Skip to main content

Click-bait TV! „Cove şi-a bătut soţia”... Acum zece ani! România TV a reluat nişte informaţii vechi şi le-a dat ca fiind actuale

 
Click-bait TV! „Cove şi-a bătut soţia”... Acum zece ani! România TV a reluat nişte informaţii vechi şi le-a dat ca fiind actuale

„Reţeta” România TV: se ia o ştire veche de ani buni şi se dă ca fiind actuală. După ştirea cu Corina Chiriac care şi-a rupt coastele... acum 30 de ani sau accidentul lui Marcel Vela din 2007 (şi reluat în 2020), avem şi cazul lui Cove care „şi-a bătut soţia”... Acum zece ani!

Publicitate

Ce au în comun toate aceste subiecte? Sunt reluate de România TV la ani distanţă faţă de momentul la care s-au întâmplat şi sunt prezentate ca fiind de actualitate

Azi, pe masa Consiliului Naţional al Audiovizualului, a ajuns o astfel de ştire „marca” România TV. Forul a dat o somaţie. Până şi reprezentantul postului a declarat la CNA că:

„Nu mă pun în situaţia penibilă de a comenta aşa ceva. Acum zece ani n-am fi dat aşa ceva pe TV”, după cum a răspuns Roxana Niculescu când a fost întrebată despre ştirea cu Cove care şi-ar fi bătut soţia cu zece ani în urmă. 

Pentru „ştirea” dată în primăvară, despre Gabriel Coveşeanu, România TV s-a ales cu o somaţie din partea CNA. Practic, o „atenţionare”. 

„Cove, acuzaţii grave: şi-a bătut soţia. Bona martoră”

România TV a folosit „artificiu”, când a dat pe post ştirea despre Cove care şi-ar fi bătut soţia acum zece. Postul de ştiri a făcut un fel de „click-bait TV”: pe burtieră a omis să spună că presupusele întâmplări au avut loc, de fapt, în urmă cu zece ani. 

Informaţia este prezentată, totuşi, de unul dintre reporterii staţiei. 

Emisiunea în cauza a fost difuzată în luna mai, fiind moderată de Ioan Korpos. 

Acelaşi „artificiu” a mai fost folosit de România TV şi în alte două cazuri, despre care Paginademedia.ro a relatat pe larg: 

RTV, somaţie şi pentru titluri cu „neomarxişti” şi „rezişti”

Tot în şedinţa CNA de astăzi, 5 octombrie 2021, România TV mai primit o somaţie pentru burtiere despre Arafat, rezişti şi neomarxişti. În principal, forul audiovizual a criticat faptul că între burtiere şi subiectele dezbătute nu există legătură. 

Mircea Toma chiar a venit şi cu un sfat pentru reprezentantul România TV la CNA: 

„Colegii să încerce să coreleze burtierele cu ce e pe post”, a spus membrul CNA. 

Câteva dintre burtierele puse de RTV în două emisiuni difuzate în luna mai: 

- Cutremur în tabăra rezist, precinstiţii sunt prinşi

- Revolte faţă de dictatura neomarxistă

- Ce ne pregătesc neomarxiştii în secret

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Toate televiziunile de stiri sunt la fel de neprofesioniste. RTV este mai vizibila, dar toti fac la fel intr-o oarecare masura. Click bait uri peste tot, burtiere fara legatura cu ce se vorbeste in acel moment, si niciodată, dar niciodata nu este scris pe ecran numele persoanei care vorbeste, indiferent ca este invitat sau gazda. Ar trebui amendati toti en gros pentru lucrurile astea. In plus toti pun burtiere cu ce stiri URMEAZA, in timpul teleshoppingului, si nu cred ca au voie sa "manance" din ecranul unei reclame.
  • Deci asta este tot ce a putut sa scoată Mircea Toma??? Adica om din societatea civilă! Bine ca nu le-a spus să fie atenți unde pun o virgulă! E clar, avem CNA-ul pe care îl merităm!
  • Descrierea din Wikipedia este perfectă pentru acest post.. să nu mai zic cum.
    https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Rom%C3%A2nia_TV

Trimite un comentariu

sus