Skip to main content

TOPUL LUNII. Actorul Benedict Cumberbatch, „vocea” celei mai tari campanii. Despre medicii ce luptă cu Covidul. Hope and Homes, WWF, Dăruieşte viaţă, pe listă

 
TOPUL LUNII. Actorul Benedict Cumberbatch, „vocea” celei mai tari campanii. Despre medicii ce luptă cu Covidul. Hope and Homes, WWF, Dăruieşte viaţă, pe listă

TOP ADC OCTOMBRIE | 2020. Cea mai bună campanie din luna octombrie, cu vocea actorului Benedict Cumberbatch (Doctor Strange, Sherlock), aduce o parte din poveştile medicilor care au luptat din prima linie cu pandemia. Proiectul se numeşte Don’t Take Them for Granted şi este dedicat personalului medical din prima linie în lupta cu pandemia Covid-19.

Publicitate

Tot din luna octombrie, topul ADC va avea o nouă categorie: Graphic Design, categorie în care proiectul cu medici a obţinut primul loc.

Mai multe detalii, în continuare.

Pe lângă titlul de lucrarea lunii, Don't Take The for Granted a obţinut şi primul loc în categoriile Digital şi Graphic Design, conform ADC - organizaţia care reuneşte oameni din agenţii. Implementat de Baobab Studio şi UNFINISHED by EIDOS FOUNDATION, spotul surprinde imagini făcute în perioada martie – august a anului 2020, mai exact 70 de ore documentate în principalele spitale din Bucureşti.

Echipa care a lucrat la proiect este formată din Cristian Movilă (Photography), Capucine Gros (Text), Benedict Cumberbatch (Voice-over), Radu Manelici (Graphic Design), Andrei Bălăşoiu (Video Editing | Avanpost) şi Marius Leftarache (Sound Editing| Avanpost).

Un material video emoţionant

Liviu Ţurcanu, Creative Director Mercury 360 şi membru ADC*RO, despre proiect:

„Proiectul comunităţii UNFINISHED prin profunzimea mesajului său social exprimă o tensiune din sistemul medical actual pe care puţini dintre noi o percep şi, poate, prea puţini o înţeleg cu adevărat.

Fotografii şi texte se întâlnesc într-un material video emoţionant ce documentează peste 70 de ore din lupta pe care o duc împotriva virusului Covid zeci de medici din secţiile de terapie intensivă. Dar dincolo de îmbrăcămintea documentaristică a acestui proiect, mesajul său este un manifest fără precedent, un apel colectiv de recunoaştere a luptei permanente pe care o duc cadrele medicale din toată ţara, această forţă invizibilă din spaţiul public.

O luptă purtată zilnic nu numai de medici, ci de o întreagă comunitate de oameni extraordinari (asistente, tehnicieni, paznici) legaţi unii de alţii de un singur scop comun: să ne ajute pe noi toţi să trecem peste această situaţie teribilă. Oameni care ajută oameni. O conversaţie deschisă prin care realitatea din spitale devine realitatea din casele noastre.

Don’t Take Them for Granted ne comunică într-o lirică memorabilă un adevăr foarte simplu: suntem cu toţii interconectaţi, iar legăturile dintre noi sunt mai puternice decât par; pentru că fiecare dintre noi este copilul, mama, tatăl sau bunicul cuiva. Este un exerciţiu de empatie care sunt sigur că ne va deschide inimile şi ne va reconecta.

Felicitări echipei pentru idee, pentru misiune, pentru inspiraţie! Chapeau!”, spune acesta.

DIGITAL

Locul doi în categoria Digital este ocupat de campania Maratonul Nepădurilor, realizată de Kubis Interactive pentru WWF România. Campania îl prezintă pe maratonistul Andrei Roşu într-o cursă solitară, organizată de WWF România, prin păduri tăiate, în care prezintă soluţii pentru un viitor mai bun.

Echipa: Alin Marghidanu (Creative Director), Andrei Deteşan (Art Director) şi Sandra Cristu (Copywriter).

Campania Good Routine, realizată de Jazz Communication, primeşte locul trei în categoria Digital. Spotul surprinde oameni în rutina lor zilnică de dimineaţă, dedicaţi unui stil de viaţă sănătos, cărora le vine în ajutor şi gama de suplimente de la Secom.

Echipa creativă este formată din Paul Bratu (Art Director) şi Valentin Suciu (Copywriter).

Menţiune în categoria Digital are proiectul HYGGE la noi, semnat de MSL The Practice pentru Storia.ro. Inspirată de cuvântul hygge, al danezilor, care descrie sentimentul de confort şi linişte al unei case, dar şi de contextul actual, în care relaţia cu spaţiul personal a căpătat noi valenţe, campania îi provoacă pe scriitorii Iulian Tănase şi Iv cel naiv să găsească un sinonim în limba română.

Echipa este formată din Andreea Pandelea (Head of Lifestyle), Roxana Stratulat (Communication Manager) din partea MSL The Practice. Copywriter: Sonia Ardelean. Art Direction: Magma.

Preţul binelui, campania semnată de Hope and Homes for Children România, are de asemenea menţiune în categoria Digital. Campania atrage atenţia asupra sărăciei extreme, care îi determină pe părinţi să-şi sacrifice timpul alături de cei mici pentru a le putea oferi cele necesare unui trai decent şi încurajează susţinerea lor pentru a preveni separarea.

Echipa creativă este formată din Corneliu Dobrea (Art Director), Cătălina Groza şi Felicia Stoica (Copywriters).

