Skip to main content

Cheil | Centrade, marea câştigătoare a festivalului IAB Europe Mixx Awards 2022. Ce campanie a avut

 
Sursa foto: Cheil | Centrade
Sursa foto: Cheil | Centrade

Victorie pentru România. Marele premiu al festivalului IAB Europe Mixx Awards 2022 a fost câştigat de agenţia Cheil | Centrade. Ce campanie a avut?

Publicitate

Detalii, în continuare.

Agenţia de comunicare integrată Cheil | Centrade, parte a reţelei Cheil Worldwide, a obţinut marele premiu pentru campania împotriva violenţei domestice intitulată „Teatrul cadourilor dăruite din vină”, dezvoltată alături de Asociaţia ANAIS.

De asemenea, campania a mai obţinut şi două trofee de Aur în categoriile Branded Content şi Non-Profit/CSR, o premieră pentru România la acest festival, se arată într-un comunicat al agenţiei.

Ce înseamnă acest festival?
 
Interactive Advertising Bureau Europe (IAB Europe) premiază cele mai de impact campanii digitale inovative ale continentului, alese de un juriu select format din profesionişti şi lideri ai industriei de comunicare.
 
Succesul la Gala IAB Mixx Awards din Madrid vine după cel din Bucureşti unde campania a mai obţinut la IAB MIXX Awards 2021 Grand Prix-ul, dar şi două trofee de Aur pentru Best Branded Content Campaign şi Best Corporate Social Responsibility Campaign.

Tot în 2021 a mai luat Aurul de la Internetics la secţiunea Social Campaigns. Au urmat două trofee de Bronz la Cresta Awards Londra 2021 şi, respectiv, Caples Awards Londra 2022, două dintre cele mai importante festivaluri globale dedicate creativităţii în comunicare.
 
Pe larg, despre campania câştigătoare:

Teatrul Cadourilor Dăruite din Vină este prima serie de teatru experimental în care protagoniştii de pe scenă sunt jucării reale aparţinând victimelor violenţei domestice.

Personajele au prins viaţă prin bunăvoinţa celor mai premiaţi actori români, de la Medeea Marinescu la Victor Rebengiuc, care au dat voce protagoniştilor, dar şi a unor companii de producţie din sfera entertainment-ului, cum ar fi artiştii păpuşari de la The Lightwave Theatre Company, echipa de scenografi, animatori şi producători de la Les Ateliers Nomad, trupa de dans de la Mike’s School of Dance sau fotograful Adi Bulboacă.
 
Cele 8 episoade au putut fi vizionate pe daruitdinvina.ro, dar şi pe platforma românească de conţinut online Streamerse.net, unde oamenii au putut dona pentru cauză.

Jucăriile au fost licitate prin Casa de Licitaţii de Artă Artmark pentru a  se strânge fonduri pentru ajutorarea victimelor violenţei domestice.   

Mihai Gongu, Executive Creative Director, Cheil | Centrade:

“La Cheil, credem în  <<Doing good with data.>>,  iar această abordare de a folosi puterea datelor pentru a găsi insight-uri foarte preţioase, cum este cel despre cadourile ce ţin româncele captive în relaţii toxice, şi de a contura plecând de la ele comunicare care schimbă realitatea ne oferă, iată, satisfacţii deosebite.

Dorim să le mulţumim sutelor de voluntari si parteneri care au pus umărul la această realizare istorică. Meritul le aparţine în totalitate.”

 Miruna Baias, Strategy Head, Cheil | Centrade:

“Campania a generat o creştere de 790% a donaţiilor, iar mecanica de tip pay-per-view pentru conţinutul original a fost cheia, piesele de teatru înregistrând peste 2,1 milioane de vizionări pe toate platformele.

Dar cel mai important rezultat a fost declanşarea unei conversaţii naţionale care a generat presiune pentru schimbarea legislaţiei şi introducerea brăţărilor electronice pentru agresori.

Este o campanie pe cât de eficientă, tot atât de surprinzătoare creativ.”

Radu Florescu, CEO Cheil | Centrade South-East Europe:

„Toate campaniile Cheil | Centrade pentru Asociaţia ANAIS sunt realizate pro bono, cu sprijinul generos al echipelor noastre de creaţie şi producţie, al partenerilor externi şi al liderilor comunităţii şi ai mediului de business care aleg să îşi asocieze brandul, valorile şi reputaţia pentru lupta nobilă împotriva abuzului domestic.

Suntem mândri de această colaborare şi de munca pe care am realizat-o pentru ANAIS în ultimii 3 ani.

Succesul acestor campanii la marile festivaluri, de la London International la D&AD, de la Cresta la Caples, de la Golden Drum la AdStars pun România pe harta creativă a lumii şi ne dau energie şi curaj creativ în proiectele de zi cu zi şi pentru celelalte branduri din portofoliul nostru.”

Cheil | Centrade şi Asociaţia ANAIS colaborează din 2019, realizând împreună campanii pentru creşterea gradului de conştientizare publică privind amploarea şi gravitatea problemei violenţei domestice din România, cu toate consecinţele sale sociale pe termen mediu şi lung.
 
Colaborarea a debutat cu #VociNetacute, campania care a dat curaj femeilor să rupă tăcerea şi să dea glas propriilor poveşti.

Prin intermediul filmului experiment “Voci Netăcute”, compus din mărturii ale victimelor surprapuse peste scene din filme mute, campania a scos la lumină diferitele tipuri de violenţă domestică la care femeile pot fi expuse, de la abuzul psihologic la cel economic sau sexual.
 
A urmat campania #IzoleazaViolenţa, lansată în contextul distanţării sociale impuse în pandemia COVID-19 ce a tras un semnal de alarmă privind escaladarea violenţei domestice în timpul stării de urgenţă si a izolării la domiciliu, printr-o platformă digitală dedicată şi o serie de filme şi postere inspirate din relatările posturilor de ştiri legate de virus.
 
Cea mai recentă iniţiativă este cea lansată în martie anul acesta, cu ocazia ridicării restricţiilor legate de pandemie, subliniind faptul că “Unele măşti rămân”.
 
Campania Teatrul Cadourilor Dăruite din Vină a abordat problema violenţei domestice dintr-un unghi inedit, cel al agresorilor care reuşesc de cele mai multe ori să păstreze victima într-un cerc vicios, cumpărându-i tăcerea cu „cadouri dăruite din vină”.

Autor: Alexandra Irimiea alexandra.irimieapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus