Skip to main content

COMUNICAT. Un ghid pentru a ajuta retailerii să se adapteze unui mediu dinamic

 
Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com

COMUNICAT. Pe măsură ce comunităţile din întreaga lume răspund la îngrijorările cu privire la efectele cauzate de pandemia Coronavirus, ştim că de data aceasta există provocări unice pentru retaileri.

Publicitate

Cu multe magazine fizice închise, retailerii s-au confruntat cu nenumărate probleme şi au fost nevoiţi să ia decizii – închiderea magazinelor, fluctuarea lanţurilor de aprovizionare, protejarea angajaţilor s.a.m.d.

În acelaşi timp, comerţul digital a devenit o barcă de salvare pentru retaileri, iar un studiu recent Google arată că milioane de oameni au efectuat căutări legate de produse în online, în fiecare zi.

Nimeni nu are toate răspunsurile, dar prin intermediul instrumentelor, ideilor strategice şi noile soluţii pentru promovarea produselor create de Google, puse în practică de agenţiile de marketing specializate, putem spune că suntem aici, oferind ajutor, indiferent de ce urmează.

Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar.

Cum te poţi adapta la aceste schimbări ca retailer? Află din rândurile de mai jos câteva metode din lumea digitală care îţi vor fi de folos!

Utilizează date referitoare la clienţi pentru a-ţi ghida modul de abordare

COVID-19 a schimbat viaţa aşa cum o ştim – rutinele noastre s-au schimbat fundamental. Măsurile necesare luate pentru a gestiona pandemia au perturbat economia globală şi au modificat aşteptările noastre, obiceiurile şi comportamentul consumatorilor.

Iată trei schimbări comportamentale ale consumatorilor pe care Google le-a sesizat, bazate pe modul în care oamenii interacţionează cu tehnologia.

1. Consumatorii folosesc mai multe dispozitive pentru navigarea online

Conectarea cu lumea online este mai importantă ca niciodată acum, consumul media creşte excesiv şi pătrunde toate aspectele vieţii.

2. Oamenii caută online informaţii şi produse pentru nevoile lor zilnice

Retailerii au fost nevoiţi să se adapteze. Au creat magazine online şi metode de livrare, iar oamenii caută informaţii specifice despre unde, cum şi când pot obţine ceea ce au nevoie.

Căutările pentru livrarea la domiciliu a crescut cu până la 100% pe perioada pandemiei.

3. Rutina consumatorilor s-a schimbat, aceştia bazându-se în primă fază pe achiziţionarea produselor online, cu livrare

Google lucrează cu retaileri de pe întreg globul, din acest motiv ajustează şi îmbunătăţeşte în permanenţă instrumentele digitale pentru a te ajuta să te adaptezi acestei noi realităţi. Deşi nimeni nu poate prezice exact cum vor merge lucrurile, digitalul şi agenţiile specializate sunt aici pentru a te susţine pas cu pas.

Administrează magazinului tău în funcţie de cum evoluează nevoile consumatorilor.

Oferă informaţii în timp real şi fii transparent

Într-un mediu care se schimbă constant, clienţii tăi caută actualizări în timp real despre modul în care se desfăşoară afacerea ta, mai ales când vine vorba de magazinele şi produsele tale. În urma unui studiu, 60% dintre consumatori au declarat că au căutat online magazine deschise în apropierea lor.

Actualizează informaţiile despre compania ta


✅ Modifică profilul de afaceri pentru a oferi cele mai recente informaţii sau pentru a gestiona magazinele închise temporar.

✅ Dacă ai peste 10 locaţii, poţi efectua modificări bulk.

✅ Gestionează opţiunile de livrare pentru a transmite dacă magazinul tău oferă ridicare sau livrare.

✅ Menţine inventarul la zi.

✅ Încearcă să ai un stoc de produse cât mai mare.

Oamenii încearcă să obţină lucrurile de care au nevoie – căutările „în stoc” au crescut la nivel global cu peste 70% din săptămâna 28 martie – 4 aprilie.

Ai grijă ca stocul produselor să fie actualizat în permanenţă atât în online cât şi în magazinul fizic.

Dacă cantitatea unui produs este redusă, specifică numărul articolelor disponibile sau marchează produsul cu ‘’stoc indisponibil’’ în mediul online.

