Skip to main content

Crăciun cu... medicamente. 100.000 de reclame la diverse pastile în luna decembrie! Care au fost cele mai active branduri?

 
foto: freepik.com
foto: freepik.com

Care sunt cele mai prezente branduri cu reclame la tv, radio şi în presă? Potrivit analizei realizate de compania de monitorizare mediaTRUST, medicamentele au dominat piaţa investiţiilor în publicitate, alături de suplimentele alimentare şi retailerii generalişti (trei supermarketuri).

Publicitate

Practic, cele mai multe reclame în ultima lună din an au fost la medicamente.: în jur de o sută de mii! Locul al doilea a fost tot "din zonă": suplimentele alimentare.

Cine a avut cele mai multe reclame în decembrie, luna sărbătorilor?

La categoria medicamente, branduri precum Nurofen, Faringosept şi Clafen sunt pe primul loc. La suplimente alimentare domină SimbiFlora, Prostagood şi Silithor.

În ceea ce priveşte retailerii generalişti, Profi, Lidl şi Penny au avut o prezenţă majoră în rândul supermarketurilor, în timp ce Kaufland, Carrefour şi Auchan au condus în categoria hipermarketurilor.

Analiza mediaTRUST prezintă tendinţele recente din piaţa publicităţii din România pentru perioada 1-31 decembrie 2023. Sumele cheltuite sunt calculate la rate-card, adică tarifele listă (fără reduceri).

Medicamente:

Categoria cea mai activă în campaniile de publicitate la radio, TV şi în presă scrisă a fost cea a medicamentelor eliberate fără prescripţie medicală. S-a estimat o expunere publicitară totală de 120,506,975 euro, conform tarifelor rate card, cu 99.500 de spoturi difuzate.

  • Nurofen a avut o expunere publicitară estimată la peste 9,87 milioane de euro rate card, reflectată în 10.952 de reclame la radio, televiziune şi în presă scrisă.
  • Faringosept a avut o expunere estimată la peste 6 milioane de euro rate card şi a difuzat 2.863 de spoturi publicitare. 
  • Clafen a avut o vizibilitate publicitară cu o valoare estimată la 5,17 milioane de euro rate card şi a realizat difuzarea a 3.877 de spoturi publicitare.

Suplimente alimentare:

Investiţiile totale în publicitatea pentru această categorie au atins suma de 86,423,437 euro (calculată la rate card).

  • SimbiFlora a avut un buget estimat la 7,44 milioane de euro pentru campaniile de publicitate desfăşurate în radio, televiziune şi presa scrisă, realizând difuzarea a 5.675 de spoturi.
  • Prostagood a bugetat peste 5,91 milioane de euro în publicitate.
  • Silithor a fost prezent în peste 3.205 spoturi, cu cheltuieli brute de publicitate depăşind 5,26 milioane de euro.

Retaileri generalişti:

Retailerii generalişti au marcat a treia cea mai semnificativă prezenţă în materie de vizibilitate publicitară, cu o valoare totală estimată la peste 69,22 milioane euro, bazată pe tarifele rate card. 

Supermarketuri:

  • Profi a avut o prezenţă publicitară estimată la peste 15,84 milioane euro rate card în luna decembrie.
  • Lidl, cu o valoare estimată de 11,55 milioane euro.
  • Penny, cu o expunere estimată de 8,72 milioane euro.

Hipermarketuri:

Kaufland, Carrefour şi Auchan s-au distins prin cele mai mari bugete de investiţii în publicitate.

  • Pentru Kaufland, expunerea publicitară pe baza tarifelor rate card este estimată la 13,52 milioane prin difuzarea a 13.775 de spoturi publicitare.
  • Carrefour a avut costuri cu publicitatea în reclamele difuzate la radio, televiziune şi în presa scrisă în valoare de 12,63 milioane euro rate card, totalizând 11.062 de spoturi.

Dulciuri:

Conform estimărilor bazate pe tarifele rate card, industria dulciurilor a avut o vizibilitate publicitară cu o valoare totală de aproximativ 42,55 milioane de euro în campaniile desfăşurate în perioada analizată.

  • Kinder, parte a Ferrero România, a ocupat poziţia de lider pe piaţa publicităţii pentru dulciuri, cu un buget de publicitate de peste 8,11 milioane de euro şi 5.105 spoturi difuzate.
  • Milka, sub umbrela Mondelez, a urmat prin alocarea a 5,39 milioane de euro la tarifele rate card. Publicul a fost expus în medie de 119 de ori pe zi la spoturile Milka cu produsele dulci din ciocolată.
  • Compania românească Boromir a fost un jucător important pe piaţa publicităţii pentru dulciuri, alocând un buget de 3,01 milioane de euro. Brandul a avut difuzate 2.876 de spoturi.

Pariuri sportive:

În industria pariurilor sportive, cheltuielile cu publicitatea au fost mari, peste 37,7 milioane euro rate card şi 23.533 de spoturi difuzate per total de brandurile din această industrie.

  • Betano a condus în ceea ce priveşte bugetul de publicitate cu 6,33 milioane euro rate card şi 3.395 de spoturi difuzate.
  • Superbet cu 5,70 milioane euro rate card.
  • Casa Pariurilor cu 4,84 milioane euro rate card în cheltuieli de publicitate.

 

Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro
viewscnt

sus