Skip to main content

Publicitatea şi banii de la cablu la Pro TV în pandemie: Reclamele s-au "subţiat" considerabil, dar au crescut veniturile de la cablişti

 
Sursa: Pexels.com
Sursa: Pexels.com

Cum arată, detaliat, situaţia veniturilor Pro TV pe primele şase luni, din care trei în plină pandemie? Cât au scăzut încasările din publicitate? Cât a adunat pro TV de la cablişti?

Publicitate

Concluzia generală, după cifrele publicate la bursă de compania-mamă, Central European Media Enterprises: s-au diminuat considerabil banii din publicitate, au crescut veniturile de la cablişti.

Per total, Pro TV a rămas pe profit, un profit de zeci de milioane: 33,8 milioane de dolari.

Situaţia, pe venituri din publicitate şi pe veniturile de la cablişti.

Publicitatea: Peste o treime scădere în lunile de pandemie

În primele şase luni din 2020, Pro TV a rulat reclame în valoare de 50 de milioane de dolari. Anul trecut, veniturile din publicitate erau de peste 63 de milioane.

Analizând lunile de pandemie - aprilie, mai, iunie - căderea este de zeci de procente. În lunile de pandemie, Pro TV a avut pe post publicitate de 23,6 milioane de dolari, cu peste 35% mai muţin decât în aceeaşi perioadă a anului trecut (când erau 36,5 milioane).

Oficialii CME explică în raport:

Ca o medie pe şase luni, piaţa de publicitate TV din România a scăzut pe primele luni cu 18%. Veniturile s-au diminuat întrucât advertiserii şi-au redus investiţiile publicitare ca urmare a crizei generate de COVID şi a incertitudinilor legate de situaţia economică.

În primele trei luni din 2020, scăderea a fost mai mică, ca urmare a faptului că anumite sectoare tocmai reveniseră cu publicitate, după ce la începutul lui 2019 au fost afectate de Ordonanţa 114: telecomunicaţii, bănci.

Bani de la cablişti: mai mulţi români în ţară, mai mulţi bani de la cablişti

Dacă publicitatea a fost afectată puternic de pandemie, nu acelaşi lucru se poate spune despre veniturile pe care Pro TV le încasează de la companiile de cablu. Au fost pe plus.

Numai în lunile de pandemie (aprilie-iunie), Pro TV a luat de la cablişti 12,5 milioane de dolari (faţă de 10,9 milioane anul trecut). În total, pe primele şase luni Pro TV a numărat 24,6 milioane de dolari de la cablişti, faţă de 22,2 în prima jumătate a anului trecut.

Explicaţia: au fost mai mulţi abonaţi (lucru explicabil şi prin numărul de români care s-au întors în ţară şi şi-au activat abonamentele.

Preţurile mari şi creşterea numărului de abonaţi sunt explicaţiile pe care le dau oficialii CME în raportul către bursă.

Datele generale. cablişti + publicitate=?

Punând cap la cap veniturile din publicitate, de la cablişti, dar şi din alte surse, raportul indică un total de 76,7 milioane de dolari pe primele şase luni, faţă de peste 87,2 milioane anul trecut.

Diferenţele mari se văd în cele trei luni de pandemie: 37,2 milioane de dolari în aprilie-iunie 2020 şi 48,4 milioane anul trecut (un minus de 23%, în condiţiile în care publicitatea a scăzut cu 35%, iar veniturile de la cablişti au crescut cu 14%).

Cu aceste rezultate, Pro TV a fost pe profit:

  • 33,8 milioane de dolari profitul pe şase luni, faţă de 47,7 milioane anul trecut.
  • Doar în lunile de pandemie (aprilie-iunie), OIBDA a fost de 18,7 milioane, cu un sfert sub anul trecut, când erau peste 25 de milioane de dolari.

Citeşte şi: EFECTUL COVID. Cât au scăzut veniturile şi profitul Pro TV? 34 de milioane de dolari este profitul pe şase luni

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Au platit normal angajații ca au stat acasa chiar daca nu s-au filmat productiile dar stati linistiti ca o sa le creasca profitul mai mult ca anul trecut după ce vor incepe filmarile iar 'biciul' va fi pe angajați iar cu ocazia asta o 'sa le scoata si ochii' cu plata banilor. Credeti voi ca americanii sunt prosti sj platesc salarii normale fara sa castige ceva? Erau mii de ore suplimentare neplatite in Protv.

Trimite un comentariu

sus