
AUDIENȚE. Finala Asia Express, câștigată de cuplul Chef Sorin Bontea - Răzvan Fodor, aduce recorduri istorice pentru Antena 1.
Cota de piață pe publicul comercial s-a apropiat de 50%, cea mai mare din ultimii zece ani! Doar Revelionul cu Dan Negru a avut astfel de audiență. Practic, jumătate dintre tinerii care se uitau la televizor aseară erau pe finala Asia Expres, de patru ori mai mulți decât pe Pro TV.
La nivelul întregii țări, cifrele s-au apropiat de 2,5 milioane de români, de trei ori mai mulți decât se uitau la Pro TV.
Audiența Asia Express a fost mult peste anul trecut și chiar peste startul acestui sezon. Anul trecut, audiența finalei era aproape la jumătate față de cea de acum.
Asia Expres a avut o evoluție ascendentă în acest sezon: a debutat de la o medie de audiență de 1,2 milioane la nivel național și a ajuns în finală la aproape 2,5 milioane.
Interesul pentru show a făcut ca Antena 1 să programeze, de săptămâna viitoare, primul sezon Asia Express, în reluare. Va fi trei zile pe săptămână, duminică, luni și marți, de la 20.30. Prima zi: duminică, 26 aprilie.
Paginademedia.ro vă prezintă audiențele de miercuri, 23 aprilie pe intervalul finalei Asia Express (20:25 - 23:55):
NAȚIONAL. Finala Asia Express a fost urmărită de 2,44 milioane de români, în fiecare minut. Cifrele la nivelul întregii țări au fost de trei ori mai mari decât ale Pro TV și Kanal D, următoarele locuri pe interval.
Cota de piață: 30%, ceea ce înseamnă că unul din trei români care se uita la televizor urmărea finala de pe Antena 1 câștigată de Bontea și de Fodor.
URBAN. Cifre mari și la orașe: 1,4 milioane de telespectatori pe minut la finala de pe Antena 1. Audiența a fost de aproape patru ori mai mare decât cea a Kanal D (locul doi) și Pro TV (poziția a treia).
Cota de piață: 32%
De notat prezența în top 10 a patru din cele cinci posturi de știri: Antena 3, România TV, Digi 24 și B1 TV.
COMERCIAL. Record pentru Antena 1 pe publicul tânăr, cel între 18 și 49 de ani. Au fost 750.000 de tineri în fiecare minut, iar cota de piață a fost de 46,2%.
Practic, aproape jumătate dintre tinerii care se uitau la televizor urmăreau finala Asia Express. Este un record istoric pentru Antena 1. Nicio emisiune "de linie" nu a avut astfel de performanțe cel puțin în ultimii zece ani.
Doar Revelioanele lui Dan Negru mai aduceau astfel de cifre.
Pe publicul comercial, finala Asia Express a avut cifre de patru ori mai mari decât ale Pro TV și de peste opt ori mai mari decât Kanal D..
Audienta posturilor TV miercuri, 22 aprilie, pe intervalul finalei Asia Express (20.25-23.55), la nivel NATIONAL:
NATIONAL | Persoane | Rtg% | Shr% | |
---|---|---|---|---|
1 | Antena 1 | 2.440.000 | 13.9 | 29.9 |
2 | Pro TV | 889.000 | 5.1 | 10.9 |
3 | Kanal D | 807.000 | 4.6 | 9.9 |
4 | Antena 3 | 453.000 | 2.6 | 5.6 |
5 | Romania TV | 433.000 | 2.5 | 5.3 |
6 | National TV | 387.000 | 2.2 | 4.7 |
7 | TVR 2 | 212.000 | 1.2 | 2.6 |
8 | B1TV | 172.000 | 1 | 2.1 |
9 | Prima TV | 169.000 | 1 | 2.1 |
10 | TVR 1 | 157.000 | 0.9 | 1.9 |
*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deținătorilor de televizoare din România.
**Share/Cotă de piață: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.
Audienta posturilor TV miercuri, 22 aprilie, pe intervalul finalei Asia Express (20.25-23.55), în mediul URBAN:
URBAN | Persoane | Rtg% | Share | |
---|---|---|---|---|
1 | Antena 1 | 1.404.000 | 14.7 | 32.4 |
2 | Kanal D | 397.000 | 4.2 | 9.2 |
3 | Pro TV | 375.000 | 3.9 | 8.6 |
4 | Antena 3 | 323.000 | 3.4 | 7.4 |
5 | Romania TV | 204.000 | 2.1 | 4.7 |
6 | National TV | 176.000 | 1.8 | 4.1 |
7 | Digi 24 | 104.000 | 1.1 | 2.4 |
8 | Prima TV | 97.000 | 1 | 2.2 |
9 | B1TV | 92.000 | 1 | 2.1 |
10 | TVR 2 | 90.000 | 0.9 | 2.1 |
*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deținătorilor de televizoare de la oraș.