Tot menţiune are şi campania Copiii veterani, dezvoltată de Papaya pentru Asociaţia Dăruieşte Viaţă. Spotul ne arată un război în care copiii duc cele mai crâncene lupte împotriva cancerului şi importanţa ajutorului nostru pentru ca ei să se întoarcă acasă victorioşi şi sănătoşi.

GRAPHIC DESIGN

Primul loc în categoria Graphic Design îl primeşte packaging-ul vinului acumva, semnat de agenţia cap. Echipa este formată din Attila Hun (Art Director), Marius Aldea şi Codrin Caradimu (Copywriters).

Tot pe primul loc al categoriei Graphic Design se află şi proiectul Don’t Take Them for Granted, semnat de Baobab Studio & UNFINISHED by EIDOS FOUNDATION.

Seria de afişe Unpaged, semnată de Daniel&Andrew pentru Institutul Prezentului, câştigă locul doi în Top 3 ADC, categoria Graphic Design. Programul evenimentului cuprinde o serie de conferinţe onlinecu artişti, istorici şi filozofi, despre cultură, identitate şi artă.

Menţiune în categoria Graphic Design primeşte şi identitatea de brand semnată de Rusu+Borţun pentru Băcănia Patria. Execuţiile de branding ale afacerii locale poartă semnătura echipei formate din Alina Tudose, Cătălin Rusu & Marc Borţun.

Agenţia Rusu+Borţun primeşte menţiune în categoria Graphic Design şi pentru noile execuţii de packaging realizate pentru brandul La Provincia. Echipa creativă îi cuprinde pe Alina Tudose, Cătălin Rusu şi Răzvan Chifu.

Menţiune primeşte şi afişul semnat de Artemisa Pascu şi Anca Cocioartă pentru Cărtureşti – Fall Carnival and Design, un carnaval al designului contemporan, care s-a desfăşurat între 29 octombrie şi 1 noiembrie 2020.

TV

Locul întâi în categoria TV revine campaniei Făcută din bun şi din bine, realizată pentru brandul Savoria şi care poartă semnătura agenţiei Three. Spotul prezintă prin cântec cât de complicat este să fii om şi să iei decizii când ajungi să fii tu contra tu, pentru că vrei să faci şi să nu faci un lucru în acelaşi timp.

Echipa: Andrei Tripşa (Creative Director) şi Sabin Staicu (Associate Creative Director)

Good Routine, campania creată de Jazz Communication & Secom ocupă locul secund şi în categoria TV. Spoturile surprind oameni obişnuiti care, urmărind un stil de viaţă sănătos şi echilibrat, îşi repornesc starea de bine.

Echipa: Paul Bratu (Art Director) şi Valentin Suciu (Copywriter).

eMAG Genius, campanie semnată de Headvertising, primeşte locul trei în categoria TV. Printr-o serie de spoturi spiritul din lampă îi sfătuieşte pe oameni ca, în loc să îşi irosească cele trei dorinţe pe care el le poate îndeplini, să comande tot ce-şi doresc de pe eMAG Genius.

Echipa: Şerban Alexandrescu, Simona Gavriluţă, Ovidiu Lupsa şi Ramona Damiean.

Cel de-al doilea episod al campaniei Totul despre bun gust. Si bun simt, realizată de Papaya Advertising pentru Fashion Days, primeşte menţiune în categoria TV.

Spotul surprinde un bărbat trecând prin provocările unei seri ploioase, în încercarea de a aduce acasă, în siguranţă, trei pui de pisică.

Headvertising a creat, pentru Help Net, campania Vino la bine, care primeşte menţiune în seria TV. Spotul prezintă soluţiile aduse de produsele Help Net pentru o imunitate mai bună. Echipa: Laura Dragomir şi Ramona Damiean.

Menţiune în categoria TV primeşte şi ING Ipotecar 7 Fix, campania semnată de Jazz Communication. Spotul surprinde un cuplu care a beneficiat deja de noul serviciu de la ING pentru credit ipotecar, cu şapte ani de rate neschimbate, care este acum relaxat să experimenteze: fie cu un iepure ca animal de companie sau o pictură cu ei în mărime naturală.

Echipa creativă: Corneliu Dobrea (Art Director) şi Adina Teodorescu (Copywriter).

PRINT

Vizualul pentru campania Pai la cerere, realizat de DDB pentru McDonald’s, primeşte Locul 1 în Print. Pentru a proteja mediul înconjurător, McDonald’s a decis să nu mai ofere paie decât la cerere şi să-i anunţe pe consumatori de această schimbare într-un mod cât mai simpatic şi prietenos.

Echipa: Ştefan Vasilachi (Creative Director), Roberta Frîncu (Art Director), Alex Tocilescu (Copywriter).

Afişele conferinţelor Unpaged, de la Institutul Prezentului, realizate de Daniel & Andrew, primesc Menţiune şi în categoria Print.

EXPERIENTIAL/BTL

Proiectul Maratonul Nepădurilor, implementat de Kubis Interactive pentru WWF România, câştigă şi primul loc în categoria EXPERIENTIAL/BTL. Andrei Roşu a alergat prin câteva dintre fostele păduri ale României şi a arătat realitatea de la firul ierbii. Cursă impresionantă a scos la iveală mai mult de 750 de hectare de păduri tăiate.

RADIO

Campania de strângere de fonduri Preţul binelui, care atrage atenţia asupra instabilităţii financiare care separă copiii de părinţi, realizată de Hope and Homes for Children România, primeşte locul întâi în categoria Radio.

Echipa: Corneliu Dobrea (Art Director), Cătălina Groza şi Felicia Stoica (Copywriters).

Menţiune în categoria Radio primeşte şi spotul ING Ipotecar 7 Fix, realizat de Jazz Communication.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus