Skip to main content

COMUNICAT. RepMeter - un instrument inovator de măsurare a reputaţiei brandurilor

 
COMUNICAT. RepMeter - un instrument inovator de măsurare a reputaţiei brandurilor

COMUNICAT. Reputaţia este un activ intangibil al unei companii, care poate deveni cel mai important scut de apărare într-o situaţie de criză. Studiile arată că jumătate dintre consumatori vor pune la îndoială atributele unui brand dacă acesta are recenzii negative, iar 70% dintre cei care îşi caută un job nu vor accepta unul din partea unei companii cu o reputaţie proastă.

Publicitate

În plus, 8 din zece companii au observat îmbunătăţiri în ceea ce priveşte valoarea de piaţă după ce şi-au îmbunătăţit reputaţia.

Într-un context în care miza este încrederea consumatorilor, agenţia de relaţii publice şi comunicare The Public Advisors a dezvoltat RepMeter, un instrument propriu de măsurare şi de gestionare a reputaţiei companiilor în rândul stakeholderilor interni şi externi.

Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.

La dezvoltarea acestui model a contribuit o echipă mixtă formată din consultanţi în managementul reputaţiei din cadrul agenţiei, alături de experţi în cercetare de piaţă şi branding.

„Specialiştii apreciază că, în prezent, 70-80% din valoarea de piaţă a unei companii se datorează unor active intangibile precum capitalul de brand, capitalul intelectual, numele şi reputaţia. Din acest motiv companiile pot deveni extrem de vulnerabile în momentul în care oricare dintre acestea este afectat. Iar relaţiile publice, prin definiţie, înseamnă grijă pentru reputaţie.

Şi cum poţi face acest lucru mai bine, altfel decât fiind mereu conectat la ceea ce faci, ceea ce spui şi la ceea ce spun alţii despre tine. Am creat acest instrument pentru a veni în sprijinul companiilor care doresc să înţeleagă modul în care sunt percepute, astfel încât să le ajute să îşi optimizeze rezultatele”, spune Simona Dan, Managing Partner, The Public Advisors.

Cercetarea reputaţiei reprezintă unul dintre proiectele strategice pentru o companie, în funcţie de care se pot stabili politicile organizaţionale, planurile pe termen lung, dar şi procedurile corporaţiilor. Totodată, gestionarea acesteia necesită implicarea reprezentanţilor de la toate nivelurile din management.

RepMeter îşi propune să fie un instrument prin care se măsoară obiectiv valorile şi identitatea brandului, în balanţă cu percepţia asupra acestora. Din acest motiv, primul pas constă în realizarea unor interviuri în profunzime cu CEO-ul şi alţi responsabili din management sau alte departamente, în funcţie de tipul de companie, prin intermediul cărora sunt analizate perspectivele şi viziunea acestora despre companie, cultura organizaţională şi riscuri potenţiale.

„Am avut această idee de mult timp, însă am simţit că materializarea ei acum este cu atât mai benefică şi mai relevantă pentru companii, deoarece multe dintre ele sunt în situaţia de a regândi planuri de business, de investiţii şi de reorganizare.

Astfel că o soluţie credibilă, care să ofere o măsurare a reputaţiei şi un check-in general asupra percepţiei poate reprezenta un factor cheie în organizarea planurilor de viitor.

O reputaţie pozitivă ajută companiile să formeze echipe puternice, să genereze valoare, să îşi fidelizeze clienţii şi să le ofere o gamă diversificată de produse şi servicii”, spune Raluca Mihălăchioiu, Managing Partner, The Public Advisors.

Scorul reputaţiei va fi stabilit prin RepMeter pe baza a şapte piloni care urmăresc atribute diferite: etică în afaceri (măsoară corectitudinea, transparenţa şi gradul de încredere), customer experience (raport calitate-preţ, inovaţii în produse şi servicii), valori interne (oportunităţi oferite angajaţilor, mediu de lucru), stabilitate financiară (continuitate în faţa schimbărilor economice), responsabilitate socială (implicare în cauze sociale, cultura organizaţională), conexiune emoţională (investiţii în economia locală şi naţională, respect pentru cultura locală şi valorile sociale), familiaritate (popularitate în rândul clienţilor).

Pe lângă proiectele comandate în particular de companii, The Public Advisors va publica o serie de rapoarte anuale care vor putea constitui un cadru de referinţă pentru reputaţia brandurilor din România.

Despre The Public Advisors:

Agenţia The Public Advisors are treisprezece ani de experienţă pe piaţa de comunicare din România şi este formată dintr-o echipă de specialişti în comunicare pasionaţi de orchestrarea armonioasă a relaţiilor dintre brand şi consumatori.

Promisiunea pe care o fac clienţilor se îndreaptă către construirea unei reputaţii durabile prin experienţe relevante.

Portofoliul de clienţi: Bosch România, BNP Paribas Personal Finance România, Euler Hermes România – parte a grupului Allianz, HAGAG Development Europe, P3 Logistic Parks, SIGNAL IDUNA, Asociaţia Zi de Bine, Centrul de Studii despre Bere, Sănătate şi Nutritie, Ideologiq, Alevia, The Date, brio.ro, SofMedica, Anadolu, Asociaţia Mai Mult Verde, Asociaţia Berarii României, Unilever (Clear), CVW Technologies.

Ce este secţiunea COMUNICATE:

Secţiunea COMUNICATE este un instrument de promovare eficientă a seviciilor oferite de firme din comunicare, mass-media, publicitate, din zonele conexe, dar şi din alte câmpuri de activitate.

În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.

Detalii, la [email protected]

Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus