Skip to main content

Cum a menţinut instanţa o amendă de 60.000 de lei dată de CNA postului Romania TV pentru atacuri la Clotilde Armand

 
Cum a menţinut instanţa o amendă de 60.000 de lei dată de CNA postului Romania TV pentru atacuri la Clotilde Armand

O amendă de 60.000 de lei aplicată postului de televiziune România TV de către Consiliul Naţional al Audiovizualului a fost menţinută de Curte de Apel Ploieşti. Instanţa a arătat că postul TV fondat de Sebastian Ghiţă a încălcat legislaţia audiovizuală.

Publicitate

Sentinţa nu este definitivă, putând fi atacată cu recurs, notează Ziare.com care publică motivarea deciziei instanţei. 

Este vorba de o amendă dată de CNA anul trecut în septembrie, care s-a lăsat cu discuţii aprinse în CNA după cum a relatat Paginademedia.ro. Mai mult decât atât, Monica Gubernat, fosta preşedintă a CNA, care a şi votat contra sancţiunii, şi-a acuzat colegii de „lipsă de imparţialitate” în această speţă. 

„În opt ani de zile de CNA nu am văzut o lipsă atât de crasă de imparţialitate din partea membrilor în modul în care tratează posturile.

Toate observaţiile pe care le-aţi făcut cu privire la acest post sunt în flagrantă contradicţie şi lipsă de imparţialitate. Toate observaţiile nu au legătură cu legea audiovizualului”, a afirmat Gubernat în şedinţa forului din 7 septembrie. Tot ea vorbea despre o „amendă politică” şi despre o „majoritate politică din CNA”. 

Emisiunile sancţionate cu 60.000 de lei, care o vizau pe primarul Sectorului 1 Clotilde Armand au avut pe burtieră titluri precum 

  • „Furtul reziştilor dovedit, Poliţiştii i-au prins în fapt”
  • „Jaf la Primaria Sectorului 1”
  • „Cât au furat reziştii”
  • „Câte voturi au furat reziştii”

De asemenea, unii invitaţi de la România TV o numeau pe Clotilde Armand „doamna Ciortild”.

  • „Hoţii voturilor îngroapă Capitala în gunoaie”
  • „Înregistrări uluitoare cu primăriţa franţuzoaică.”
  • „Înregistrări uluitoare cu primăriţa franţuzoaică, cum a ajuns Sectorul 1 să fie îngropat în gunoaie”

Motivarea Instanţei

În procesul deschis împotriva CNA, România TV a arătat că „titlurile şi textele afişate pe ecran pe parcursul derulării emisiunilor reclamate au reflectat întocmai faptele prezentate, indicând rezumativ subiectul discuţiilor”, scrie Ziare.com, care citează motivarea Curţii de Apel Ploieşti.

Curtea de Apel Ploieşti a menţinut amenda de 60.000 de lei aplicată postului de televiziune, subliniind că expresiile folosite depăşesc limitele libertărţii de exprimare garantate de CEDO, notează publicaţia Ziare.com.

„Chiar dacă buna – credinţă este prezumată, iar informaţiile referitoare la alegerea primarului sectorului 1 Bucureşti şi ridicarea gunoaielor din acest sector sunt de interes public, de natură a afecta viaţa comunităţii, în prezenta cauză nu se poate invoca protecţia oferită de art. 10 alin. 1 din CEDO, în condiţiile în care societatea reclamantă nu a prezentat în mod imparţial informaţiile cu privire la cele două subiecte, comentariile prezentatorilor, moderatorilor, a invitaţilor nu au fost probate, au avut caracter ofensator la adresa doamnei Clotilde Armand, căreia nu i s-a asigura dreptul de a-şi expune punctul de vedere, căruia îi corespunde obligaţia corelativă a radiodifuzorului, de a solicita acest punct de vedere”, se arată în sentinţa Curţii de Apel Ploieşti, care nu este definitivă.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Aceasta doamna Monica Gubernat este o plagă, o pecingingine pe obrazul CNA. Asa cum a fost și numitul Herjeu Radu. Azi miluit politic cu un loc în Consiliul de Administrație de la Radio. Afara cu pesedistii din CNA și din consiliile de Administrație de la SRR și SRTV. Locul lor e la STB. Pe post de vatmani.

Trimite un comentariu

sus