Pentru articolele din magazin, specifică cantitate limitată” sau „stoc epuizat”.

Asigură-te că respecţi termenele de livrare.

Asigură-te că transportul şi informaţiile de livrare pot fi respectate de către tine şi colaboratorii tăi.

Optimizează experienţa clientului în cadrul magazinului tău online

În perioada pandemiei 80% dintre oameni au apelat la online. După experienţa aceasta, tot mai mulţi consumatori vor apela la internet pentru ceea ce au nevoie.

Există sute de milioane de căutări pentru cumpărături pe Google în fiecare zi, este crucial ca retailerii să fie conectaţi în permanenţă cu clienţii lor.

Pentru ca produsele tale să poată fi descoperite, ai nevoie de o strategie de marketing şi de un magazin online adaptat pe orice dispozitiv, care să ofere experienţe web simple şi uşor de navigat pentru clienţii tăi.

Schimbările rapide de piaţă din ziua de astăzi te pot induce în eroare atunci când ai nevoie de informaţii concrete pentru a crea strategia de marketing. Din fericire, Google îţi oferă o multitudine de instrumente şi date uşor de extras despre business-ul tău şi interacţiunea clienţilor cu acesta.

Este important să înţelegi cererea şi nevoile clienţilor în timp real

Pe măsură ce identifici cum se schimbă cererea în timp real, ajustează strategiile de marketing şi produsele de care au nevoie astăzi clienţii tăi.

Ajustează campaniile de marketing

Pe măsură ce business-ul tău răspunde la schimbările rapide, flexibilitatea în abordarea marketingului este cheia. Actualizează campaniile de marketing astfel încât totul să fie aliniat cu noile schimbări.

Pentru a face acest lucru în timp real, Google îţi oferă posibilităţi multiple pentru ajustarea campaniilor cum ar fi: excluderea anumitor regiuni, programarea campaniilor pe zile şi ore, pauzarea campaniilor şi repornirea lor etc.

Optimizează campaniile Google Ads în timp real

În condiţii ca acestea, utilizarea licitaţiilor automate te poate ajuta să optimizezi rapid campaniile tale de promovare, chiar dacă ai licitat anterior pentru vizite la magazin.

Foloseşte licitarea automată cum ar fi Maximum conversion value, Target CPA, Target ROAS şi Smart Shopping Campaigns pentru a ajusta ofertele şi a răspunde în timp real comportamentului consumatorului.

Monitorizează Optimization Score şi fii atent la recomandările care oferă noi modalităţi de îmbunătăţire a performanţei campaniei, bazată pe schimbarea cererilor şi schimbările pieţei.

• Foloseşte Performance Planner pentru a realoca bugetul celor mai eficiente campanii şi optimizează licitările şi bugetele pentru a capta noi oportunităţi.

• Foloseşte-te de Shared Budgets pentru a aloca automat bugetele pentru campaniile care performează cel mai bine.

• Aplică RLSA, Customer Match şi audienţe similare cu Smart Bidding pentru a identifica şi optimiza licitarea pentru audienţa cea mai profitabilă.

Este important să ne adaptam cu toţii la situaţia curentă şi perioada ce urmează

Recuperarea după această perioadă va necesita adaptarea la schimbări pe termen lung ale comportamentului consumatorului, ale business-urilor dar şi ale omenirii. De exemplu, distanţarea socială ar putea accelera tendinţa de a lucra de acasă.

Deşi nu ştim când şi dacă lucrurile vor reveni în totalitate la normal, ştim că a rămâne flexibil este cheia pentru a rămâne conectat cu clienţii, oferindu-le sprijinul de care au nevoie.

Numai timpul va spune dacă anumite schimbări ale consumatorului din ultima perioadă vor fi prezente şi în viitor, însă ce se ştie cu certitudine este că trecerea către mediul digital ia amploare din ce în ce mai mult. Ne vedem acolo!

Ce este secţiunea COMUNICATE:

Secţiunea COMUNICATE este un instrument de promovare eficientă a seviciilor oferite de firme din comunicare, mass-media, publicitate, din zonele conexe, dar şi din alte câmpuri de activitate.

În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.

Detalii, la [email protected]

Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus