Skip to main content

Libertatea: Care sunt brandurile care s-au asociat cu vloggerul Colo, anchetat acum pentru instigare la violență sexuală împotriva minorelor. Ce spun firmele despre scandal?

 
Libertatea: Care sunt brandurile care s-au asociat cu vloggerul Colo, anchetat acum pentru instigare la violență sexuală împotriva minorelor. Ce spun firmele despre scandal?

UPDATE. Compania Nestle spune, într-o poziție trimisă Paginademedia.ro, că "a luat cunoștință recent de mesajele vulgare exprimate public de Bălan Alexandru „Colo” și își manifestă regretul cu privire la orice colaborare anterioară încheiată în mod indirect, dar și dezacordul ferm cu privire la orice acțiune sau mesaj care contravine valorilor sale fundamentale." Punctul de vedere integral, la finalul articolului.

Publicitate

Nestle, Red Bull, eMag, evoMag sau Afi Cotroceni se numără printre brandurile care s-au asociat în ultimii patru ani cu vloggerul Colo (Alexandru Bălan), anchetat acum pentru instigare la violență sexuală împotriva minorelor, scrie ziarul Libertatea

Unele dintre aceste firme au ales să nu comenteze scandalul, însă câteva au anunțat că nu se vor mai asocia cu Bălan în viitor. 

Reamintim că Alexandru Bălan este anchetat de Poliția Capitalei, după ce au ieșit la iveală câteva videoclipuri de-ale sale în care instiga la violență și hărțuire sexuală împotriva adolescentelor. În cel mai viral dintre ele, din 2017, Colo spunea:

„Aia merita violată. Adică la modul cu picioare în gură”

Touși, replica de mai sus nu a fost doar un caz izolat. El a mai avut și alte „ieșiri” asemănătoare, după cum punctează și Libertatea. Un mic exemplu:

„De la 22 de ani, nu am mai f***t tipe de 15 ani. Să moară familia dacă am violat-o. Poate de vreo 2-3 ori în c*r”, după cum a mai spus Bălan în live-urile sale. 

Cu toate acestea, doar o parte dintre branduri s-au delimitat de el (Apa Bucovina sau Footshop), iar altele au ales să nu comenteze, chiar dacă au în codurile de conduită obligația de a practica „respectul” și „nediscriminarea”.

Câteva din firmele pe care Colo le-a promovat și ce spun ele despre vlogger, potrivit Libertatea: 

- Nestlé Romania (care deține brandul Lion, pe care Bălan l-a promovat) nu a comentat scandalul.

„Libertatea nu a primit nici un răspuns de la Nestlé Romania până la momentul publicării articolului”, notează sursa citată. 

- Apa Bucovina s-a delimitat de creatorul de conținut.

„Nu ne vom mai asocia cu vloggerul”, au spus reprezentanții firmei. 

- Afi Cotroceni, care a găzduit o întâlnire cu fanii a vloggerului, nu a comentat 

- Footshop, una dintre cele mai de durată colaborări ale lui Alexandru Bălan, a încheiat colaborarea.

Retailerul ceh de încălțăminte a spus, pe Facebook, că „am decis să încheiem acest parteneriat imediat” 

- Red Bull s-a apărat. Firma a afirmat că nu a colaborat cu Colo, ci doar i-a trimis un frigider. 

„Nu am colaborat niciodată cu Alexandru Bălan. Selectăm cu foarte mare grijă creatorii de conținut cu care colaborăm”, a răspuns compania pentru Libertatea.

PC GarageevoMAG, eMAG & NVIDIA RomâniaClinica House of Beauty, TNT Brothers, My Protein, Custom Wheels & Tuning sau Poker Stars au mai colaborat, sub diverse forme, cu Colo.


Vezi materialul integral, pe Libertatea


Nestle exclude orice fel de colaborare viitoare" cu Colo și regretă colaborarea anterioară

Într-un punct de vedere trimis Paginademedia.ro, compania Nestle spune că regretă colaborarea cu vlogerul Colo.

Punctul de vedere integral al Nestle:

"În contextul informațiilor apărute în spațiul public cu privire la Bălan Alexandru, cunoscut sub numele „Colo” în mediul online, compania Nestlé reiterează faptul că respectă principiile de conduită profesională în orice relație care privește brandurile sau compania ca atare.

Compania Nestlé a luat cunoștință recent de mesajele vulgare exprimate public de Bălan Alexandru „Colo” și își manifestă regretul cu privire la orice colaborare anterioară încheiată în mod indirect, dar și dezacordul ferm cu privire la orice acțiune sau mesaj care contravine valorilor sale fundamentale.

Compania Nestlé nu desfășoară în prezent nicio colaborare directă sau indirectă cu Alexandru Bălan și exclude orice fel de colaborare viitoare, refuzând orice asociere cu persoane sau instituții care adoptă sau promovează un comportament jignitor, periculos sau care contravine drepturilor fundamentale ale omului.

Colaborarea cu orice tip de media a cărei strategie pentru a atrage audiența se bazează pe teme precum violența sau comportamentele ofensatoare contravine politicilor și valorilor profunde ale companiei.

Nestlé susține parteneriatele ale căror obiective vizează construirea unui viitor mai bun, sau ale căror acțiuni respectă norme clare de bune practici și conduită morală.

Valorile companiei Nestlé sunt adânc înrădăcinate în respectul puternic pentru oamenii din comunitățile în care își desfășoară activitatea.

Încă de la fondarea companiei, în 1866, corectitudinea, onestitatea și grija pentru oameni și familiile lor au stat la baza tuturor acțiunilor Nestlé. Acestea se aplică în cazul tuturor categoriilor și brandurilor companiei și pornesc de la modul în care aceasta își desfășoară activitatea și până la modul în care comunică."

Citește și:

 

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

  • Au spaniolii o expresie, "con dos dedos de frente". Văd că, între timp, involuţia a inventat şi fruntea de un singur deget.

    În altă dezordine de idei, văd că Youtube n-are nimic de obiectat pe tema asta. Dacă ar fi avut o minimă urmă de bun simţ, l-ar fi scos de pe platformă în secunda doi, dar aberaţiile şi mizeriile pe care le proferează ăsta nu par să-i deranjeze pe cei de la YT, care-s mult mai ocupaţi să-i reducă la tăcere pe cei cu vederi conservatoare.
  • "În cel mai viral dintre ele, din 2017,...". Clipul e de anul trecut. In respectivul clip, Colo spunea: "Daca nu eram cu Alexandra, ma jur ca in astea cinci ani, toate minorele de 15-16 ani". Iar in clipul cu scuzele a zis ca e cu Alexandra de 6 ani

Trimite un comentariu