Skip to main content

Banii la vedere! Libertatea, primul ziar care publică sumele luate de Ringier din campania Guvernului

 
Banii la vedere! Libertatea, primul ziar care publică sumele luate de Ringier din campania Guvernului
Foto | Libertatea

Exercițiu de transparență. Libertatea a publicat banii pe care i-a încasat Ringier (compania care editează cotidianul în țara noastră) de la Guvernul României pentru campania „Portă mască”, derulată în contextul pandemiei de Covid-19. 

Publicitate

Este prima publicație din România care face publice, în mod transparent și detaliat, sumele alocate de Guvern pentru Grupul de presă. Motivul? "Interesul public", răspunde Cătălin Tolontan, coordonator editorial Libertatea și Gazeta Sporturilor.

Ringier, scrie Libertatea, va încasa în total 500.000 de euro, în șase luni, pe cele două societăți pe care le deține în România: Ringier România și Sportal (editorul Gazetei Sporturilor), conform datelor publicate de Cătălin Tolontan (coordonator editorial Libertatea și GSP). 

Mai mult, au fost publicate sumele pentru fiecare titlu separat. De notat că sumele furnizate sunt fără TVA. Astfel, avem:

  • Libertatea - 270.000 de euro
  • Gazeta Sporturilor - 140.000 de euro,
  • Revistele (Elle, Avantaje, Unica, Viva, printre ele) atrag împreună 90.000 de euro.

Libertatea mai notează că:

  • Pentru campania ”Poartă mască”, televiziunile au primit de 10 ori cât ziarele și de două ori cât toate site-urile.
  • Mai multe instituții de presă, printre ele numărându-se G4Media, Newsweek România sau Recorder, nu au dorit să participe la campanie, motivele invocate fiind diverse, de la prezența în listă a unor televiziuni și site-uri care încurajează click-bait-ul sau dezinformarea în pandemia Covid și până la argumente care țin de gestiunea independenței editoriale.
  • Ringier are în sistemul Revisal 300 de angajați, fiind unul dintre cei mai mari angajatori din presa românească, iar regia de publicitate operată de grupul de presă este pe locul 1 ca audiență online cumulată în România.
     

Citește materialul integral, pe Libertatea


Statul a fost în acest an, cu siguranță, unul dintre cei mai importanți clienți de publicitate. A demarat campania „Poartă mască” pentru care a alocat, în total, peste 45 de milioane de euro (în șase luni).

Grosul banilor a fost luat de marile televiziuni (Antena 1, Pro TV și Kanal D), iar apoi de trusturile cu multe site-uri, cum ar fi Gândul-Cancan (care a atras cei mai mulți bani pe online) sau Ringier. 


BANI PENTRU PRESĂ. Grupul Intact, cei mai mulți bani de la Guvern: peste 3,2 milioane de euro. Grupul ProSport, Cancan și Gândul, primul la online. Lista parțială a contractelor. Cine și cât ia?


 

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

  • Deci, afacerile cu statul sunt bune, fratilor. O imbracam deontologic, ca respectam banul public, dar de luat tot l-am luat. Nu era mai bine sa se duca unde trebuie, sa se faca spitale cu el?

Trimite un comentariu