Skip to main content

CNA e pornit după "super"-reclama mascată la pariuri de la Chefi la Cuţite. Sefa CNA: „Super ideea mea e sa interzicem astfel de sponsorizări în emisiunile de divertisment”

 
CNA e pornit după "super"-reclama mascată la pariuri de la Chefi la Cuţite. Sefa CNA: „Super ideea mea e sa interzicem astfel de sponsorizări în emisiunile de divertisment”

CNA ia în calcul modificarea legislaţiei audiovizuale privind publicitatea la jocurile de noroc, după ce astfel de reclame au ajuns şi în marile emisiuni de divertisment.

Publicitate

Discuţia a fost deschisă în şedinţa publică de marţi de preşedintele instituţiei şi de unii membrii, la discuţia despre reclama mascată pentru Superbet făcută în nouă ediţii ale emisiunii Chefi la Cuţite.

În aceeaşi şedinţă s-a discutat şi faptul că firma de pariuri e sponsor şi la Vocea României.

„Deja, ajungând în zona asta de divertisment şi mizând pe cele două emisiuni cu cea mai mare audienţă, cred că s-a trecut acea linie roşie”, a spus Monica Gubernat, preşedintele CNA. 

Forul a analizat, pe lângă emisiunea Chefi la Cuţite, şi Vocea României, care a afişat în prima ediţie un carton ce anunţa Superbet drept sponsorul emisiunii. Pro TV n-a primit însă nicio sancţiune, deoarece cartonul a fost afişat după ora 23.00.  

Pe de altă parte, emisiunea Chefi la Cuţite a atras şi o amendă de 50.000 de lei (aproximativ 10.000 de euro) pentru reclamă mascată la jocuri de noroc. Practic, în fiecare ediţie, un sportiv avea un moment în care gătea, cu un tricou pe care scria SUPER. 

„Orice sumă, din punctul meu de vedere, din cuantumul pe care putem noi să-l dăm sancţiuni, este aşa un fel de mărunţiş pentru băieţii aştia”, a spus Cristina Pocora, unul dintre membrii CNA.

Discuţia a ajuns astfel şi la o posibilă interdicţie a publicităţii la jocurile de noroc în emisiunile de divertisment. 

„Super-ideea (sic!) mea e că o să trebuiască să băgăm interdicţie la astfel de sponsorizări în emisiunile de divertisment.

Pentru că dacă până acum aceste firme de pariuri au rămas în zona sportivă şi am închis ochii la anumite lucruri, în speţă la acele transmisiuni în direct până în ora 23.00, care sunt pline de reclame pe tricourile sportivilor, pe marginea terenului, unde se afişează scorul, lucruri pe care înţeleg că televiziunile sunt obligate să le preia, dar aceasta este publicitate mascată.

Nu vreau să ajungem, forţându-se această linie roşie să băgăm toate meciurile după ora 23.00.”

Şi Cristina Pocora, membru CNA, a susţinut propunerea de modificare a legislaţiei, spunând că amenzile nu ar funcţiona în astfel de cazuri. 

„Mi se pare foarte importantă o modificare de cod să nu mai existe portiţe încât băieţii ăştia să-şi asume amenzile, doar pentru a picura în mintea noastră, în mintea tinerilor, că e bine să joci la jocuri de noroc. 

Orice sumă, din punctul meu de vedere, din cuantumul pe care putem noi să-l dăm sancţiuni, este aşa un fel de mărunţiş pentru băieţii aştia.”

Reamintim că emisiunea Chefi la Cuţite a ajuns pe masa CNA după ce instituţia a primit de la telespectatori 3.250 de reclamaţii cu privire la momentele (nouă la număr) în care apăreau gătind mai mulţi foşti sportivi, printre care Ioan Andone, Mihai Leu, Florin Bratu, Gică Craioveanu sau Cătălin Moroşanu. Toţi cei nouă au fost îmbrăcaţi în tricouri identice, de culoare roşie sau albă, inscripţionate cu cuvântul „super”. 

Potrivit monitorizării CNA, cei nouă au avut momente de aproximativ 12 minute, timp în care absolut toţi au folosit în repetate rânduri cuvântul „super” sau „pun pariu” în diverse contexte. 

Citeşte şi: AMENDĂ de 10.000 de euro pentru reclamă mascată la pariuri în Chefi la cuţite. Au fost mii de reclamaţii!

 

 

 

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

sus