Skip to main content

Publicitatea și banii de la cablu la Pro TV în pandemie: Reclamele s-au "subțiat" considerabil, dar au crescut veniturile de la cabliști

 
Publicitatea și banii de la cablu la Pro TV în pandemie: Reclamele s-au "subțiat" considerabil, dar au crescut veniturile de la cabliști
Sursa: Pexels.com

Cum arată, detaliat, situația veniturilor Pro TV pe primele șase luni, din care trei în plină pandemie? Cât au scăzut încasările din publicitate? Cât a adunat pro TV de la cabliști?

Concluzia generală, după cifrele publicate la bursă de compania-mamă, Central European Media Enterprises: s-au diminuat considerabil banii din publicitate, au crescut veniturile de la cabliști.

Per total, Pro TV a rămas pe profit, un profit de zeci de milioane: 33,8 milioane de dolari.

Publicitate

Situația, pe venituri din publicitate și pe veniturile de la cabliști.

Publicitatea: Peste o treime scădere în lunile de pandemie

În primele șase luni din 2020, Pro TV a rulat reclame în valoare de 50 de milioane de dolari. Anul trecut, veniturile din publicitate erau de peste 63 de milioane.

Analizând lunile de pandemie - aprilie, mai, iunie - căderea este de zeci de procente. În lunile de pandemie, Pro TV a avut pe post publicitate de 23,6 milioane de dolari, cu peste 35% mai muțin decât în aceeași perioadă a anului trecut (când erau 36,5 milioane).

Oficialii CME explică în raport:

Ca o medie pe șase luni, piața de publicitate TV din România a scăzut pe primele luni cu 18%. Veniturile s-au diminuat întrucât advertiserii și-au redus investițiile publicitare ca urmare a crizei generate de COVID și a incertitudinilor legate de situația economică.

În primele trei luni din 2020, scăderea a fost mai mică, ca urmare a faptului că anumite sectoare tocmai reveniseră cu publicitate, după ce la începutul lui 2019 au fost afectate de Ordonanța 114: telecomunicații, bănci.

Bani de la cabliști: mai mulți români în țară, mai mulți bani de la cabliști

Dacă publicitatea a fost afectată puternic de pandemie, nu același lucru se poate spune despre veniturile pe care Pro TV le încasează de la companiile de cablu. Au fost pe plus.

Numai în lunile de pandemie (aprilie-iunie), Pro TV a luat de la cabliști 12,5 milioane de dolari (față de 10,9 milioane anul trecut). În total, pe primele șase luni Pro TV a numărat 24,6 milioane de dolari de la cabliști, față de 22,2 în prima jumătate a anului trecut.

Explicația: au fost mai mulți abonați (lucru explicabil și prin numărul de români care s-au întors în țară și și-au activat abonamentele.

Prețurile mari și creșterea numărului de abonați sunt explicațiile pe care le dau oficialii CME în raportul către bursă.

Datele generale. cabliști + publicitate=?

Punând cap la cap veniturile din publicitate, de la cabliști, dar și din alte surse, raportul indică un total de 76,7 milioane de dolari pe primele șase luni, față de peste 87,2 milioane anul trecut.

Diferențele mari se văd în cele trei luni de pandemie: 37,2 milioane de dolari în aprilie-iunie 2020 și 48,4 milioane anul trecut (un minus de 23%, în condițiile în care publicitatea a scăzut cu 35%, iar veniturile de la cabliști au crescut cu 14%).

Cu aceste rezultate, Pro TV a fost pe profit:

  • 33,8 milioane de dolari profitul pe șase luni, față de 47,7 milioane anul trecut. 
  • Doar în lunile de pandemie (aprilie-iunie), OIBDA a fost de 18,7 milioane, cu un sfert sub anul trecut, când erau peste 25 de milioane de dolari.

 

Citește și: EFECTUL COVID. Cât au scăzut veniturile și profitul Pro TV? 34 de milioane de dolari este profitul pe șase luni

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Au platit normal angajații ca au stat acasa chiar daca nu s-au filmat productiile dar stati linistiti ca o sa le creasca profitul mai mult ca anul trecut după ce vor incepe filmarile iar 'biciul' va fi pe angajați iar cu ocazia asta o 'sa le scoata si ochii' cu plata banilor. Credeti voi ca americanii sunt prosti sj platesc salarii normale fara sa castige ceva? Erau mii de ore suplimentare neplatite in Protv.

Trimite un comentariu