Skip to main content

Proprietarul Kanal D vrea să preia încă o reţea de radio, cu acoperire în Moldova. CNA amână decizia ca să discute „informal”

 
Proprietarul Kanal D vrea să preia încă o reţea de radio, cu acoperire în Moldova. CNA amână decizia ca să discute „informal”

Consiliul Naţional al Audiovizualului vrea să discute în spatele uşilor închise dacă e de acord sau nu cu cedarea unor frecvenţe radio din zona Moldovei către Dogan Media. 

Publicitate

Dacă până acum discuţiile pe astfel de teme aveau loc exclusiv în şedinţele publice, deschise, preşedintele CNA vrea în acest caz ca dezbaterile să se poarte în spatele uşilor închise. O situaţie neobişnuită. 

Forul audiovizual a avut de analizat o solicitare a Radio On Air din Râmnicu Sărat, de a ceda frecvenţele sale societăţii Dogan Media, proprietarul Kanal D, care de câţiva ani investeşte pe zona de radio. 

Radio On Air are cinci frecvenţe ce acoperă zonele Buzău, Bârlad, Focşani şi Piatra Neamţ, iar societatea este deţinută de omul de afaceri Adrian Neagu, care mai deţine şi postul de televiziune TvSat, dar şi o reţea de cablu.

Proprietarul postului de radio, Adrian Neagu le-a spus membrilor CNA că a luat această decizie din motive financiare. 

„Din păcate, în timpul pandemiei au intervenit probleme economice, după cum ştiţi, şi în acest moment, inflacţia, costurile au crescut, publicitatea nu a crescut, partea de radio o susţineam şi o susţinem în continuare din partea celeilalte societăţi, TVSAT. Asta a făcut să ne gândim să cedăm licenţele unui partener, către cei de la Kanal D."

Iosif Kalauz, director de strategie şi cercetare Kanal D şi coordonator Radio Impuls, a declarat la rândul său: 

„Aş vrea să vă prezint câteva curiozităţi legate de Radio Impuls. În Bucureşti, am pornit de la 4.000 de ascultători, la momentul preluării, iar acum avem 19.300. Pe valul de toamnă, avem 27.300 de ascultători, în Bucureşti. Şi avem undeva la 100.000 de ascultători la nivel urban.

Legat de publicul pe care îl urmărim: este cel cu vârste între 18 şi 49 de ani, public activ, persoane active, motiv pentru care şi comunicarea noastră este 360. Pot să vă spun că matinalul Radio Impuls singurul matinal care se difuzează simultan pe trei medii diferite, pe TV, radio şi online.

Am încercat să ne păstrăm caracterul local, până în acest moment.

Vreau să vă mai prezint o campanie de care suntem foarte mândri, „Facem şcoala bine”, prin care Radio Impuls echipează şi vine în sprijinul şcolilor. Ediţia numărul patru a echipat o şcoală cu panouri fotovoltaice.”

Prezent în sală a fost şi Cosmin Cernat, prezentatorul matinalului de pe Radio Impuls: 

„Cred că e o emisiune fresh, e o emisiune curată, e o emisiune care are un format simplu şi uşor de înţeles cu câteva rubrici care sunt deja piloni ai emisiunii, cum ar fi În mintea copilului, Nicio dimineaţă fără sport, avem diverse teme. Pentru mine e un challenge”, le-a spus Cernat. 

Monica Gubernat, preşedintele CNA, a fost cea care a propus amânarea subiectului pentru o altă şedinţă, pentru ca membrii să discute între ei „informal”:

„O să propun amânarea şi o dezbatere informală având în vedere deciziile anterioare ale Consiliului pe acest gen de speţă.”

CNA a fost mult mai atent în ultima perioadă la cedările de licenţă pe zona de radio, mai ales că acest frecvenţe sunt limitate ca număr. Frecvenţele radio se scot la concurs odată la câţiva ani, atunci când se eliberează din ele. Adică atunci când anumite posturi de radio se închid, iar frecvenţele rămân astfel libere. 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

sus