Skip to main content

Câţi bani a câştigat Pro TV din depăşirile uriaşe de publicitate? A fost pe plus sau pe minus după amenda CNA?

 
Câţi bani a câştigat Pro TV din depăşirile uriaşe de publicitate? A fost pe plus sau pe minus după amenda CNA?

Depăşiri de publicitate "istorice" pentru Pro TV şi pentru Pro Cinema, dar şi o amendă "de ţinut minte": 400.000 de lei.

Publicitate

Este mult? Este puţin? A ieşit "pe plus" Pro TV sau a pierdut bani?

Paginademedia.ro a făcut o estimare legată de încasările Pro TV în luna decembrie din depăşirile de publicitate.

Înainte de estimări, situaţia, pe scurt:

În luna decembrie, Pro TV a reuşit, în timpul zilei, să depăşească cele 12 minute de publicitate în fiecare oră. În total, televiziunea a avut un record de şapte ore în plus, faţă de timpul legal, permis de legea audiovizualului.

Au fost şapte ore pe Pro TV şi încă aproape nouă ore pe Pro Cinema.

Depăşirile de publicitate au adus cea mai mare amendă din istoria grupului Pro: 400.000 de lei (adică aproximativ 80.000 de euro). Împărţiţi între Pro TV şi Pro Cinema (fiecare 200.000). (detalii, aici)

Pro TV a ieşit "pe plus"

Depăşirile de publicitate s-au contabilizat în încasări în plus pentru cele două posturi de televiziune.

Din estimările Paginademedia.ro, numai Pro TV a încasat din reclamele date în plus între 230.000 şi 260.000 de euro.

Cifra este o estimare bazată pe audienţa postului de televiziune Pro TV în luna decembrie.

Cât de pline au fost pauzele de publicitate ale Pro TV, Antena 1 şi Kanal D în luna decembrie?

Luna decembrie este una dintre cele mai aglomerate (dacă nu chiar cea mai aglomerată) lună din an, ca număr de reclame. O perioadă în care marile posturi sunt aproape "sold-out" (adică au vândut tot spaţiul publicitar şi nu mai este loc pe reclame).

Ce s-a întâmplat în decembrie 2019?

Potrivit informaţiilor din piaţa media, marile generaliste Pro TV, Antena 1 şi Kanal D au avut calupurile publicitare pline în prima jumătate a lunii decembrie (cu depăşiri în cazul Pro TV).

Situaţia s-a schimbat în partea a doua a lunii decembrie. Pe finalul lunii, Pro TV şi-a ţinut în continuare pline calupurile de publicitate (cu depăşirile semnalate de CNA în timpul zilei).

Nu acelaşi lucru s-a întâmplat şi în cazul Kanal D şi Antena 1. Pe aceste posturi TV, încărcarea calupurilor publicitate a scăzut la 55%-65%. Cu alte cuvinte, pauzele publicitare nu au fost "full".

Explicaţia, potrivit informaţiilor Paginademedia.ro, ţine de politica de vânzări a celor trei staţii: în timp de Pro TV are o strategie de vânzări cu preţuri mai mici în a doua parte a lunii decembrie, Kanal D şi Antena 1 au mers pe aceleaşi tarife toată luna.

Citeşte şi: Pro TV şi Pro Cinema, amenzi uriaşe pentru depăşiri URIAŞE de publicitate. Pro TV: „A fost o eroare”

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • logic amenda trebuie sa fie mai mare decit cistigul din urma surplusului de publicitate altfel va deveni o practica curenta

Trimite un comentariu

sus