Skip to main content

Ce spune despre Fake-News Decretul despre starea de urgenţă? ActiveWatch: "crează posibilitatea instituirii cenzurii"

 
Ce spune despre Fake-News Decretul despre starea de urgenţă? ActiveWatch: "crează posibilitatea instituirii cenzurii"

"Există deja suficiente legi în vigoare care ar putea fi aplicate pentru a contracara diseminarea de informaţii false", spune ActiveWatch după ce preşedintele Klaus Iohannis a anunţat starea de urgenţă.

Publicitate

"Cerem autorităţilor să nu facă uz de prevederile care vizează contracarea informaţiilor false, prevederi care crează posibilitatea instituirii cenzurii, şi să se concentreze exclusiv pe informarea corectă şi transparentă a publicului", e de părere organizaţia.

"Niciodată nu trebuie ca guvernul să aibă puterea de a stabili adevărul unei informaţii. Aceasta forţă o au numai dictaturile".

Pe de altă parte, jurnalistul Vlad Stoicescu (dela.ro) a trimis ANCOM câteva răspunsuri legate de cum va aplica se spune decretul.

Concluzia: "Nici ANCOM nu ştie ce trebuie să facă", scrie jurnalistul pe Facebook.

Înainte de poziţia integrală a Activewatch şi de povestea lui Vlad Stoicescu, ce prevede, despre partea de informare, Decretul privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României?

Din Decret:

Art. 54 - (1) Instituţiile şi autorităţile publice, precum şi operatorii privaţi contribuie la campania de informare publică privind măsurile adoptate şi activităţile desfăşurate la nivel naţional.

(2) În situaţia propagării unor informaţii false în mass-media şi în mediul on-line cu privire la evoluţia COVID-19 şi la măsurile de protecţie şi prevenire, instituţiile şi autorităţile publice întreprind măsurile necesare pentru a informa în mod corect şi obiectiv populaţia în acest context.

(3) Furnizorii de servicii de găzduire şi furnizorii de conţinut sunt obligaţi ca, la decizia motivată a Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, să întrerupă imediat, cu informarea utilizatorilor, transmiterea într-o reţea de comunicaţii electronice ori stocarea conţinutului, prin eliminarea acestuia la sursă, dacă prin conţinutul respectiv se promovează ştiri false cu privire la evoluţia COVID-19 şi la măsurile de protecţie şi prevenire.

(4) În situaţia în care eliminarea la sursă a conţinutului prevăzut la alin. (3) nu este fezabilă, furnizorii de reţele de comunicaţii electronice destinate publicului sunt obligaţi ca, la decizia motivată a Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, să blocheze, imediat, accesul la respectivul conţinut şi să informeze utilizatorii.

(5) La decizia motivată a Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, furnizorii de reţele de comunicaţii electronice destinate publicului au obligaţia de a bloca imediat accesul utilizatorilor din România la conţinutul care promovează ştiri false cu privire la evoluţia COVID-19 şi la măsurile de protecţie şi prevenire şi este transmis într-o reţea de comunicaţii electronice de către persoanele de la alin. (3) care nu se află sub jurisdicţia legislaţiei naţionale.

Art. 56 - Pe perioada stării de urgenţă, termenele legale stabilite pentru soluţionarea solicitărilor formulate în exercitarea liberului acces la informaţii de interes public, precum şi a petiţiilor se dublează.

ActiveWatch: Cerem autorităţilor să nu facă uz de prevederile care vizează contracarea informaţiilor false

Organizaţia ActiveWatch consideră că "există deja suficiente legi în vigoare care ar putea fi aplicate pentru a contracara diseminarea de informaţii false".

Poziţia ActiveWatch:

"Decretul privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României, instituie şi posibilitatea cenzurii

Deşi înţelegem şi susţinem necesitatea unei comunicări publice responsabile, considerăm că metodele prin care se asigură informarea corectă a populaţiei sunt: transparenţa instituţională, comunicarea de către autorităţi a deciziilor şi a informaţiilor prin intermediul experţilor, implementarea corectă şi în regim de celeritate a reglementărilor în audiovizual de către Consiliul Naţional al Audiovizualului.

