Skip to main content

PARTENERIAT. Am un website nou. Ce trebuie să fac, pentru a deveni profitabil?

 
PARTENERIAT. Am un website nou. Ce trebuie să fac, pentru a deveni profitabil?

Continuăm seria de articole dedicate celor care sunt prezenţi cu afacerea lor în mediul online şi celor care încă nu au un website, dar ştiu că nu prea mai au de ales şi trebuie să îşi facă unul.

Publicitate

Abordăm astăzi cazul celor care au un site nou şi frumos, dezvoltatorul cu care au lucrat l-a livrat conform cerinţelor, la termenul stabilit, au plătit şi ultima tranşă din costul de realizare a site-ului, iar acum se întreabă:

„Ce fac mai departe cu acest site? Cum îl folosesc astfel încât să producă banii investiţi în el şi apoi să îmi aducă profit?”

Serie de articole realizate în parteneriat cu Bookisite.ro

Pentru un website nou, cea mai bună abordare, pentru început, este una simplă şi eficientă. Astfel, pentru promovarea şi optimizarea unui site nou, luăm în calcul 2 aspecte:

1. principiile de optimizare pentru Google;
2. specificul industriei sau domeniului de activitate al afacerii pe care o reprezintă site-ul.

1. Cum calibrez un site nou, pentru a fi apreciat de Google

Direcţiile de calibrare şi optimizare ale unui website trebuie să ţină seama de direcţia pe care o urmează Google – motorul de căutare cel mai popular în România la acest moment.

Ştim că, de-a lungul timpului, Google şi-a schimbat şi şi-a perfecţionat modul în care funcţionează:

• regulile de indexare a site-urilor în baza sa de date;
• principiile după care răspunde la căutările pe care utilizatorii le fac;
• criteriile după care o pagină web este listată mai sus sau mai jos, în paginile de rezultate ale căutărilor.

Luăm pe rând aceste 3 aspecte şi încercăm să le prezentăm cât mai simplu şi uşor de urmărit. Începem cu regulile de indexare a site-urilor, mai ales că abordăm, în acest articol, site-urile noi.

Indexarea unui website nou (înregistrarea acestuia în baza de date Google) ţine de aspectele tehnice ale optimizării - SEO Tehnic şi este primul lucru care trebuie verificat şi optimizat, după lansarea online a unui site nou sau a noii versiuni a unui website.

Odată ce am lansat un site nou (practic l-am făcut public şi accesibil utilizatorilor de internet), acesta nu va apărea imediat în Google, la căutările făcute de utilizatori.

Roboţii de indexare Google trebuie să ajungă la acest site, “să ia la cunoştinţă” că există. Pentru ca acest lucru să se întâmple, trebuie să folosim instrumentele Google – Search Console şi Analytics.

După ce am înscris site-ul în Google Search Console, vom vedea acolo dacă site-ul nostru este indexat şi câte pagini sunt agreate de Google şi indexate. Putem să avem surpriza să vedem că Google a indexat numai 30% sau 70% din numărul total de pagini al site-ului.

Aici intervine un specialist SEO Tehnic, ce are rolul de a identifica paginile care sunt excluse la indexare şi cauzele excluderii, iar în final să găsească soluţiile pentru rezolvarea acestor probleme.

Principiile după care Google răspunde căutărilor sunt legate de comportamentul utilizatorilor de internet. Google funcţionează după un principiu foarte simplu: misiunea motorului de căutare este să înţeleagă comportamentul, modul de gândire al utilizatorilor, ce informaţii caută aceştia şi să le răspundă cu o precizie cât mai mare.

De aici, derivă celelalte principii de funcţionare, ce ţin de comportamentul şi nevoile utilizatorilor, cum sunt, de exemplu:

- căutările pe telefonul mobil, care sunt tot mai populare;
- nevoia de răspunsuri cât mai relevante (exacte) la întrebări de tipul: “cum să …”; “modele de …”; “produse de …”; sunt căutări al căror răspuns este de tipul “unde / care / ce / cum / unde / cine”.

Scopul motorului de căutare este să rezolve problema utilizatorului care efectuează o căutare. De aceea, prin update-urile (modificările) periodice, Google încearcă să înţeleagă căutarile utilizatorilor şi conţinutul paginilor web, astfel încât să returneze la căutările efectuate, pagini web care răspund cât mai bine acestor căutări. 

Criteriile după care o pagină web este listată mai sus sau mai jos în Google ţin de aprecierile utilizatorilor – cu cât o pagină din site este mai mult accesată din Google sau alte canale, utilizatorii stau mai mult în pagină şi revin, cu atât Google înţelege că ea oferă informaţiile căutate şi o poziţionează mai sus.

