Skip to main content

Povestea unui viral. Burger King și invitația pentru KFC și McDonalds de Valentine's Day. Peste 900 de branduri au răspuns! Cum le-a venit ideea?

 
Povestea unui viral. Burger King și invitația pentru KFC și McDonalds de Valentine's Day. Peste 900 de branduri au răspuns! Cum le-a venit ideea?
Foto - Edenred Romania la postarea Burger King

POVESTEA UNUI VIRAL. McDonald's, KFC, wanna be my Valentine? propune Burger King. Peste 900 de branduri implicate (din cele mai diverse zone, până și de la Ministerul de Interne) și peste 100.000 de reacții. Sunt doar două dintre rezultatele postării virale dată de Burger King, cu ocazia Valentine's Day. 

De unde a pornit totul? Care a fost idee de bază? Cum de au răspuns aproape o mie de branduri?

Publicitate

Răspusurile vin chiar de la agenția care s-a ocupat de proiect - MSL The Practice. Mai exact, de la Cătălin Bran, Head of Digital Innovation și Social Media. La campanie a lucrat și agenția Publicis.

„Trebuie să recunoaștem că nu ne așteptam să devină atât de mare postarea”, subliniază Cătălin Bran încă de la început. 

Tot el a explicat și mesajul pe care au vrut să-l trasmită:

„Mesajul pe care am vrut să îl transmitem a fost unul simplu: relațiile nu sunt așa cum le vedem de obicei reprezentate în perioada asta. Nu sunt toate roz, cu flori și complimente - sunt mult mai complicate de atât, iar Burger King sărbătorește toate relațiile neoficiale, începând cu cea a brandului.”

Deși au răspuns peste sute de branduri, chiar cei vizați „au dat cu seen”:

KFC ne-a dat cu „seen", iar MCDonald's încă nu ne-a răspuns. V-am spus că e complicată relația, dar asta nu înseamnă că renunțăm”, spune Bran. 

Reamintim că într-o postare care s-a viralizat masiv, Burger King și-a invitat rivalii - KFC și McDonalds - în oraș. A strânit o avalanșă de comentarii, de la branduri mari: Pro TV, Sprite, Beko, Vivre, H&M și chiar Ministerul de Interne. 

Rezultate: Peste 100.000 de reacții și 900 de branduri implicate

Postarea celor de Burger King a adus rezultate „peste așteptări”, după cum recunosc chiar cei care au gândit-o. 

Care au fost aceste rezultate?

  • Peste 900 de branduri și influenceri care s-au implicat în postare
  • 1.800.000 reach (80% organic)
  • Peste 100.000 reacții, comentarii și share-uri
  • Peste 11.000 mii de fani noi pe pagină (o creștere de 140%)

A fost sau nu aranjată? - „Publicul e destul de smart și se prinde”

Una dintre primele întrebări care au apărut, imediat ce brandurile au lăsat o „avalanșă” de comentarii, a fost: „S-au vorbit? Că prea au răspuns mulți”

Cătălin Bran:

"Ne place să fim cât mai spontani posibil în online, cu reacții autentice, specifice Burger King, Nu credem că postarea ar fi avut impactul de acum dacă am fi "aranjat" ceva.

Când e vorba de campanii de branduri, publicul e destul de smart și se prinde dacă "s-au vorbit" sau nu”, punctează Cătălin Bran.

Au fost și reacții neașteptate. Ministerul de Interne, una dintre paginile care a comentat

Paginademedia.ro: Ce potențial de reacții ați estimat când ați făcut postarea? Vă așteptați la o astfel de reacție?

Cătălin Bran: Trebuie să recunoaștem că nu ne așteptam să devină atât de mare postarea. Bănuiam că o să aibă un impact și că o să avem parte de reacții, dar ce am estimat initial a fost depășit în 4 - 5 ore.

Paginademedia.ro: Au fost foarte multe comentarii de la alte branduri, chiar de la MAI. Ce credeți că i-a atras în joc?

Cătălin Bran: Faptul că este Burger King la mijloc și execuția simplă, de impact. Bine, dacă e să recunoaștem, credem că a ajutat și că primele reacții au fost fie „seen", fie deloc.

Ideea. Cum a pornit totul? 

Paginademedia.ro: Cum a venit ideea acestei postări/campanii?

Cătălin Bran: Burger King este recunoscut la nivel internațional pentru stilul de comunicare, unul care este văzut foarte rar în România. Încă de la lansare știam că vrem să păstrăm moștenirea din afară, trebuia doar să găsim contextul și momentul potrivit.

Am pornit de la ideea că relațiile sunt mult mai complicate decât cum sunt comunicate în online și am știut că asta trebuie să facem - să "oficializăm" statusul Burger King.

Paginademedia.ro: Care a fost mesajul pe care v-ați propus să îl transmiteți?

Cătălin Bran: Mesajul pe care am vrut să îl transmitem a fost unul simplu: relațiile nu sunt așa cum le vedem de obicei reprezentate în perioada asta.

Nu sunt toate roz, cu flori și complimente - sunt mult mai complicate de atât; iar Burger King sărbătorește toate relațiile neoficiale, începând cu cea a brandului.

Paginademedia.ro: Cum a reacționat clientul la această idee?

Cătălin Bran: Încă de la început, clientul ne-a susținut majoritatea ideilor, iar Valentine's Day nu a fost o excepție.

Alin (Nenciu, Marketing Manager Burger King Romania & Bulgaria) e parte din echipă - aruncăm idei și feedback de o parte și de alta, până ajungem la ceva de care suntem cu toții mulțumiți.

Echipa implicată în proiect:

Burger King

  • Alin Nenciu, Marketing Manager Burger King Romania & Bulgaria

MSL The Practice

  • Catalin Bran, Head of Digital Innovation & Social Media
  • Andreea Logigan, Head of Corporate
  • Oana Bulexa, Managing Director

Publicis Romania

  • Jörg Riommi, Publicis Groupe Chief Creative Officer Central and Eastern Europe
  • Vlad Socianu, Art Director Publicis Romania
  • Cosmin Anghel, Copywriter Publicis Romania
  • Valentina Voicu, Account Manager
  • Radu Luca, Brand Lead

Postarea Burger King,

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

  • N-au avut bani si i-au recuperat implicand si celelalte brand-uri la buget? Ca agentiile reprezinta pe toti si pe nimeni in acelasi timp :))

Trimite un comentariu