Skip to main content

Ce spune despre Fake-News Decretul despre starea de urgență? ActiveWatch: "crează posibilitatea instituirii cenzurii"

 
Ce spune despre Fake-News Decretul despre starea de urgență? ActiveWatch: "crează posibilitatea instituirii cenzurii"

"Există deja suficiente legi în vigoare care ar putea fi aplicate pentru a contracara diseminarea de informații false", spune ActiveWatch după ce președintele Klaus Iohannis a anunțat starea de urgență.  

Publicitate

"Cerem autorităților să nu facă uz de prevederile care vizează contracarea informațiilor false, prevederi care crează posibilitatea instituirii cenzurii, și să se concentreze exclusiv pe informarea corectă și transparentă a publicului", e de părere organizația. 

"Niciodată nu trebuie ca guvernul să aibă puterea de a stabili adevărul unei informații. Aceasta forță o au numai dictaturile".

Pe de altă parte, jurnalistul Vlad Stoicescu (dela.ro) a trimis ANCOM câteva răspunsuri legate de cum va aplica se spune decretul.

Concluzia: "Nici ANCOM nu știe ce trebuie să facă", scrie jurnalistul pe Facebook. 

Înainte de poziția integrală a Activewatch și de povestea lui Vlad Stoicescu, ce prevede, despre partea de informare, Decretul privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României?

Din Decret:

Art. 54 - (1) Instituțiile și autoritățile publice, precum și operatorii privați contribuie la campania de informare publică privind măsurile adoptate și activitățile desfășurate la nivel național.

(2) În situația propagării unor informații false în mass-media și în mediul on-line cu privire la evoluția COVID-19 și la măsurile de protecție și prevenire, instituțiile și autoritățile publice întreprind măsurile necesare pentru a informa în mod corect și obiectiv populația în acest context.

(3) Furnizorii de servicii de găzduire și furnizorii de conținut sunt obligați ca, la decizia motivată a Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, să întrerupă imediat, cu informarea utilizatorilor, transmiterea într-o rețea de comunicații electronice ori stocarea conținutului, prin eliminarea acestuia la sursă, dacă prin conținutul respectiv se promovează știri false cu privire la evoluția COVID-19 și la măsurile de protecție și prevenire.

(4) În situația în care eliminarea la sursă a conținutului prevăzut la alin. (3) nu este fezabilă, furnizorii de rețele de comunicații electronice destinate publicului sunt obligați ca, la decizia motivată a Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, să blocheze, imediat, accesul la respectivul conținut și să informeze utilizatorii.

(5) La decizia motivată a Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, furnizorii de rețele de comunicații electronice destinate publicului au obligația de a bloca imediat accesul utilizatorilor din România la conținutul care promovează știri false cu privire la evoluția COVID-19 și la măsurile de protecție și prevenire și este transmis într-o rețea de comunicații electronice de către persoanele de la alin. (3) care nu se află sub jurisdicția legislației naționale.

Art. 56 - Pe perioada stării de urgență, termenele legale stabilite pentru soluționarea solicitărilor formulate în exercitarea liberului acces la informații de interes public, precum și a petițiilor se dublează.

ActiveWatch: Cerem autorităților să nu facă uz de prevederile care vizează contracarea informațiilor false

Organizația ActiveWatch consideră că "există deja suficiente legi în vigoare care ar putea fi aplicate pentru a contracara diseminarea de informații false".

Poziția ActiveWatch:

"Decretul privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, instituie și posibilitatea cenzurii

Deși înțelegem și susținem necesitatea unei comunicări publice responsabile, considerăm că metodele prin care se asigură informarea corectă a populației sunt: transparența instituțională, comunicarea de către autorități a deciziilor și a informațiilor prin intermediul experților, implementarea corectă și în regim de celeritate a reglementărilor în audiovizual de către Consiliul Național al Audiovizualului.

