Skip to main content

Povestea spotului Casa Pariurilor cu Ciuleandra în varianta "Ro-mânia, ALe! Ro-mânia, ALe!": "Chiar dacă nu de la noi a pornit, ne place să credem că şi spotul nostru a contat". De ce Ciuleandra şi de unde vine "imnul bucuriei" Generaţiei de Suflet

 
Povestea spotului Casa Pariurilor cu Ciuleandra în varianta "Ro-mânia, ALe! Ro-mânia, ALe!": "Chiar dacă nu de la noi a pornit, ne place să credem că şi spotul nostru a contat". De ce Ciuleandra şi de unde vine "imnul bucuriei" Generaţiei de Suflet

Ro-mânia, ALe! Ro-mânia, ALe! O adaptare după Ciuleandra, ajunsă "inmul bucuriei" Generaţiei de Suflet se aude înainte de fiecare meci de la Euro, într-o reclamă Casa Pariurilor. Cât a contat "popularizarea" acestui "imn" de către reclamă? Care este povestea spotului? De ce a mers creativul din spatele clipului pe această variantă?

Publicitate

Paginademedia.ro a stat de vorbă cu publicitarul care a găndit spotul, cu marketingul Casa Pariurilor şi cu directorul de comunicare al FRF pentru a face povestea. Povestea spotului şi povestea cu Ciuleandra. Un detaliu inedit: chiar dacă pare un stadion întreg în piesă, o singură voce a fost trasă: chiar cea a editorului de sunet. De ce nu au mers pe un tenor, aşa cum a fost ideea iniţială?

Detalii, în continuare:

Pus de obicei la finalul calupurilor de reclame în meciurile Naţionalei (şi nu numai), reclama Casa Pariurilor a făcut ca "Imnul Bucuriei" să aibă audienţe ridicate. Ca urmare, şi preţul a fost pe măsură. Calculele Paginademedia.ro arată că numai la meciul cu Olanda, reclama Casa pariurilor s-a dus spre 50.000 de euro.

De ce această soluţie creativă?

"Eu sunt pasionat de zona de sport", îşi începe povestea Alex Pomană, publicitarul care a gândit reclama încă de la începutul anului. "Şi atunci m-am gândit: ce fain ar fi să avem şi noi ceva aşa cum avea Islanda acum mulţi ani, ceva simplu şi care să comunice cu suporterii", continuă el.

Alex Pomană este un publicitar cu 20 de ani de experienţă. A lucrat, printre altele la Leo Burnett, în perioada în care compania era una dintre cele mai creative de pe piaţă.

Alex Pomană: "Prima dată ştiu că am văzut o filmare cu Ionuţ Radu, care cânta în vestiar, la europeanul de tineret din Italia. Apoi l-am văzut cântat pe stadion cu suporterii, după ce s-au calificat, la finalul meciului cu Elveţia. Tot stadionul a cântat.

M-am gândit: Voi, Casa Pariurilor, fiind sponsorul Naţionalei, am putea folosi asta."

Discuţiile au fost în ianuarie, iar în martie au filmat spotul. Regizor: Macar Severin, din Republica Moldova. Pe post a intrat cam cu o lună şi jumătate înainte de startul Campionatului European.

A contat şi spotul la "rostogolirea" imnului? "Cu siguranţă a avut un impact şi la public, văzându-l zi de zi pe TV îţi intră în cap, dar nu pot spune cât a fost meritul acestui spot", adaugă Alex Pomană.

VIDEO. Ro-mânia, ALe! Momentul de la finalul meciului România - Elveţia

"La început am înregistrat cu un tenor, dar se auzea prea perfect"

Înregistrările au început cu un tenor, vocea lui a fost înregistrată şi apoi multiplicată, spune Radu Ciupercă, director de marketing la Casa Pariurilor. Ceva, însă, nu mergea.

"Tehnic, totul a decurs bine, dar parcă nu era ce trebuie. La final, totul se auzea prea perfect", povesteşte Ciupercă. Soluţia?

"Rezolvarea avenit chiar de la regizorul de la butoane, de la sunet. El a dat vocea, el se aude în reclamă. Am luat vocea lui, au fost puse efecte, a fost multiplicată şi se aude ca un stadion întreg".

Din punct de vedere al strategiei media, reclama era ultima din calup. "Practic, părea că spotul dă tonul pentru începutul meciului", spune Ciupercă.

Cât a contat reclama în popularizarea "Imnului Bucuriei"?

"Chiar dacă nu de la noi a pornit, ne place să credem că şi spotul nostru a contat", a declarat Radu Ciupercă.

VIDEO. Reclama Casa Pariurilor de la Euro:

De unde a pornit Imnul Bucuriei Generaţiei de suflet? 

Cătălin Popescu, manager de comunicare la Federaţia Română de Fotbal, a făcut pentru Paginademedia.ro istoria "Imnului Bucuriei", după populara Ciuleandra.

România, LE s-a auzit pentru prima dată de Campionatul European Under 21 din Italia, în 2019, povesteşte Cătălin Popescu. "Se întâmpla la finalul meciului cu Anglia, când jucătorii au câtat cu galeria", continuă oficialul FRF. La vremea respectivă,Naţionala de tineret învingea Anglia cu 4-2.

"Ulterior, s-a transformat într-un imn al bucuriei, la finalul meciurilor câştigătoare", spune Popescu. Cum mulţi dintre cei de la tineret au trecut la "Naţionala Mare", modul în care se bucurau de victorie fotbaliştii a fost "importat şi aici". 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

sus