Skip to main content

„Bere-suc” de la „Pisi-câine” stârnește controverse. Un părinte acuză: Creează în psihologia copiilor permisiunea de a consuma „bere”

 
„Bere-suc” de la „Pisi-câine” stârnește controverse. Un părinte acuză: Creează în psihologia copiilor permisiunea de a consuma „bere”

Noua reclamă cu „bere-suc” de la „pisi-câine”, a brandului Ursus Cooler, stârnește polemici. Au apărut voci care acuză că „berea-suc” atrage mai degrabă atenția copiilor, nu a adulților, pentru că este „și bere, și suc”, după cum spune chiar reclama. 

Publicitate

O petiție online, semnată de un părinte, semnalizează câteva aspecte care n-ar fi tocmai în regulă cu reclama Ursus. Scrisoarea este adresată Cosiliului Național al Audiovizualului și Consiliului Roman Pentru Publicitate. 

„Este de natura sa atraga atentia in mod primar copiilor si nu adultilor, creand in psihologia acestora permisiunea de a consuma “bere”, cu atat mai mult cu cat mesajul este confuz prin faptul ca se indica a fi un produs similar pisicainelui, respectiv bere si suc in acelasi continut”, spune petenta cu privire la spot. 

Reamintim că reclama cu „pisi-câine”, care promovează „bere-suc”, a fost lansată de brandul Ursus Cooler. În spot se promovează noi variante de Ursus Cooler, pe lângă cea cu lâmăie: cu cireșe și cu grepfruit. De aici vine conceptul: este o „bere-suc” sau un „suc-bere”. (Mai multe detalii, AICI)

De notat că spotul menționeză că este vorba despre un produs fără alcool. 

În scrisoarea către CNA și RAC, petenta acuză „numeroase abateri de la lege” și cere „interzicerea reclamei”. Câteva dintre acestea, pe scurt:

- Personajul publicitar este simbolizat ca o jucarie

- Este de natura sa atraga atentia in mod primar copiilor si nu adultilor, creand in psihologia acestora permisiunea de a consuma “bere”, cu atat mai mult cu cat mesajul este confuz prin faptul ca se indica a fi un produs similar ”pisicainelui”, respectiv bere si suc in acelasi continut.

- Faptul ca, de undeva din fundal, se aude o voce precizand „0 alcool” nu este de natura a corecta mesajul transmis copiilor.

Sunt menționate mai multe articole din Codul de practică în comunicarea comercială (articolele invocate, la finalul materialului). De altfel, petenta punctează cu privire la campanie: 

- Se desfasoara activitati de publicitate inselatoare, definite de lege ca fiind publicitatea care, in orice mod, inclusiv prin modul de prezentare, induce sau poate induce in eroare persoanele carora i se adreseaza ori care iau contact cu aceasta si care, din cauza caracterului inselator, poate afecta comportamentul economic al acestora sau care, din acest motiv, prejudiciaza ori poate prejudicia un concurent;

- Identifica targetului respectivului produs , bere, ca fiind grupurile de copii

- Sunt promovate obiecte, imagini, atitudini sau comportamente, simboluri, personaje (reale sau fictive, inclusiv personaje de desene animate sau celebrități), jocuri sau echipamente de joc, pictograme, muzica sau alte elemente care ar putea fi atrăgătoare în special persoanelor sub vârsta 18 ani.

Contactați de Paginademedia.ro, reprezentanții Ursus nu au dorit să comenteze situația. 

Reclama este creația agenției Leo Burnett. Contul de digital al brandului este la Kubis Interactive, iar cel de media la agenția Media Investment. Partea de PR este la MSL The Practice.

VIDEO. Reclama Ursus Cooler cu "pisi-câinele" Alex:

Scrisoarea, pe larg

Stimatei domni, doamne,

Subsemnata Ana Popescu, mama a doi copii minori (9 ani si 13 ani) va solicit interzicerea imediata a materialului publicitar la Cooler – spot tv Pisicaine difuzat incepand cu luna iulie care infatiseaza un “Pisicaine”, asa cum se prezinta acest personaj ca fiind un hybrid intre pisica si caine, similar produsului promovat “bere si suc intr-unul singur”

Daca veti analiza acest material publicitar veti constata numeroase abateri de la lege.

Astfel:

Desi teoretic produsul se adreseaza persoanelor peste 18 ani, faptul ca personajul publicitar este simbolizat ca o jucarie, este de natura sa atraga atentia in mod primar copiilor si nu adultilor, creand in psihologia acestora permisiunea de a consuma “bere”, cu atat mai mult cu cat mesajul este confuz prin faptul ca se indica a fi un produs similar ”pisicainelui”, respectiv bere si suc in acelasi continut. Faptul ca, de undeva din fundal, se aude o voce precizand ”0 alcool” nu este de natura a corecta mesajul transmis copiilor.

