea Pro de anul trecut, cu Telekom strigand "abuz, abuz, vai de noi, ce urat ne trateaza posturile". Si daca au anuntat pe unde au putut si cum au vrut ca ies de pe Telekom, care e problema? E dreptul telespectatorului sa fie informat. Halal comunicare si PR ce face Telekom

Trimite un comentariu