Skip to main content

La ce face Selly reclamă mascată? Misterul unui clip publicitar nemarcat, distribuit de primarul PSD Gabriel Mutu

 
La ce face Selly reclamă mascată? Misterul unui clip publicitar nemarcat, distribuit de primarul PSD Gabriel Mutu

"Ooo, dar eu nu am mai văzut aşa ceva într-o şcoală!", îşi începe Selly periplul printr-un liceu din Sectorul 6. "Felicitări liceului! Felicitări Primăriei!", spune el.

Publicitate

"Mi se pare Wow cât de bine e pus la punct Colegiul Grigore Moisil când e vorba de dezinfectanţi!", îşi arată mirarea vloggerul.

Ce este acest film, care nu conţine niciun fel de marcaj publicitar? De ce nu e marcat?

Clipul a fost distribuit şi de Primarul PSD de la Sectorul 6, Gabriel Mutu. Cu hashtag #alaturidenoi, #5Gang. Între timp, postarea a dispărut de pe contul primarului.

Se pun atunci întrebările: Ce promovează Selly? Liceul Grigore Moisil? Primăria lui Gabriel Mutu? Soluţii de dezinfectanţi? Metode de igienă? Cine e clientul?

Paginademedia.ro a căutat răspunsuri la compania Global, care se ocupă de partea de media a mai multor influenceri, printre care şi vloggeri.

De notat că fondatorul Global, Lucian Ştefan, declara chiar săptămâna trecută la Interviurile Paginademedia că are în vedere un demers pentru reguli pentru influenceri. Şi că marcajul (care lipseşte total aici) este necesar şi va intra în setul de reguli. De ce nu a fost pus însă acum? Care este stadiul demersului?

Detalii, în continuare:

"Garantăm că nu este un contract cu o instituţie a statului"

Clipul este anunţat de Selly încă din maşină. "Am fost să caut locaţii pentru un scheci cu 5GANG pe care vrem să-l filmăm într-o şcoală", spune el.

Urmează filmarea. Selly îşi începe vizita şi, timp de un minut şi jumătate, îşi arată mirarea.

"Am primit accept de la o şcoală din Sectorul 6 să văd despre ce este vorba, să fac ceea ce numim location scouting”.

“Ooo, dar eu nu am mai văzut aşa ceva într-o şcoală. Ia vedeţi covor dezinfectant aicea, fraţilor!”.

Bă, fraţilor! Trebuie să recunosc că sunt surprins! Eu am venit aicea ca să fac location scouting, dar mi se pare Wow cât de bine e pus la punct Colegiul Grigore Moisil când e vorba de dezinfectanţi, când vine vorba de toate măsurile de siguranţă.

Felicitări Liceului! Felicitări Primăriei din Sectorul 6! Mi se pare o treabă foarte, foarte mişto. Sper să fie aşa în toate şcolile."

Ce promovează Selly?

Contactaţi de Paginademedia.ro, oficialii Global au admis că este vorba de un "ad". Dar cine este clientul?

"Condiţiile de confidenţialitate nu ne permit să facem public numele clientului. Putem spune că reclama este despre metodele de prevenţie folosite de companii sau instituţii", spune Claudiu Ilioiu, Head of Global Talent United, divizia care se ocupa de vanzarea de imagine a artistilor si influencerilor din cadrul Global Records.

Sunt bani publici?

"Chiar dacă nu pot da numele clientului, garantez că nu este vorba de o instituţie a statului", a continuat el.

Clipul a fost postat şi de Primarul Gabriel Mutu. A fost şters însă, după ce a fost notificat că nu are drepturi de autor.

"Piaţa trebuie reglementată, dar asta durează"

De ce nu are filmul lui Selly (repostat şi de primarul PSD Gabriel Mutu), nici un fel de marcaj publicitar?

"În emisiunile online unde există plasare de produse ar trebui să existe ca la TV, acel semn cu PP – Plasare de produse. Trebuie să fie cât mai clar, dar nici prea forţat", spunea săptămâna trecută Lucian Ştefan, fondator Global, la Interviurile Paginademedia.ro.

Vorbea şi despre un demers la BRAT pentru "un set de reguli în acest sens, de bune practici. Să le avem toţi, şi branduri, agenţii".

De ce nu s-a marcat şi acum?

"Suntem de acord că trebuie să existe un set de reguli, dar asta durează. Piaţa trebuie reglementată, dar asta cere timp. Trebuie să fie de acord toată piaţa - clienţi, agenţii şi influenceri cu un anume tip de marcaj", spune Claudiu Ilioiu.

Nu s-a marcat şi pentru că "sunt contracte semnate mai demult, în derulare, în anumite condiţii". Condiţii care nu includ marcajul pentru că sunt "inserţii native".

Ce se întâmplă cu demersul legat de reguli? Se mai face?

"Demersul nostru continuă. Chiar vineri vom avea o întâlnire cu cei de la BRAT (Biroul Român de Audit Transmedia). Ne dorim să existe acest set de reguli pe care să le respecte toată piaţa, este un demers care va ajuta deopotrivă clienţii şi inluencerii.

Dar trebuie ca toţi să agreeze aceste reguli, să fie valabile pentru toţi", a mai spus Claudiu Ilioiu.

Citeşte şi: VIDEO. Mutare îndrăzneaţă: reguli pentru influenceri şi marcarea publicităţii. De la o companie cu zeci de influenceri în "curte", de la Inna la Bromania

VIDEO. Selly şi clipul în care laudă şcoala (vezi de la minutul 5.45)

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Gresit , vrea antenistul publicitate de comenteaza pe toate stirile
    Mai putin pe audientele mai cand antenuta a scazut cu 3 puncte
    II e rusine sa comenteze , vai de mile
  • Audientele lunare cu divertisment stiri ,filme ,seriale unde sunt??

Trimite un comentariu

sus