Skip to main content

După Russia Today, alte două posturi ruseşti sunt în vizorul CNA. Se discută „limitarea“ lor

 
Russia Today. Sursa foto: inews.co.uk
Russia Today. Sursa foto: inews.co.uk

După Russia Today (RT), alte două televiziuni ruseşti care emit pe teritoriul României sunt în vizorul CNA. Este vorba despre TV1000 Russian Kino şi Russian Travel Guide Internaţional (RTG).

Publicitate

Consiliul a anunţat în şedinţa publică de marţi, 1 martie 2022, că în zilele următoare va căuta pârghiile legale care să susţină o decizie de limitare sau de suspendare a celor două posturi de televiziune ruseşti.

TV 1000 Russian Kino este un post licenţiat în Marea Britanie, iar Russian Travel Guide Internaţional (RTG) este un canal de televiziune care promovează turismul în Rusia şi a fost autorizat de CNA în 2019.

Însă, în contextul propagandei ruseşti care a avut loc în ultimele zile, legată de invazia din Ucraina, mai multe ţări europene, printre care şi România, au interzis o serie de publicaţii şi posturi din Rusia.


Citeşte şi: CNA: Russia Today nu se mai transmite în România


De altfel, Russian Travel Guide este pe lista posturilor interzise de autorităţile care controlează mass-media din Letonia şi Polonia, a precizat Monica Gubernat, membru CNA.

Membrii CNA au discutat despre aspectele legale, dar şi morale ale unei astfel de decizii radicale.

Mircea Toma a militat pentru respectarea drepturilor omului, chiar şi în astfel de condiţii de criză. „Eu aş zice ca să nu amestecăm Putin şi cu vodka şi cu Cehov. Două din trei sunt legale“.

Pe de altă parte, Dorina Rusu, dar şi alţi membri CNA au atras atenţia cu privire la riscul de a lăsa un post rusesc în emisie. „Dacă e un post rusesc, nu poţi să ştii dacă nu te trezeşti cu propagandă rusă, indiferent ce profil are el. (...) Este vorba despre un semnal pe care suntem obligaţi să-l dăm“, a spus Dorina Rusu.

„Suntem într-un moment extrem de dificil. Trebuie să găsim baza legală şi trebuie să aplicăm aceste sancţiuni. Societatea internaţională sancţionează economic, izolează, dă semnale.(...) Orice semnal, fie el cât de mic, va conta. Nu cred că deranjăm vreun privitor din România", a adăugat şi Ionel Palăr.

Autor: Alexandra Irimiea alexandra.irimieapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • in general, ar trebui respectata conventia europeana privind retransmisia posturilor de televiziune. cine nu a semnat conventia, nu pupa retransmisie. rusia si belarus nu au semnat convetia, deci mi se pare normal sa nu fie posturi rusesti sau belaruse in grila din ue.

    conventia prevede clar ce si cum trebuie sa difuzezi, iar rusii si belarusii clar ca nu respecta asta, din moment ce nu au semnat-o. si pana la urma, cate canale romanesti se difuzeaza in rusia? hai sa facem reciprocitate si aici.
  • In ziua de azi e nashpa sa ai numele de familie "rusu". Iti interzic astia accesul la mall.
  • TV1000 și TV1000 Russian Kino sunt două posturi diferite de filme, ambele deținute de Viasat (companie suedeză).
  • Primul post e același post identificabil ca "TV1000"?(Post de filme)

Trimite un comentariu

sus