Skip to main content

Facebook şi Instagram vor să eticheteze imaginile realizate cu Inteligenţa Artificială

 
Facebook şi Instagram vor să eticheteze imaginile realizate cu Inteligenţa Artificială

Meta, compania-mamă a platformelor Facebook, Instagram şi Threads, anunţă că vrea ca imaginile create cu AI („Inteligenţă Artificială”) să fie semnalate ca atare, astfel încât să poată să fie uşor recunoscute de către utilizatori. 

Publicitate

Compania spune că utilizatorii vor fi obligaţi pe viitor să informeze atunci când e cazul că au imagini sau nunete modificate cu ajutorul AI. 

„În lunile următoare, Meta va eticheta imaginile pe care utilizatorii le vor posta pe Facebook, Instagram şi Threads, atunci când acestea vor fi detectate că au fost generate de AI”, anunţă compania într-un comunicat. 

Atunci când imaginile foto sunt create cu ajutorul funcţiei Meta AI, compania face mai multe lucruri pentru a se asigura că oamenii ştiu că este implicată AI, inclusiv prin plasarea unor repere vizibile pe care utilizatorii le pot vedea pe imagini, precum şi a unor semne invizibile şi metadate încorporate în fişierele de imagine.

„Deoarece conţinutul generat de inteligenţa artificială apare pe internet, Meta a colaborat cu alte companii din industrie pentru a dezvolta standarde comune de identificare a acestuia prin intermediul unor forumuri, precum Partnership on AI (PAI). Marcajele invizibile utilizate pentru imaginile Meta AI - metadatele IPTC şi marcaje invizibile - sunt în conformitate cu cele mai bune practici ale PAI. Meta construieşte instrumente de vârf în industrie care pot identifica marcajele invizibile la scară largă - mai exact, informaţiile "generate de AI" din standardele tehnice C2PA şi IPTC - datorită cărora este posibilă etichetarea imaginilor de la Google, OpenAI, Microsoft, Adobe, Midjourney şi Shutterstock, pe măsură ce acestea îşi pun în aplicare planurile de adăugare a metadatelor la imaginile create cu instrumentele lor”, mai spune compania. 

Totdată, Meta adaugă o funcţie prin care oamenii pot dezvălui atunci când partajează clipuri video sau audio generate de inteligenţa artificială, astfel încât să poată fi adăugată o etichetă.

Utilizatorii vor fi obligaţi să utilizeze acest instrument de informare şi etichetare atunci când postează conţinut organic cu un videoclip fotorealistic sau un sunet audio realistic, care a fost creat sau modificat digital, iar Meta poate aplica sancţiuni dacă nu fac acest lucru. În cazul în care compania decide că acel conţinut creat sau modificat digital (imagistic, video sau audio), determină un risc deosebit de ridicat de a înşela în mod substaţial publicul cu privire la o chestiune importantă, poate adăuga o etichetă mai proeminentă, astfel încât oamenii să aibă mai multe informaţii şi context.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

sus