De asemenea, există deja suficiente legi în vigoare care ar putea fi aplicate pentru a contracara diseminarea de informații false, fără încălcarea drepturilor constituționale la libertatea de exprimare și acces la informațiile de interes public.

Guvernul are la îndemână posibilitatea de a impune preluarea informațiilor oficiale de către toate instituțiile media, lăsând cetățeanului libertatea de a evalua calitatea de adevăr.

Niciodată nu trebuie ca guvernul să aibă puterea de a stabili adevărul unei informații. Aceasta forță o au numai dictaturile.

Nu trebuie să uităm că suntem într-un an electoral și că cei care vor aplica acest decret sunt actori politici interesați de rezultatul alegerilor.

Cerem autorităților să nu facă uz de prevederile care vizează contracarea informațiilor false, prevederi care crează posibilitatea instituirii cenzurii, și să se concentreze exclusiv pe informarea corectă și transparentă a publicului." 

Jurnalistul Vlad Stoicescu: "Nici ANCOM nu știe ce să facă"

Vlad Stoicescu, jurnalist Dela).ro, a sunat la ANCOM pentru lămuriri. Povestește pe Facebook: 

"Noi - cei de la Dela0.ro - am sunat acum la ANCOM, autoritatea națională de reglementare în comunicații chemată - prin prevederile articolului 54 din decretul de instituire a stării de urgență - să stabilească, de la caz la caz, dacă o știre este falsă sau nu și să blocheze imediat, fără cale de atac, propagarea online a conținutului desemnat ca fiind fake.

Care e mecanismul prin care se aplică, în mod practic, prevederile articolului 54?

Cine hotărăște dacă o știre e falsă sau adevărată - și apelând la care criterii?

Dacă decizia ANCOM trebuie motivată (conform prevederilor decretului), care sunt mijloacele practice prin care se emite o motivare la nivelul autorității?

Ei bine, aflați că ANCOM nu are deocamdată niciun răspuns la vreuna dintre aceste întrebări."

"Pur și simplu, nici ANCOM (deși cu rol de execuție prin prevederile decretului) nu știe în momentul de față ce anume exact ar trebui să facă (în afara procedurii tehnice de blocare a unor conținuturi online desemnate fake prin nu-se-știe-care-procedură)", notează jurnalistul.

Ni s-a cerut să trimitem o solicitare în scris, cu promisiunea că se vor interesa și cei de la ANCOM "mai sus".

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Asta va freaca ,pe voi doi,acum,greseala de exprimare,nu pandemia.Ar trebui sa va intrebati,daca ,principalii vinovati pt ce se intampla,acum,in Romania,nu cumva,sunt,*** din Italia,romanii de acolo,astia sunt adevarata ***,uite,ca *** lui Johanis,tot in tara vin.UNDE E AROGANTA SI SFIDAREA DE ACUM 3 SAPTAMANI....*** ***.Numai pagube produceti,nesimtitilor.
  • Isteria ne va lua LIBERTATEA inaintea oricarei "pandemii" create in laboratoarele oculte care duc rapid spre dictatura globala. "Arestarea" la domiciliu va fi pe durata nedeterminata este ceea ce inca nu se spune - exemplu: Italia. DICTATURA BINELUI ESTE TOT DICTATURA, iar pretextul "BINE COLECTIV" este o inventie globalisto-corporatista IPOCRITA si asta se vede in DEVALIZAREA MAGAZINELOR. Unde este binele colectiv in asta din moment ce toti se gandesc numai la binele propiu? Ce nu s-a spus pana acum este ca TOATE coronavirusurile lasa sechele pulmonare daca nu sunt tratate corect sau daca pacientii sunt slabi imunitar.

    Benjamin Franklin: "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety."
  • Domnule Obae, macar scrieti corect in limba nationala: se scrie corect SE CREEAZA. Nu mai pot cu halul in care sunt ziaristii din online

Trimite un comentariu