Skip to main content

ANALIZĂ. Petre Barbu: „Televiziunile din România n-au motive să se plângă în 2020. Guvernul, printre cei mai mari investitori în publicitatea TV”

 
ANALIZĂ. Petre Barbu: „Televiziunile din România n-au motive să se plângă în 2020. Guvernul, printre cei mai mari investitori în publicitatea TV”

„Televiziunile din România n-au motive să se plângă pentru că au suferit financiar de pe urma pandemiei din 2020. Unora le-a mers bine, altora le-a mers chiar foarte bine. Banii publici au fost enorm de mulţi”, este concluzia jurnalistului Petre Barbu, într-o analiză amplă publicată în ziarul Libertatea.

Publicitate

Pe scurt, Barbu vorbeşte despre cele mai mari bugete cheltuite în anul pandemiei pe publicitate, despre audienţa înregistrată de posturile TV în timpul pauzelor publicitare şi despre banii publici bagaţi în spoturi, de la primării până la Guvern.

Rapoartele de monitorizare cu cei mari investitori în publicitatea TV pentru anul 2020 arată că majoritatea companiilor (multinaţionale), mai ales cele din domeniul farmaceutic, retail şi food delivery, au obţinut creşteri ale volumelor de audienţă.

Monitorizările arată că Guvernul Orban s-a numărat printre cei mai mari investitori în publicitatea TV, prin campania publică de informare în pandemie.

Principalele concluzii, în continuare:

  • A crescut volumul de audienţă a reclamelor în ultimul an, cu 2,7%.
  • Acest lucru se explică prin majorarea ratingurilor, adică mai mulţi români au stat în faţa micilor ecrane (consumând televiziune cu telecomanda) şi astfel au fost „atinşi” de reclame, subliniază jurnalistul.
  • Pro TV (4,6%), Antena 1 (10,7%), Kanal D (7,7%) au înregistrat majorări ale volumelor de audienţă pentru reclamele difuzate faţă de anul precedent.
  • Acestea au livrat împreună un volum de audienţă reprezentând 55,6% din bugetul total al pieţei TV (76 de staţii). Practic, cele trei staţii au fost cele mai căutate de clienţii publicitari.
  • Au obţinut creşteri de audienţă pentru reclamele difuzate şi posturi de ştiri ca Digi24 (78,5%), România TV (2%) şi Antena 3 (8%), iar B1 TV şi-a menţinut volumul din 2019 (scădere de 1,5%).
  • Pro TV (cu cinci televiziuni) şi Intact (cinci televiziuni) şi-au tras felii sănătoase din publicitate, având o cotă de piaţă de 29%, respectiv 24,8%.

Citeşte toata analiza, pe Libertatea


Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus