Skip to main content

VIDEO. Mihai Gongu și reclamele de acum: „Clienții vor să fie mai safe, nu mai este loc de umor”. Calupul era mai interesant acum 20 de ani

 
VIDEO. Mihai Gongu și reclamele de acum: „Clienții vor să fie mai safe, nu mai este loc de umor”. Calupul era mai interesant acum 20 de ani

Interviurile Paginademedia. Acum 20 de ani, calul de publicitate era mult mai intersant, spune Mihai Gongu, șeful creativilor de la agenția Cheil Centrade, la Interviurile Paginademedia.ro.

Publicitate

Cum vede publicitatea de acum față de cea din anii 2000?

„Mi se pare că atunci cei care erau în industrie, erau mai pasionați pentru job-ul ăsta. Tot timpul te uitai la ce mai făceau și alte agenții, erai invidios, dar era o invidie constructivă. Concurența era încinsă atunci, în anii 2000, cam până la criza din 2009, să zicem.

Cred că atunci calupul era mai interesant decât acum", spune creativul, care a intrat în publicitate acum aproape 20 de ani, la Leo Burnett, după ce a câștigat un concurs la emisiunea lui Andi Moisescu. Între timp, a condus echipe de creație în România și în afară, la agenții ca Graffiti, GMP și Cheil.

Acum, situația este alta, iar pandemia a accentuat-o și mai mult.

Cum se realizează o reclamă în pandemie? Ce vor clienții?

„Clienții vor să fie și mai ”safe”. Pe unele proiecte nu mai este loc de umor sau de a avea un unghi mai ”crazy”. Totul trebuie să fie cât mai corect și estetic”, susține Gongu.

"Însă reclamele trebuie să fie puțin ieșite din context pentru a avea vizibilitate", punctează el.

„Într-un moment în care toți au același discurs corect, cuminte, nu te mai vezi deloc. Trebuie să fii mai îndrăzneț”, susține Gongu.

Partea plină a paharului?

"Digitalul a crescut foarte mult, acolo vedem multe lucruri faine. Sunt în general un tip optimist, cred că lucrurile bune de acum încolo vor veni”, a mai spus Gongu.

Reclama First Bank trebuia filmată într-un mall, dar pandemia a schimbat planul

Gongu a coordonat și noua reclamă First Bank cu Paul Ipate. Trebuia filmată inițial într-un mall, dar pandemia le-a dat planurile peste cap și au filmat afară.

Povestea reclamei:

Mihai Gongu:

„Povestea e interesantă: e un proiect care a început înainte de pandemie. Prezentarea a fost în ultima zi în care noi, agenția și clientul, mai eram la office. Apoi, toată lumea a plecat acasă și apoi am făcut work from home. Am aflat online că am câștigat pitch-ul și am continuat campania.

Au avut nevoie de o relansare în România. De fiecare îți trebuie o tensiune de brand puternică și să îi faci pe oameni să fie atenți. Am zis că, de fapt, multe chestii par americane, dar nu sunt invenții americane, dar americanii sunt cei care au dat magie și au dus la cel mai tare nivel. Acela a fost gândul despre bancă și pur și simplu despre invențiile, că nu sunt ale lor, dar ei le-au popularizat”, povestește Gongu.

„Mă cheamă First, dar nu sunt eu primul care a facut ceva, dar eu fac diferența. Asta a fost logica. Le-a placut tocmai tensiunea, am avut în față niște oameni inteligenți - să ai curajul să îți recunoști imperfecțiunea”, a concluzionat el.

VIDEO. Creativul Mihai Gongu, la Interviurile Paginademedia:

Citește și: VIDEO. Cum se fac reclamele în pandemie? Ce vor clienții? Cu Mihai Gongu, creativul care a ajuns în publicitate prin emisiunea lui Andi Moisescu

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu