Skip to main content

COMUNICAT. Top 5 digital skils în 2020

 
COMUNICAT. Top 5 digital skils în 2020

COMUNICAT. Eşti la început de drum sau îţi doreşti un switch de carieră? Acesta nu este un anunţ pentru un nou loc de muncă, dar poate fi o portiţă de lansare.

Publicitate

Cu atâtea cerinţe pe lista angajatorilor, cu o concurenţă tot mai acerbă şi cu un mediu dinamic, în care trendurile durează cât un story pe Instagram, înţelegem dacă uneori ai impresia că nici nu ştii de unde să începi.

Dacă te pasionează digitalul şi marketing-ul, aceasta listă cu 5 digital skills poate fi o mână de ajutor.

Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.

E timpul să-ţi construieşti un set de aptitudini reziliente, pe care să le poţi adapta uşor, dar şi dezvolta pe parcursul carierei. Atenţie, orice extra-skill este un bonus, aşa că nu te limita doar la această listă!

Găseşte skillurile care se potrivesc personalităţii şi stilului tău de lucru şi începe să aplici!

1. Social Media Management

Mai mult sau mai puţin, cu toţii credem că ştim să gestionăm conturi de Social Media. În marketing, însă, nu este numai despre a posta poze bine încadrate şi deosebite, care să primească aprecieri.

Este despre creşterea şi consolidarea unei comunităţi, despre comunicare, despre comportamentul userilor şi despre datele din spatele unei fotografii sau ale unei postări.

Dacă ai un cont de Instagram cu peste 2000 de urmăritori, nu ar fi tocmai corect să incluzi în CV acest skill. Nu contestăm că ai muncit pentru toţi aceşti urmăritori, însă un cont business are nevoie de un management mai profund decât contorizarea numărului de followers ori al celor de like-uri.

În plus, lucrând în agenţie, trebuie să dai dovadă de flexibilitate. S-ar putea să lucrezi cu conturi care nu sunt tocmai pe placul tău sau cu clienţi riguroşi în ceea ce priveşte conţinutul postărilor.

Social Media management este despre optimizare, comunitate şi analiza datelor, despre oameni şi aşteptări tot mai mari.

2. Noţiuni de bază SEO

Online ne jucăm după pofta inimii cu imaginile şi cuvintele, dar a scrie bine, corect gramatical şi cât mai uşor de citit nu garantează succesul articolelor sau postărilor. SEO, fără de care marketingul digital n-ar mai fi marketing, este adevăratul aliat al succesului!

SEO aduce împreună cantitatea şi calitatea pentru a propulsa site-ul tău pe primele poziţii în căutări.

Deşi s-ar fi spus la un moment dat că SEO este depăşit de dinamica mediului online de astăzi, specialiştii în domeniu şi schimbările digitale continuă să contrazică această idee. Dacă este implementată corect şi actualizată constantă, componenta SEO a strategiei de marketing digital este încă motorul unui business online cu potenţial constant de creştere.

3. Psihologia digitală şi digital skills

Un termen pe cât de surprinzător, pe atât de ancorat în realitatea anului 2020.

Cu toate că nu se studiază în mediile academice, competenţele dobândite în psihologia digitală sunt de neînlocuit pentru un business online ori pentru o agenţie de marketing digital. Acestea se referă la capacitatea de a înţelege comportamentul internauţilor, ce îi motivează pe aceştia şi cum răspund impulsurilor.

Tocmai pentru că oamenii reacţionează din impuls sau stimulaţi de emoţii, marketingul digital şi e-commerce-ul se bazează pe înţelegerea grupurilor target, a motivaţiilor la care acestea reacţionează şi a modului în care îşi fac cumpărăturile online.

Din perspectiva unui business, psihologia digitală poate deveni elementul-cheie care să asigure vizibilitate publicului ţintă. Mai mult, contribuie la asigurarea unui customer experience care va primi întotdeauna cele mai bune recomandări şi 5 steluţe pe MyBusiness.

În puţine cuvinte, psihologia digitală vinde experienţe, nu produse şi servicii.

4. Cunoştinţe de bază în design

Am stabilit deja că marketingul digital este despre a vinde într-un mod atrăgător.

Poţi crea ceva ispititor din copywriting şi din design, cu care te să te joci mereu diferit. Uneori, cele două au o pondere egală. Alteori, însă, cuvintele cântăresc mai mult decât imaginile şi viceversa.

Pentru ocaziile când vrei să dai oamenilor mai mult decât un copywriting smart, poţi scoate AS-ul din mânecă.

Şi nu, nu trebuie să fii un geniu al Photoshop-ului pentru a crea imagini atunci când vrei să dai viaţă ideilor tale. Competenţele de design sunt ideale chiar şi pentru a rafina, pur şi simplu, viziunea colegului artist grafic sau pentru a pune în practică rapid o idee pe care ar fi păcat s-o pierzi.

Dacă încă nu ai în portofoliu noţiunile de bază în graphic design, fă tot posibilul să ţi le însuşeşti. În plus, e o activitate fun, care-ţi va dezvolta simţul estetic. Numai avantaje!

5. Editare video

Cum conţinutul video ia cu asalt internetul, e musai ca un marketer profesionist să ştie un strop de editare. Ce-i drept, necesită mai multă implicare decât editarea unei fotografii, dar dacă îţi doreşti să devii un candidat şi un angajat indispensabil, cu perspective în acest domeniu, go for it!

Fie că începi cu editare de conţinut pentru Social Media, vlog-uri sau clipuri de produs, acest skill nu se va demoda prea curând. Platformele de video streaming se dezvoltă constant, iar cererea de conţinut nou şi diferit este de nestăvilit.

Ai premisele şi toate motivele să te apuci de editat.

Digitalul este în plină dezvoltare. Ai prins vremuri excelente în care să evoluezi, cu toate resursele pe care le ai la dispoziţie. Totul se întâmplă rapid în jurul nostru, aşa că nu-ţi rămâne decât să te dezvolţi în acelaşi ritm. Fructifică-ţi pasiunile sau motivează-te să încerci ceva nou şi poţi deveni un candidatul ideal pentru cei care caută marketeri profesionişti, nu amatori.

Pentru întrebări, sugestii, feedback sau poveşti despre oamenii din spatele marketingului digital de performanţă, ne poţi scrie oricând.

Ce este secţiunea COMUNICATE:

Secţiunea COMUNICATE este un instrument de promovare eficientă a seviciilor oferite de firme din comunicare, mass-media, publicitate, din zonele conexe, dar şi din alte câmpuri de activitate.

În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.

Detalii, la [email protected]

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus