Skip to main content

Banii la vedere! Libertatea, primul ziar care publică sumele luate de Ringier din campania Guvernului

 
Foto | Libertatea
Foto | Libertatea

Exerciţiu de transparenţă. Libertatea a publicat banii pe care i-a încasat Ringier (compania care editează cotidianul în ţara noastră) de la Guvernul României pentru campania „Portă mască”, derulată în contextul pandemiei de Covid-19.

Publicitate

Este prima publicaţie din România care face publice, în mod transparent şi detaliat, sumele alocate de Guvern pentru Grupul de presă. Motivul? "Interesul public", răspunde Cătălin Tolontan, coordonator editorial Libertatea şi Gazeta Sporturilor.

Ringier, scrie Libertatea, va încasa în total 500.000 de euro, în şase luni, pe cele două societăţi pe care le deţine în România: Ringier România şi Sportal (editorul Gazetei Sporturilor), conform datelor publicate de Cătălin Tolontan (coordonator editorial Libertatea şi GSP).

Mai mult, au fost publicate sumele pentru fiecare titlu separat. De notat că sumele furnizate sunt fără TVA. Astfel, avem:

  • Libertatea - 270.000 de euro
  • Gazeta Sporturilor - 140.000 de euro,
  • Revistele (Elle, Avantaje, Unica, Viva, printre ele) atrag împreună 90.000 de euro.

Libertatea mai notează că:

  • Pentru campania ”Poartă mască”, televiziunile au primit de 10 ori cât ziarele şi de două ori cât toate site-urile.
  • Mai multe instituţii de presă, printre ele numărându-se G4Media, Newsweek România sau Recorder, nu au dorit să participe la campanie, motivele invocate fiind diverse, de la prezenţa în listă a unor televiziuni şi site-uri care încurajează click-bait-ul sau dezinformarea în pandemia Covid şi până la argumente care ţin de gestiunea independenţei editoriale.
  • Ringier are în sistemul Revisal 300 de angajaţi, fiind unul dintre cei mai mari angajatori din presa românească, iar regia de publicitate operată de grupul de presă este pe locul 1 ca audienţă online cumulată în România.

Citeşte materialul integral, pe Libertatea


Statul a fost în acest an, cu siguranţă, unul dintre cei mai importanţi clienţi de publicitate. A demarat campania „Poartă mască” pentru care a alocat, în total, peste 45 de milioane de euro (în şase luni).

Grosul banilor a fost luat de marile televiziuni (Antena 1, Pro TV şi Kanal D), iar apoi de trusturile cu multe site-uri, cum ar fi Gândul-Cancan (care a atras cei mai mulţi bani pe online) sau Ringier.


BANI PENTRU PRESĂ. Grupul Intact, cei mai mulţi bani de la Guvern: peste 3,2 milioane de euro. Grupul ProSport, Cancan şi Gândul, primul la online. Lista parţială a contractelor. Cine şi cât ia?


Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Deci, afacerile cu statul sunt bune, fratilor. O imbracam deontologic, ca respectam banul public, dar de luat tot l-am luat. Nu era mai bine sa se duca unde trebuie, sa se faca spitale cu el?

Trimite un comentariu

sus