Aici vorbim despre topicuri sau cuvinte cheie (keywords) şi felul în care acestea sunt reprezentate într-o pagină web şi în site, în întregime.

Este partea de optimizare a paginilor, cunoscută ca optimizare “on page” şi care are ca scop să integreze într-o manieră armonioasă, clară şi relevantă, cuvintele cheie în conţinutul paginii: în Meta Tags, în text, în denumirea fişierelor de tip imagine, audio-video, în link-urile şi butoanele din pagină.

Lista de cuvinte cheie pe care vrem să apară site-ul nostru în Google este destul de uşor de realizat, cu ajutorul unor instrumente cum sunt Google Keyword Planner, SEMrush, Keyword.io etc.

Cum integrăm această listă de cuvinte cheie în structura de pagini a site-ului şi în fiecare pagină – este partea optimizare care trebuie să aibă ca rezultat poziţionarea site-ului în primele rezultate din Google. Vorbim aici de SEO pentru conţinut sau “content SEO”.

2. Specificul industriei sau domeniului de activitate al website-ului

În ce priveşte aspectele tehnice de calibrare a unui website, pentru a fi bine indexat în Google, lucrurile sunt exacte şi se aplică tuturor tipurilor de site-uri.

Dar, optimizarea ce ţine de conţinut este în strânsă legătură cu industria sau domeniul de activitate al site-ului. Aici vorbim despre definirea publicului ţintă. Mesajul site-ului şi răspunsurile căutărilor la care acesta este afişat în Google, trebuie să ajungă la utilizatorii interesaţi de domeniul respectiv. Iar aceşti utilizatori reprezintă publicul pe care site-ul îl ţinteşte.

Un exemplu foarte simplu este un topic de tipul “hotel restaurant”, pe care îl găsim în diferite industrii, de la HoReCa, la arhitectură şi amenajări sau industria de mobilier:

- pentru cazare, organizare evenimente – expresia cheie generică este “servicii oferite de hoteluri şi restaurante”;
- pentru amenajări şi design interior – expresia cheie generică este “servicii amenajare hoteluri şi restaurante”;
- pentru fabricare, comercializare mobilier – expresia cheie generică este “mobilier pentru hoteluri şi restaurante”.

Este evident că fiecare dintre aceste industrii are un public ţintă diferit şi că optimizarea unui site pe un topic foarte general precum “hotel restaurant”, fără să ţinem seamă de industrie şi de publicul ţintă, nu ajută motorul de căutare Google să înţeleagă cui ne adresăm şi la ce tipuri de căutări să afişeze paginile din site.

Este important să notăm că un website care se concentrează foarte mult pe cuvinte cheie şi optimizarea excesivă, fără să ofere informaţii concrete şi relevante, care să răspundă căutărilor utilizatorilor, vor fi defavorizate de Google.

Site-ul nu va pierde ranking şi trafic din cauza cuvintelor cheie şi a optimizării, ci pentru că nu rezolvă problema / căutarea utilizatorilor, aşa cum o înţelege Google - cum a învăţat Google de la utilizatorii săi că trebuie să răspundă.

Rezumăm toate cele de mai sus şi răspundem la întrebarea “Ce urmează după ce am lansat un site nou?”, astfel:

• verificarea tehnică pentru indexarea corectă în Google;
• stabilirea mesajului / informaţiilor pe care site-ul trebuie să le comunice în mod corect – lista de cuvinte cheie;
• optimizarea conţinutului paginilor din site, astfel încât să răspundă corect şi cât mai relevant la căutările utilizatorilor;
• adaptarea conţinutului la tipul de public ţintă şi la specificul industriei sau domeniului de activitate al afacerii pe care o reprezintă site-ul.

Chiar dacă, pe durata construcţiei site-ului, au fost avute în vedere aceste aspecte de SEO Tehnic şi de conţinut, ele trebuie verificate şi recalibrate după lansarea online a site-ului nou, în funcţie de comportamentul în timp real al site-ului.

Dacă te regăseşti în împrejurările pe care le-am povestit, vizitează-ne pe site-ul nostru Bookisite.ro. Ne poţi spune povestea site-ului tău, a afacerii pe care o promovează şi care sunt provocările cu care te confrunţi.

Articol de Elena Ilie, Specialist Marketing Online Bookisite.ro

Autor: Redacţia contactpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • da, articol foarte corect, dar dacă-mi permiteți aș aduce o singură precizare. SEO este minunat dar dacă proprietarul site-ului nu-ți furnizează text și imagini de valoare, nu prea poți face SEO. Trebuie scris... Și este agenția sau freelancerul antrenat să facă orice tip de conținut? Aici este problema...

Trimite un comentariu

sus