Skip to main content

EFECTUL COVID. Cât au scăzut veniturile și profitul Pro TV? 34 de milioane de dolari este profitul pe șase luni

 
EFECTUL COVID. Cât au scăzut veniturile și profitul Pro TV? 34 de milioane de dolari este profitul pe șase luni
Pro TV

RAPORT. Veniturile și profiturile Pro TV au fost afectate de pandemie, iar scăderile se numără în zeci de procente. Și după aceste scăderi, Pro TV a avut un profit (OIBDA) de aproape 34 de milioane de dolari.

Publicitate

Datele apar în ultimul raport financiar către bursă al companiei-mamă a Pro TV, Central European Media Enterprises.

În același raport, se punctează când este estimată preluarea companiei de către fondul de investiții PPF Group:

"Ne așteptăm să obținem un răspuns de la Comisia Europeani în cel de-al treilea trimestru, astfel încât tranzacția să fie finalizată înainte de 27 octombrie 2020".

Cifrele pe România:

Veniturile Pro TV:

Pe primele șase luni, veniturile Pro TV în România au fost de 76,7 milioane de dolari, în scădere faă de anul trecut, când în aceeași perioadă erau peste 87 de milioane de dolari.

Interesantă este evoluția pe trimestre: ultimele trei luni (aprilie, mai, iunie), de plină pandemie, arată o scădere mai mare. Anul trecut, Pro TV încasa (din publicitate sau de la cabliști) un total de 48,3 milioane de dolari. În perioada aprilie-iunie 2020, veniturile au fost de 37,2 milioane, adică o scădere de peste 20%.

Profitul Pro TV:

A avut Pro TV profit? Cât? Profitul operațional înainte de depreciere și amortizare (OIBDA) era, pe primele șase luni din 2019, de 42,7 milioane de dolari.

Pandemia a afecta profitul, care s-a ridicat, în 2020, la 33,8 milioane de dolari (adică mai puțin cu 20%).

Și în cazul profitului, perioada cu scăderea cea mai mare este aprilie-iunie: de la peste 25 de milioane de dolari în 2019, la 18,7 milioane în 2020.

Scăderi la nivel de grup

De altfel, tot grupul CME a înregistrat cifre în scădere (cu procente mari în lunile de pandemie): veniturile totale pe șase luni au scăzut de la 330 de milioane de dolari, la 280 de milioane. 

La profit, scăderea este de la 111 milioane de dolari la 92 de milioane.

"În ciuda crizei, ne-am menținut rate de profit ridicate. Situația noastră financiară rămâne puternică"

Ce spun oficialii companiei?

Cristoph Mainusch, co-chief Executive Offecers:

"Businessul nostru a arătat un grad ridicat de adaptare după ce COVID a afectat operațiunile noastre începând din luna martie. În ciuda aceste situații, ne-am menținut marjele de profit ridicate, iar cash-flow-ul chiar a crescut comparativ cu anul trecut.

Pandemia a avut un impact negativ puternic în piețele de publicitate pe care activăm mai ales în lunile aprilie și mai. În iunie, rezultatele reflectă o revenire în materie de investiții în publicitate.

Contractele de până acum arată că este posibil ca nivelul investițiilor în publicitate să se întoarcă, în iulie și august, la un nivel comparativ cu cel din 2019.

Situația noastră financiară rămâne una solidă. Vom continua să avem o abordare proactivă pentru a răspunde situației de incertitudine dată de pandemie".

Veniturile Central European Media Enterprises confrom ultimului raport

Profitul operațional înainte de depreciere și amortizare (OIBDA)

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Allex eu sunt curios daca se va mai schimba grila de programe, Maruta va veni si toamna asa a anuntat el a anuntat ca va fi ceva ce na vazut concurenta , in afara de Visuri la cheie nimic nou sub soare , sper ca nu va fi in toamna stare de urgenta doamne fereste ca vom vedea numai filme si reluari, . Pro 2 , pro gold trebuie aduse pe linia de plutire dar cred ca nu se vrea .
  • Sunt foarte curios dacă, din toamnă, odată cu intrarea noului proprietar CME, se va schimba ceva în schema de conducere a Pro Tv-ului.
  • Compania care deține Pro TV este listată la bursă și își publică periodic rezultatele financiare. Când vor apărea datele pentru Grupul Intact pe site-ul Ministerului de Finanțe, vom face un material.

Trimite un comentariu