**Share/Cotă de piață: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.
Audienta posturilor TV miercuri, 22 aprilie, pe intervalul finalei Asia Express (20.25-23.55), pe publicul COMERCIAL:
COMERCIAL | Persoane | Rtg% | Shr% | |
---|---|---|---|---|
1 | Antena 1 | 754.000 | 17.8 | 46.2 |
2 | Pro TV | 185.000 | 4.4 | 11.3 |
3 | Kanal D | 93.000 | 2.2 | 5.7 |
4 | National TV | 64.000 | 1.5 | 3.9 |
5 | Antena 3 | 58.000 | 1.4 | 3.5 |
6 | Digi 24 | 33.000 | 0.8 | 2 |
7 | Pro Cinema | 29.000 | 0.7 | 1.8 |
8 | TNT | 24.000 | 0.6 | 1.5 |
9 | B1TV | 21.000 | 0.5 | 1.3 |
10 | TVR 1 | 19.000 | 0.4 | 1.1 |
*Rating: numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deținătorilor de televizoare de la oraș.
**Share/Cotă de piață: procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.
Comentarii
Mi se pare incredibil ce hype s-a creat pe Social Media cu acest show. Bine, asta se datorează și stării de urgență, dar emisiunea a crescut și mai mult față de primele două sezoane. Eu am urmărit toate sezoanele și pot să spun că este cel mai bun reality-show din acest secol difuzat pe vreun canal din România. S-au băgat mulți bani, așa e, dar a meritat. Jos pălăria pentru Mona Segall și toată echipa de producție!
Din păcate a venit nenorocirea asta și vom aștepta până în 2022 pentru Asia Express 4. Sau, cine știe, poate vine o minune și vom avea un vaccin până în noiembrie (slabe șanse). Abia aștept să văd în ce țări vor merge.
De văzut cum vor organiza grila de primăvară din 2021. Cel mai probabil, vor aborda ”tactica” cu Chefi la Cuțite și în primăvară și în toamnă. Greu de crezut că vor mai scoate ceva din ”joben” care să scoată și o audiență bunicică.
Până atunci, mă bucur că voi (re)vedea Asia Express 1. Și acela a fost un sezon chiar bun.
Au fost destul de pozitivi in concurs si au inteles ideea emisiunii, au acceptat sa isi testeze limitele.
Comparativ cu alte editii, acest sezon mi s-a parut curat, fara crize de isterie si cu participanti competitivi, indiferent de situatii.
Pentru cei care critica montajul. Mda, poate ca daca ai ochi de profesionist sunt probleme, dar asta provine si din faptul ca in cea mai mare parte a timpului exista o singura camera care urmareste un cuplu de concurenti, filamarea este dinamica, actiunile concurentilor sunt spontane, si asa mai departe. Din pacate productiile TV de la noi nu pot dispune de oameni cu calificarea celor din US. Cat despre regizare sau trucare, showul are parte de regie ca orice show, altfel ar iesi si mai slab, insa a nu se confunda cu trucare. Competitia si probele nu sunt trucate si nici partea de reality show, mai ales daca ar fi sa comparam cu alte reality de la noi sau din afara. Intr-adevar, locurile in care ajung concurentii sa caute cazare sau sa indeplineasca misiuni sunt prospectate anterior sosirii lor, in special la sate sau in piete se stie ca la un moment dat va sosi o emisiune in satul lor cu oameni care vor cere cazare, etc. Probele sunt construite in asa fel incat concurentii sa ajunga sa caute cazare in zonele prospectate in prealabil. Oricum, begpackingul este o forma de turism care combina backpackingul cu cersitul - ceea ce se intampla si in emisiune - este o forma de turism relativ populara in acele zone din Asia. De aceea a rezultat si ideea showului. Ce nu se vede si nu se spune este ca, in afara de cameraman, cuplul de concurenti mai este insotit aproape permanent de o echipa din productie, iar dupa ce acestia se chinuie sa isi gaseasca masina de ocazie impreuna cu cameramanul, productia pleaca imediat in urmarirea lor cu inca o masina. La fel se intampla si la cazare. Productia are cazare aranjata in apropierea zonelor unde dorm cuncurentii.
@Diana, care record? Sunt aceleasi audiente ca si anul trecut in primul trimestru, usor in crestere.
Cat la nivel de grup.. Doar PRO-TV este in top 10 al televiziunilor, cateodata apar si PRO-2/PRO-Cinema, dar cu mici exceptii, restul televiziunilor cu audiente mici PRO-X (0,1 rating, 0,3% share - loc 42) si PRO-Gold (0,1 rating, 0,2% share - loc 44) - audiente din februarie 2020.
https://www.paginademedia.ro/2020/03/audiente-prime-time-februarie-2020
Profitul pe care PRO-TV SRL il face este datorita PRO-TV pentru ca publicitatea se vinde la nivel de grup, la fel si cablisti platesc pentru PRO-TV Grup, nu pentru televiziunea PRO-TV
Isi merita pe deplin succesul!
hai curaj
În primul trimestru al anului 2020 (ianuarie – martie), PRO TV a fost lider de audiență atât la nivel de grup (PRO TV, PRO CINEMA, PRO 2, PRO GOLD, PRO X, PRO TV Internațional), cât și ca televiziune.