De asemenea, există deja suficiente legi în vigoare care ar putea fi aplicate pentru a contracara diseminarea de informaţii false, fără încălcarea drepturilor constituţionale la libertatea de exprimare şi acces la informaţiile de interes public.

Guvernul are la îndemână posibilitatea de a impune preluarea informaţiilor oficiale de către toate instituţiile media, lăsând cetăţeanului libertatea de a evalua calitatea de adevăr.

Niciodată nu trebuie ca guvernul să aibă puterea de a stabili adevărul unei informaţii. Aceasta forţă o au numai dictaturile.

Nu trebuie să uităm că suntem într-un an electoral şi că cei care vor aplica acest decret sunt actori politici interesaţi de rezultatul alegerilor.

Cerem autorităţilor să nu facă uz de prevederile care vizează contracarea informaţiilor false, prevederi care crează posibilitatea instituirii cenzurii, şi să se concentreze exclusiv pe informarea corectă şi transparentă a publicului."

Jurnalistul Vlad Stoicescu: "Nici ANCOM nu ştie ce să facă"

Vlad Stoicescu, jurnalist Dela).ro, a sunat la ANCOM pentru lămuriri. Povesteşte pe Facebook:

"Noi - cei de la Dela0.ro - am sunat acum la ANCOM, autoritatea naţională de reglementare în comunicaţii chemată - prin prevederile articolului 54 din decretul de instituire a stării de urgenţă - să stabilească, de la caz la caz, dacă o ştire este falsă sau nu şi să blocheze imediat, fără cale de atac, propagarea online a conţinutului desemnat ca fiind fake.

Care e mecanismul prin care se aplică, în mod practic, prevederile articolului 54?

Cine hotărăşte dacă o ştire e falsă sau adevărată - şi apelând la care criterii?

Dacă decizia ANCOM trebuie motivată (conform prevederilor decretului), care sunt mijloacele practice prin care se emite o motivare la nivelul autorităţii?

Ei bine, aflaţi că ANCOM nu are deocamdată niciun răspuns la vreuna dintre aceste întrebări."

"Pur şi simplu, nici ANCOM (deşi cu rol de execuţie prin prevederile decretului) nu ştie în momentul de faţă ce anume exact ar trebui să facă (în afara procedurii tehnice de blocare a unor conţinuturi online desemnate fake prin nu-se-ştie-care-procedură)", notează jurnalistul.

Ni s-a cerut să trimitem o solicitare în scris, cu promisiunea că se vor interesa şi cei de la ANCOM "mai sus".

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Asta va freaca ,pe voi doi,acum,greseala de exprimare,nu pandemia.Ar trebui sa va intrebati,daca ,principalii vinovati pt ce se intampla,acum,in Romania,nu cumva,sunt,*** din Italia,romanii de acolo,astia sunt adevarata ***,uite,ca *** lui Johanis,tot in tara vin.UNDE E AROGANTA SI SFIDAREA DE ACUM 3 SAPTAMANI....*** ***.Numai pagube produceti,nesimtitilor.
  • Isteria ne va lua LIBERTATEA inaintea oricarei "pandemii" create in laboratoarele oculte care duc rapid spre dictatura globala. "Arestarea" la domiciliu va fi pe durata nedeterminata este ceea ce inca nu se spune - exemplu: Italia. DICTATURA BINELUI ESTE TOT DICTATURA, iar pretextul "BINE COLECTIV" este o inventie globalisto-corporatista IPOCRITA si asta se vede in DEVALIZAREA MAGAZINELOR. Unde este binele colectiv in asta din moment ce toti se gandesc numai la binele propiu? Ce nu s-a spus pana acum este ca TOATE coronavirusurile lasa sechele pulmonare daca nu sunt tratate corect sau daca pacientii sunt slabi imunitar.

    Benjamin Franklin: "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety."
  • Domnule Obae, macar scrieti corect in limba nationala: se scrie corect SE CREEAZA. Nu mai pot cu halul in care sunt ziaristii din online

Trimite un comentariu

sus