Skip to main content

La ce face Selly reclamă mascată? Misterul unui clip publicitar nemarcat, distribuit de primarul PSD Gabriel Mutu

 
La ce face Selly reclamă mascată? Misterul unui clip publicitar nemarcat, distribuit de primarul PSD Gabriel Mutu

"Ooo, dar eu nu am mai văzut așa ceva într-o școală!", își începe Selly periplul printr-un liceu din Sectorul 6. "Felicitări liceului! Felicitări Primăriei!", spune el.

Publicitate

"Mi se pare Wow cât de bine e pus la punct Colegiul Grigore Moisil când e vorba de dezinfectanți!", își arată mirarea vloggerul.

Ce este acest film, care nu conține niciun fel de marcaj publicitar? De ce nu e marcat?

Clipul a fost distribuit și de Primarul PSD de la Sectorul 6, Gabriel Mutu. Cu hashtag #alaturidenoi, #5Gang. Între timp, postarea a dispărut de pe contul primarului.

Se pun atunci întrebările: Ce promovează Selly? Liceul Grigore Moisil? Primăria lui Gabriel Mutu? Soluții de dezinfectanți? Metode de igienă? Cine e clientul?

Paginademedia.ro a căutat răspunsuri la compania Global, care se ocupă de partea de media a mai multor influenceri, printre care și vloggeri.

De notat că fondatorul Global, Lucian Ștefan, declara chiar săptămâna trecută la Interviurile Paginademedia că are în vedere un demers pentru reguli pentru influenceri. Și că marcajul (care lipsește total aici) este necesar și va intra în setul de reguli. De ce nu a fost pus însă acum? Care este stadiul demersului?

Detalii, în continuare:

"Garantăm că nu este un contract cu o instituție a statului"

Clipul este anunțat de Selly încă din mașină. "Am fost să caut locații pentru un scheci cu 5GANG pe care vrem să-l filmăm într-o școală", spune el.

Urmează filmarea. Selly își începe vizita și, timp de un minut și jumătate, își arată mirarea.

"Am primit accept de la o școală din Sectorul 6 să văd despre ce este vorba, să fac ceea ce numim location scouting”.

“Ooo, dar eu nu am mai văzut așa ceva într-o școală. Ia vedeți covor dezinfectant aicea, fraților!”.

Bă, fraților! Trebuie să recunosc că sunt surprins! Eu am venit aicea ca să fac location scouting, dar mi se pare Wow cât de bine e pus la punct Colegiul Grigore Moisil când e vorba de dezinfectanți, când vine vorba de toate măsurile de siguranță.

Felicitări Liceului! Felicitări Primăriei din Sectorul 6! Mi se pare o treabă foarte, foarte mișto. Sper să fie așa în toate școlile."

Ce promovează Selly?

Contactați de Paginademedia.ro, oficialii Global au admis că este vorba de un "ad". Dar cine este clientul?

"Condițiile de confidențialitate nu ne permit să facem public numele clientului. Putem spune că reclama este despre metodele de prevenție folosite de companii sau instituții", spune Claudiu Ilioiu, Head of Global Talent United, divizia care se ocupa de vanzarea de imagine a artistilor si influencerilor din cadrul Global Records.

Sunt bani publici?

"Chiar dacă nu pot da numele clientului, garantez că nu este vorba de o instituție a statului", a continuat el.

Clipul a fost postat și de Primarul Gabriel Mutu. A fost șters însă, după ce a fost notificat că nu are drepturi de autor.

"Piața trebuie reglementată, dar asta durează"

De ce nu are filmul lui Selly (repostat și de primarul PSD Gabriel Mutu), nici un fel de marcaj publicitar?

"În emisiunile online unde există plasare de produse ar trebui să existe ca la TV, acel semn cu PP – Plasare de produse. Trebuie să fie cât mai clar, dar nici prea forțat", spunea săptămâna trecută Lucian Ștefan, fondator Global, la Interviurile Paginademedia.ro.

Vorbea și despre un demers la BRAT pentru "un set de reguli în acest sens, de bune practici. Să le avem toți, și branduri, agenții".

De ce nu s-a marcat și acum?

"Suntem de acord că trebuie să existe un set de reguli, dar asta durează. Piața trebuie reglementată, dar asta cere timp. Trebuie să fie de acord toată piața - clienți, agenții și influenceri cu un anume tip de marcaj", spune Claudiu Ilioiu.

Nu s-a marcat și pentru că "sunt contracte semnate mai demult, în derulare, în anumite condiții". Condiții care nu includ marcajul pentru că sunt "inserții native".

Ce se întâmplă cu demersul legat de reguli? Se mai face?

"Demersul nostru continuă. Chiar vineri vom avea o întâlnire cu cei de la BRAT (Biroul Român de Audit Transmedia). Ne dorim să existe acest set de reguli pe care să le respecte toată piața, este un demers care va ajuta deopotrivă clienții și inluencerii.

Dar trebuie ca toți să agreeze aceste reguli, să fie valabile pentru toți", a mai spus Claudiu Ilioiu.

Citește și: VIDEO. Mutare îndrăzneață: reguli pentru influenceri și marcarea publicității. De la o companie cu zeci de influenceri în "curte", de la Inna la Bromania

VIDEO. Selly și clipul în care laudă școala (vezi de la minutul 5.45)

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu