Skip to main content

BANI PENTRU PRESĂ. Alice Iacobescu, șefa știrilor Europa FM: „Banii sunt alocați unor canale de comunicare în masă, nu jurnaliștilor, nu jurnalismului, nu presei”

 
BANI PENTRU PRESĂ. Alice Iacobescu, șefa știrilor Europa FM: „Banii sunt alocați unor canale de comunicare în masă, nu jurnaliștilor, nu jurnalismului, nu presei”

VIDEO. Cum se vede din radio campania de informare prin care Guvernul își propune să sprijine presa? Alice Iacobescu, șefa știrilor Europa FM: „Este o campanie care nu are nicio legătură cu prestația jurnaliștilor”.

Publicitate

Alice Iacobescu, la Interviurile Paginademedia: 

„Nu este nicio legătură între a difuza niște spoturi în funcție cota de piață și specificul jurnalistic al unui canal de comunicare în masă. Cea mai mare cotă de piață o au canalele generaliste, care nu difuzează programe de știri în cea mai mare parte a timpului de emisie.

Banii sunt alocați unor canale de comunicare în masă, nu jurnaliștilor, nu jurnalismului, nu presei”, subliniază Alice Iacobescu. 

Aceasta mai spune că „o campanie de informare este mereu bună”, însă punctează, de mai multe ori chiar, că în cazul acesta nu jurnaliștii sunt cei vizați, ci canalele de comunicare

Dacă ar fi fost o campanie pentru presă, atunci banii ar fi trebuit distribuiți pe niște criterii care au legătură cu jurnalismul”, este o altă concluzie trasă de jurnalistă. 

Reamintim că, prin inițiativa autorităților, se vor aloca 40 de milioane de euro pentru presă, în următoarele patru luni (200 de milioane de lei).

Adică 10 milioane de euro pe lună, sub forma unei campanii de informare publică privind măsurile de prevenire și limitare a răspândirii coronavirusului, precum și campanii de informare publică privind modul de reluare a activităților economice și sociale după încetarea stării de urgență.

Mai multe redacții au anunțat, până acum, că refuză să aplice la banii dați de Guvern ca ajutor pentru presă, sub forma unei campanii de informare pe Covid. Acestea sunt Recorder, G4Media, Newsweek România sau PressOne.

VIDEO. Alice Iacobescu despre banii dati de Guvern către institutiile media

Idei din interviu

-  Problema presei nu cred că o rezolvă decât în foarte mică măsură. Presa are foarte multe probleme care s-au acumulat în timp, prin urmare un efort din acesta făcut în situație de criză și de urgență excepțională contribuie doar la rezolvarea punctuală a problemei din acest moment, aceea că peisajul audiovizual trece printr-o perioadă extrem de grea provocată de înghețarea activității, de criza economică ce se derulează ca efect al crizei sanitare și de o reducere tragică a veniturilor. 

- Eu nu văd acești bani ca fiind pentru presă. Cred că trebuie să delimită puțin domeniile. Această campanie de informare pe care Guvernul o face, pe bani, este o campanie care nu are nicio legătură cu prestația jurnaliștilor. Nu sunt bani pentru presă, ci este o campanie care a venit la un apel lansat de organizația care reunește majoritatea televiziunilor și radiourilor. 

- Nicio instituție care să reprezinte jurnaliștii nu a cerut ajutor Guvernului, prin urmare nu a participat nimeni în calitate de jurnalist la discuțiile care au fost pentru pregătirea acestei campanii și stabilirea criteriilor de distribuire a banilor. Prin urmare, aș spune că nu sunt bani pentru presă. 

- Îți spun drept că presa ar avea nevoie stringentă de bani, care să-i asigure independența. 

- Banii sunt alocați unor canale de comunicare în masă, nu jurnaliștilor, nu jurnalismului, nu presei. 

- Eu nu am participat la aceste discuții care au avut loc, nu sunt la curent cu criteriile în detaliu, nu sunt la curent cu sumele. Eu sunt jurnalist, coordonez o redacție, și ne vedem de treaba noastră din punct de vedere editorial, care a fost înzecit mai multă în acestă perioadă.

- Banii ar fi trebuit distribuiți pe niște criterii care au legătură cu jurnalismul. 

- Vorbim despre o campanie de informare în regim de publicitate. Insist, nu sunt bani pentru presă.

- Jurnaliștii sunt partenerii de discuție ai Guvernului în această campanie de publicitate, deci nu văd cum ar putea fi influențați. 

- Nu este nevoie de nicio campanie de informare ca cineva să se lase influențat. Cine este influențabil a fost deja influențat de mult, pe cu totul alte căi, nu era nevoie de o campanie din aceasta transparentă și făcută pe anumite criterii. 

- Nu este nicio legătură între a difuza niște spoturi în funcție cota de piață și specificul jurnalistic al unui canal de comunicare în masă. Cea mai mare cotă de piață o au canalele generaliste, care nu difuzează programe de știri în cea mai mare parte a timpului de emisie. 

- O campanie de informare este bună, deși a început cam târziu.

- Campaniile de informare sunt în interesul publicului. Să nu confundăm campaniile de informare cu comenzile politice, ori aici nu este cazul. Eu înțeleg, că în acest caz, Guvernul plătește pentru difuzarea unor mesaje de interes public (pe care oricum noi le-am dat și gratis). În cazul acesta Guvernul plătește pentru apelul făcut de organizațiile media. 

- Nu văd nicio asemănare, în acest moment, între o campanie de interes public și spoturile plătite de Primăria Capitalei care voia să se laude cu lucruri pe care oricum trebuia sa le facă, plătind din bani publici pentru asta. 


BANI PENTRU PRESĂ. Dragoș Pătraru despre banii pentru presă: "Banii aceștia ajung la niște Societăți Comerciale, în loc să ajungă la niște jurnaliști" 


BANI PENTRU PRESĂ. Tolontan: „Intenția e bună, forma discutabilă”. Va fi influențată presa de banii primiți? - „Judecați-ne după ce citiți”


BANI PENTRU PRESĂ. S-a lansat platforma unde televiziunile, presa și site-urile pot lua bani de la Guvern


BANI PENTRU PRESĂ. Pro TV și Antena vor lua cea mai mare "felie" de la Guvern. Câți bani pot încasa televiziunile?


BANI PENTRU PRESĂ. Dobrovolschi: "E o măsură discutabilă, dar nu e neapărat rea" 


 

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

  • Bai, deja e prea mult, nu stiu de unde ii gasiti pe toti astia ctp, tolontan, azi femeia asta. Campanie de informare pe bani pt mijloace mass media, nu pentru presa. Pai mass media e presa, cucoana! Mass media nu e o forma fara fond, e o organizatie formata din jurnalisti, care au nevoie de salarii. Cu aceasta gandire stramba, doamna a spalat fenomenul banii lui nastase in presa. daca mergi pe ideea asta si reclama e un mijloc de informare daca nu e mincinoasa, adica poti sa iei bani si de la interlopi, penali etc pt ca sunt bani pt mass media, nu pt presa. Mda, cam atat ne duce capul dincolo de acei ochelari - mass media si presa/jurnalistii cica sunt separate in mintea doamnei. probabil salariile jurnalistilor pica din cer, nu vor avea legatura nici cu campaniile de informare ale guvernului si, cine stie, poate nici cu incasarile din reclame (a se citi campanii de informare ale companiilor).

Trimite un comentariu