Potrivit sintezelor legislative facute de Consiliul Roman pentru Publicitate (“RAC”) reiese dupa cum urmeaza::

2.1. Comunicarea comercială nu va fi realizată pentru a fi direcționată către persoanele sub vârsta de 18 ani.

2.2. Comunicarea comercială nu va prezenta persoane consumând bere dacă acestea nu sunt, nu acționează și nu par, în limite rezonabile, a avea peste vârsta de 25 de ani.

2.3. Comunicarea comercială nu va fi direcționată în mod specific către minori şi nici nu va prezenta minori ce consumă bere.

2.4. Comunicarea comercială nu va promova obiecte, imagini, atitudini sau comportamente, simboluri, personaje (reale sau fictive, inclusiv personaje de desene animate sau celebrități), jocuri sau echipamente de joc, pictograme, muzica sau alte elemente care ar putea fi atrăgătoare în special persoanelor sub vârsta 18 ani.

2.5. Comunicarea comercială va apărea în presa scrisă, radio, televiziune, cinema sau în orice altă formă de media digitală inclusiv internet, rețele de socializare și mesaje scrise, doar dacă cel puțin 70% din audiență este de așteptat să aibă vârsta legală pentru achiziția de alcool. O destinație de plasare va fi considerată rezonabilă, dacă evaluarea componenței audienței înainte de plasare, a îndeplinit criteriile de plasare.

2.6. Comunicarea comercială cum ar fi panourile, posterele din stațiile de autobuz etc. nu va fi amplasată în apropierea și în raza școlilor, liceelor, grădinițelor, locurilor de joacă sau în alte locuri folosite în special de persoane aflate sub vârsta de 18 ani pe o rază de 200m.

In ceea ce priveste comunicarea comerciala referitoare la bere, aceasta trebuie:

să fie întotdeauna dezvoltate, implementate şi administrate cu responsabilitate;

să fie întotdeauna în deplină conformitate cu legile, reglementările şi codurile în vigoare;

să nu fie niciodată adresate minorilor (persoane care nu au împlinit vârsta legală pentru achiziţia de alcool);

să nu încurajeze niciodată comportamentul violent, agresiv, periculos, anti-social sau ilegal;

să nu încurajeze niciodată consumul de alcool şi conducerea vehiculelor sau abuzul de alcool;

să nu înjosească niciodată nici un grup al societăţii şi să nu ofenseze standardele acceptate de bun gust şi decenţă.

Fata de cele de mai sus, foarte bine sic lar mentionate, prin noua campanie la URSUS Cooler lucrurile stau complet diferit:

- se desfasoara activitati de publicitate inselatoare, definite de lege ca fiind publicitatea care, in orice mod, inclusiv prin modul de prezentare, induce sau poate induce in eroare persoanele carora i se adreseaza ori care iau contact cu aceasta si care, din cauza caracterului inselator, poate afecta comportamentul economic al acestora sau care, din acest motiv, prejudiciaza ori poate prejudicia un concurent;

- identifica targetului respectivului produs , bere, ca fiind grupurile de copii

- sunt promovate obiecte, imagini, atitudini sau comportamente, simboluri, personaje (reale sau fictive, inclusiv personaje de desene animate sau celebrități), jocuri sau echipamente de joc, pictograme, muzica sau alte elemente care ar putea fi atrăgătoare în special persoanelor sub vârsta 18 ani.

Avand in vedere cele de mai sus, va solicit interzicerea imediata a difuzarii materialului publicitar la produsul Ursus Cooler.

Cu respect,

Ana Popescu

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

  • nu este periculoasa ci doar penibila Putea fi si struto-camila De ce nu ? de la un brand ca ursus te astepti la ceva profesionist nu papusele de plus
  • Felul cum se moderează aici comentariile frizează patologicul. Nu era nimic "vulgar sau jignitor" în comentariul meu, era doar ironic la adresa părintelui îngrijorat de drobul de sare care stă să-i cadă în cap odraslei din cauza reclamei celei parşive.

    Moderatorii par să aibă aceeaşi mentalitate ca a doamnei în cauză. Sper însă că au avut decenţa să nu procreeze, e spre binele speciei.
  • Pe lângă interzicerea ei pentru inducerea în eroare a publicului, trebuiesc și amendați domnii "creativi", este clar pentru toată lumea că asta s-a vrut de la bun început; o înșelătorie ieftină marca Ursus!
  • Poți oricând da pe duck tv. Reclama asta poate induce in minte refrenul ala tâmpit "bere-suc debla pisiiii-caineeee"
  • Sa le zică cineva sa se “chilleze” acestor părinți hyperprotectivi, se spune clar in reclama ca acel sortiment nu are alcool. Sa stea liniștiti ca prima bere cu alcool nu o vor bea copiii din cauza aceste reclame.

Trimite un comentariu