Skip to main content

VIDEO. Mutare îndrăzneaţă: reguli pentru influenceri şi marcarea publicităţii. De la o companie cu zeci de influenceri în "curte", de la Inna la Bromania

 
VIDEO. Mutare îndrăzneaţă: reguli pentru influenceri şi marcarea publicităţii. De la o companie cu zeci de influenceri în "curte", de la Inna la Bromania

Mişcare îndrăzneaţă: o companie care gestionează zeci de influenceri îşi propune să facă set de reguli pentru această piaţă, legate inclusiv de publicitate şi marcarea reclamelor.

Publicitate

"Avem o iniţiativă pe care o pregătim prin care vrem să adoptăm un set de reguli în acest sens, de bune practici. Să le avem toţi, şi branduri, şi agenţii.

Ne-am uitat la BRAT. E un model în Norvegia, unde BRAT-ul lor are şi o componentă de influencing. Vom face o cerere către BRAT. După ce vom fi parte BRAT, vom propune şi noi înfiinţarea acestei ramuri.

Ne gândim să vorbim cu ei să vedem în ce măsură se poate face o ramură sub BRAT, care să cuprindă şi zona de influencing şi să o reglementeze cumva. Să facem împreună un set de bune practici."

O spune Lucian Ştefan, fondatorul Global, companie care are în portofoliu artişti şi influenceri ca Antonia, Inna, Bromania sau Alina Ceuşan.

Ce învăţăm după cazul cremelor cu probleme promovate nemarcat de influenceri?

"Ca să evităm pe viitor astfel de lucruri e bine să existe un set de reguli pe care noi să le folosim, astfel audienţa să fie şi mai bine informată despre faptul că acolo există o reclamă."

Ce fel de reclame acceptă? Ce reclame nu acceptă?

"A venit la un moment dat cineva cu un dispozitiv de vapat, ceva care conţinea şi cannabis. Am refuzat", spune Lucian Ştefan.

Paginademedia.ro continuă dezbaterea legată de influenceri, începută cu Marian Ionescu. Acum, Lucian Ştefan, fondator Global.

"În emisiunile online unde există plasare de produse ar trebui să existe ca la TV, acel semn cu PP – Plasare de produse. Trebuie să fie cât mai clar, dar nici prea forţat", e de părere fondatorul Global.

Înainte de ideile pe larg din interviu, materialul video.

VIDEO. Lucian Ştefan - fondator Global – despre influenceri, reguli şi publicitatea nemarcată

Citeşte şi: VIDEO. Marian Ionescu - Mariciu: influencerii şi reclama mascată. Ce concluzii tragem după scandalul cremelor Plush Bio

"E o zonă gri, cea a nesemnalizării campaniilor, nereglementată. E ceva ce se întâmplă la nivel global."

Lucian Ştefan:

  • Am avut cam trei influenceri pe PlushBio, dar e posibil să fie mai mulţi: Antonia, Alina Ceuşan şi Inna. Nu avem cum să face cercetare amănunţită a brandurilor cu care ne asociem, dar Antonia şi Alina Ceuşan le foloseau de mult timp. Se pare că efectul este diferit, de la un om la altul.
  • E o zonă gri, cea a nesemnalizării campaniilor, nereglementată. E ceva ce se întâmplă la nivel global.
  • În emisiunile online unde există plasare de produse ar trebui să existe ca la TV, acel semn cu PP – Plasare de produse. Trebuie să fie cât mai clar, dar nici prea forţat.
  • Eu nu ştiu multe conturi de talente care marchează cu „P” sau cu ceva anume, în schimb sunt de acord că trebuie să existe o maturizare a industriei.
  • Avem o iniţiativă pe care o pregătim prin care vrem să adoptăm un set de reguli în acest sens, de bune practici. Să le avem toţi, şi branduri, agenţii.

Ne-am uitat la BRAT. E un model în Norvegia, unde BRAT-ul lor are şi o componentă de influencing. Vom face o cerere către BRAT. După ce vom fi parte BRAT, vom propune şi noi înfiinţarea acestei ramuri.

Ne gândim să vorbim cu ei să vedem în ce măsură se poate face o ramură sub BRAT, care să cuprindă şi zona de influencing şi să o reglementeze cumva. Să facem împreună un set de bune practici.

  • Cred că în cazul PlushBio şi dacă ar fi fost P-ul acolo ar fi fost aceeaşi situaţie. Cred că în cazul acestor produse, legate de sănătate, ar fi bun un video la final, cu câteva sfaturi.

Unul în care să se spună, poate, „uite, mie mi-a făcut bine, dar nu ştiu cum s-ar comportat pe tenul tău” sau „ar fi bine să consultaţi un medic înainte să folosiţi acest produs”.

  • Noi am oprit comunicare, când am auzit de aceste probleme. Am pus întrebări la brand şi aşteptăm lămuriri. Avem lucruri în contract, legate de aceste aspecte ale calităţii.
  • Ca să evităm pe viitor astfel de lucruri e bine să existe un set de reguli pe care noi să le folosim, astfel audienţa să fie şi mai bine informată despre faptul că acolo există o reclamă.
  • În anumite show-uri online ar trebui să existe la început fraza „Acest show este sponsorizat de…
  • Cred că la un moment dat bugetele brandurilor vor merge către influencerii care respectă un set de reguli şi sunt serioşi.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

Trimite un comentariu

sus