Skip to main content

Cazul Plush Bio: din nou despre influenceri şi publicitatea mascată nemarcată. Recomandă produse, dar nu spun că primesc bani

 
Cazul Plush Bio: din nou despre influenceri şi publicitatea mascată nemarcată. Recomandă produse, dar nu spun că primesc bani

Un nou caz al influencerilor care recomandă produse, dar nu precizează că au primit bani pentru a face asta. Mai mulţi influenceri au promovat o cremă de la Plush Bio fără a marca publicitatea, iar mai multe cliente au reclamat că produsul le-a făcut rău, scrie Libertatea.

Publicitate

Dorian Popa, Bianca Drăguşanu, Gina Pistol, Lidia Buble, Andreea Tonciu, Andreea Antonescu, Adelina Pestriţu sau Nicole Cherry sunt printre vedetele care au promovat crema pe reţelele sociale.

Mai multe tinere au reclamat faptul că crema promovată de influenceri le-a făcut rău, iar unele au făcut plângeri penale, notează Llibertatea.

Ce au declarat influencerii?

Înainte, de notat că nu este prima dată când revine în discuţie tema publicităţii mascate practicate de către influenceri şi faptul că, de fapt, prin această practică îşi păcălesc publicul.

  • În vara anului trecut, mai mulţi vloggeri lăudau confortul din autobuzele Bucureştene. Era, de fapt, o campanie a Primăriei Capitalei, iar vloggerii erau plătiţi (BRomania, Mikey Hash, Alex Ghiduş). Ei nu marcau însă acest lucru (detalii, AICI).

După articolul Paginademedia.ro, pe postările vloggerilor au apărut, discret, şi marcajele care arătau că postările erau, de fapt, parte a unei campanii plătite. (detalii, AICI)

  • Andreea Marin a promovat în ultimul an, pe reţelele sociale şi în interviuri, un centru medical, fără a preciza că firma ei avea contract cu Primăria Sectorului 1, care îl administra.

Persoanele cu care colaborează nu cer în mod specific acest lucru (marcarea n. red), declara vedeta pentru Libertatea, publicaţia care a descoperit contractele. (detalii, AICI)

Ce spun influencerii?

  • De la izbucnirea scandalului în mediu online, Adelina Pestriţu susţine că a decis să oprească orice colaborare. “Cred că nici un aspect care se referă la sănătatea oamenilor nu poate fi ignorat şi de aceea am decis suspendarea parteneriatului pe care îl am cu Plush Bio”, a declarat, pentru Libertatea, Adelina Pestriţu.

Pestriţu are 1,5 milioane de fani pe Instagram şi a fost desemnată, anul trecut, la gala internaţională E! Peoples Choice Awards, organizată în Los Angeles, cel mai puternic influencer din România.

  • Dorian Popa, care are 1,8 milioane de fani doar pe Instagram, s-a filmat în fabrică în urmă cu doar câteva zile şi a publicat un video pe YouTube intitulat “Adevărul despre Plush Bio”, care între timp nu mai este public. El spune totuşi că nu a folosit şi produsele antiacneice, ci doar pe cele “care îi reîmprospătează tenul”
  • Bianca Drăguşanu are o poziţie similară, afirmând că nici ea nu a avut probleme. Vedeta cu un milion de fani pe Instagram recunoaşte că a fost plătită pentru promovare: “Eu le folosesc în continuare, atât timp cât am un contract cu aceşti oameni”.
  • Andreea Antonescu, cu 200.000 de urmăritori, spune că nu a primit bani de la Plush Bio. Fosta componentă a trupei Andre spune că se află în faza în care testează produsele.

Materialul integral, pe Libertatea.


Citeşte şi: BUCUREŞTIUL PARALEL. Cât cheltuie STB pe campania cu vloggeri şi cine s-a ocupat. Nume şi cifre. Autobuzele, promovate printr-o campanie "fără P"


Citeşte şi: EFECTE. După articolul Paginademedia.ro, BRomania şi Alex Ghidush au marcat campania pentru mersul cu autobuzul


Citeşte şi: Reclamă nemarcată: Andreea Marin a lăudat un centru medical, dar nu a spus că avea contract cu Primăria care le administra

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Maxim are dreptate. Cum sa cumperi ceva, culmea, poate bun, prezentat de mascarici ca astia?
  • Aceste produse au fost promovate numai de pseudovedete! Despre ce vorbim, eu nu am vazut aceste produse pe paginile de social media a oamenilor de televiziune valoroși. Cine ar putea crede in puterea extractului de trandafir sau a laptelui de salcâm........ problema este și că aceste produse au fost comercializate la niște prețuri exorbitante. ***
  • Foarte periculoasa aceasta forma de publicitate inselătoare. Sunt oameni care cred orice vad, si de fapt pe asta se bazeaza industria influencerilor. Pe prostie. Pe multa prostie. Acest mod de a face profit pe spatele ignoranței punând in pericol inclusiv sanatatea in anumite cazuri, trebuie reglementat obligatoriu. Companiile care iși pun in pericol renumele folosind astfel de metode ieftine de a ajunge la public riscă enorm. Cum să cumperi ceva care este promovat de un cabotin, gen Dorian Popa? Cum sa te dai cu o cremă recomendata de Bianca Dragusanu? Ca firmă nu ai cum sa nu-ti distrugi reputatia. Iar ca simplu cumpărător nu ai cum să nu fii păcălit.
  • Problema raspandacilor de felul asta nu-i mare , peste tot gasesti dubiosi care pretind ca le stiu pe toate , problema ar fii noua generatie de creduli , care nu si-a activat protectia la excroci . Bine , in tara in care Iliescu a fost presedinte 10 ani nu-i o mirare.
  • Sa le fie rușine .Astea sunt modelele din ziua de astăzi : vedete de carton care inunda spațiul media !
  • Cine *** va pune sa va uitati in gura acestor... In ziua de astazi toti prosti sunt influenceri

Trimite un comentariu

sus